to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:12 | 01.06.2016

πηγή: stokokkino.gr

Κοινωνία

Α. Λιάκος: Στόχος η ενδυνάμωση του δημόσιου σχολείου

Για όσους θέλουν να κατανοήσουν τι πραγματικά προτείνει η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία στην πολιτική ηγεσία, ο ιστορικός και επικεφαλής της Επιτροπής Αντώνης Λιάκος, εξηγεί στο Κόκκινο και στις Αλεξάνδρα Χριστακάκη και Τζούλυ Τσίγκα τη φιλοσοφία των αλλαγών της προτεινόμενης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.


Λέξη κλειδί για τις μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση η Ενδυνάμωση, Πρωτοβουλία και Υπευθυνότητα για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, το σχολείο, τους υποψήφιους κλπ. 

Ενίσχυση της δημόσιας Εκπαίδευσης, μέσα από μεταρρύθμιση

Λιγότερα μαθήματα, λιγότερες εξετάσεις, περισσότερη εμβάθυνση, πνεύμα έρευνας, πρωτοβουλία, ευθύνη των καθηγητών και σύνδεση με την κοινωνία και όχι μόνο με την οικονομία. 

Προσανατολισμός στο μέλλον με ψηφιακή και οπτικοακουστική εκπαίδευση, μουσική παιδεία. 
 

ΑΛΛΑΓΕΣ 
 

Πρωτοβάθμια. 2ετές νηπιαγωγείο, 6ετές δημοτικό, ολοήμερο σχολείο, σχολές γονέων, συμπερίληψη παιδιών από την ειδική αγωγή και επανενεργοποίηση της ευέλικτης ζώνης με στόχο να ξεδιπλώσουν τα παιδιά τα διαφορετικά ταλέντα τους. 
 

Δευτεροβάθμια: 4ετές γυμνάσιο, 2ετές λύκειο 

4ετές γυμνάσιο για μια γερή εγκύκλια γνώση, χωρίς εξετάσεις, με περιγραφική κυρίως αξιολόγηση των μαθητών. (Ο καθηγητής οφείλει να περιγράφει το συνολικό προφίλ του μαθητή)

2ετές Λύκειο. Το υπάρχον σύστημα εξαφάνισε μία βαθμίδα, την Λυκειακή. Κάθε οικογένεια δαπανά 3.500 ευρώ ετησίως για φροντιστήρια. 

Η πρόταση της επιτροπής επικεντρώνεται τώρα σε ένα τρίπτυχο αλλαγών

Α. Διετές Λύκειο με 4 κύκλους μαθημάτων από τους οποίους μπορούν οι μαθητές να επιλέξουν μαθήματα συν 2 υποχρεωτικά (γλώσσα και αγγλικά) 

Β. Συγγραφή Δοκιμίου 

Γ. Αξιόπιστο Εθνικό Απολυτήριο 

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ 
 

Το σημερινό σύστημα κατανομής των φοιτητών στα πανεπιστήμια είναι τζόγος. Οι 8 στους 10 επιτυχόντες κατανέμονται τυχαία από ένα ανώνυμο σύστημα. Οι φοιτητές που θέλουν να σπουδάσουν μια συγκεκριμένη σχολή βρίσκονται σε άλλη και εκείνοι που βρέθηκαν σε άλλη σχολή από αυτή της προτίμησής τους την εγκαταλείπουν ή αδιαφορούν, κάτι που έχει δυσμενείς συνέπειες και στους φοιτητές και στις πανεπιστημιακές σχολές. 

Η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα εξαρτάται από την επίδοση του μαθητή ενώ θα προσμετράται και ο συντελεστής βαρύτητας από τον αριθμό των επιλογών του υποψηφίου, αλλά και το εθνικό απολυτήριο. 

Η πριμοδότηση μιας συγκεκριμένης επιλογής καλεί τον υποψήφιο να γίνει πιο υπεύθυνος (Εως σήμερα σε 70.000 υποψηφίους διαπιστώνουμε 2 εκατομμύρια επιλογές σχολών και τμημάτων!)

Δυνατότητα των φοιτητών να αλλάξουν σχολή και κατεύθυνση εντός Πανεπιστημίου, υπό όρους αλλά και να παίρνουν μαθήματα από άλλες σχολές. 

Πτυχία με πρωτεύουσα και δευτερεύουσα ιδιότητα. 
 

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ
 

Η κύρια πηγή χρηματοδότησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης θα είναι δημόσια. Ταυτόχρονα προβλέπεται:

Περιορισμός σπατάλης (συγγράμματα και αναξιοποίητη περιουσία) 

Δυνατότητα θερινών και ξενόγλωσσων προγραμμάτων

Προγραμματικές συμφωνίες με επιχειρήσεις για την παραγωγή έρευνας και καινοτομίας

Δίδακτρα προτείνονται μόνο στα μεταπτυχιακά επαγγελματικής εξειδίκευσης, ενώ τα μεταπτυχιακά ερευνητικής εξειδίκευσης πρέπει να είναι δωρεάν. 

Κάθε τμήμα για να έχει μεταπτυχιακό με δίδακτρα πρέπει να έχει την ικανότητα να παρέχει και μεταπτυχιακό χωρίς δίδακτρα. 

Προτείνονται δίδακτρα μόνο σε ξενόγλωσσα προγράμματα που απευθύνονται σε ξένους φοιτητές. 

Ακούστε:

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)