to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:44 | 07.02.2019

Οικονομία

Κυρώθηκε κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή Οικονομικών η παράταση της σύμβασης για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών


Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την «Κύρωση της από 24 Ιανουαρίου 2019 Σύμβασης Παράτασης της 'Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου', που υπογράφηκε στην Αθήνα στις 31 Ιουλίου 1995 και κυρώθηκε με τον ν. 2338/1995 (Α΄202)».

Είχε προηγηθεί ονομαστική ψηφοφορία που είχε ζητήσει ο εισηγητής της ΔΗΣΥ Γιάννης Μανιάτης.

Υπέρ της αρχής της κύρωσης της σύμβασης, τάχθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Από την πλευρά της αντιπολίτευσης, η ΝΔ, η ΔΗΣΥ, η Ένωση Κεντρώων και οι ΑΝΕΛ επιφυλάχθηκαν για την ολομέλεια ενώ το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή καταψήφισαν.

Νωρίτερα, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, απάντησε στη κριτική της ΝΔ και της ΔΗΣΥ, που έκαναν λόγο για μεγάλο σκάνδαλο και σοβαρά ερωτηματικά που υπάρχουν σχετικά με τα 650 εκατ. ευρώ επιπλέον τα οποία ζήτησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, αντί του αρχικού τιμήματος της σύμβασης παραχώρησης που είχε δεχθεί η κυβέρνηση και ήταν 484 εκατ. ευρώ. 

«Δεν υπάρχει κανένα θέμα και το ξέρετε ότι δεν ζημιώθηκε κανένας. Αντίθετα διπλασιάστηκε το τίμημα γιατί πήγαμε στην οικονομία πολύ καλύτερα. Αυτή η σύμβαση δείχνει την εμπιστοσύνη των ξένων επενδυτών στην Ελλάδα, και ιδιαίτερα το είδος των επενδυτών που θα θέλαμε να προσελκύσουμε. Είναι πολύ σημαντικό να έχουν πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα οι επενδυτές. Ήταν η καλύτερη συμφωνία που έφερε το καλύτερο αποτέλεσμα», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσακαλώτος και πρόσθεσε:

«Δεν ήταν όρος να πάει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού η σύμβαση παραχώρησης. Δική μας επιλογή ήταν να πάει. Ούτε επί ΝΔ ούτε επί ΠΑΣΟΚ έγινε αυτό. Εμείς το αποφασίσαμε πριν υπογραφεί η σύμβαση να το στείλουμε. Δεν έκανε παρέμβαση η Επιτροπή. Εμείς πήραμε την πρωτοβουλία.

Κατηγορούμαστε για σκάνδαλο όταν με δική μας πρωτοβουλία πήγε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού».

« Η οικονομία πήγε τόσο καλά που άλλαξε τα δεδομένα. Η ελληνική οικονομία έχει πια μεγαλύτερη αξιοπιστία έχει πέσει το επιτόκιο, έχει μειωθεί το ασφάλιστρο κινδύνου. Πήρε λοιπόν υπόψη του ο διαχειριστής τις μεγάλες επιτυχίες της ελληνικής οικονομίας όπως και τις αισιόδοξες προβλέψεις για τον τουρισμό, και είπε 'άρα μπορούμε να συνεχίσουμε με μεγαλύτερο τίμημα'. Με τη δική μας διαπραγμάτευση καταφέραμε να διπλασιάσουμε το τίμημα της παραχώρησης του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος και να φθάσει στο 1,1 δισ. ευρώ. Αυτό δεν το λες 'κακές αποφάσεις υπουργών που αποφασίζουν'», επεσήμανε ο κ. Τσακαλώτος. Και συνέχισε:

«Ο βασικός επενδυτής είναι καναδέζικο ασφαλιστικό ταμείο και είναι ευτύχημα που γίνεται αυτή η επέκταση και επενδύουν τέτοιου είδους επενδυτές. Οι επενδυτές που επενδύουν μακροπρόθεσμα θέλουν να έχουν ασφάλεια».

Ο κ. Τσακαλώτος είπε ακόμα ότι το ΤΑΙΠΕΔ είναι υπεύθυνο για τον διαγωνισμό, είναι ανεξάρτητη αρχή - και αυτό διαπραγματεύτηκε. Όχι το υπουργείο Οικονομικών.

«Με δικό σας νόμο είναι ανεξάρτητη Αρχή το ΤΑΙΠΕΔ και είναι υπεύθυνο για αυτά τα θέματα. Ήταν θέμα του ΤΑΙΠΕΔ να διαπραγματευτεί και να αποφασίσει. Άρα, ο υπουργός Οικονομικών, όχι μόνο δεν διαπραγματεύτηκε, ούτε συζήτησε την τιμή, αφού δεν είναι δικιά μας δουλειά. Γι' αυτό η δική μας διακυβέρνηση είναι διαφορετική από τη δική σας.

Σας καίει που μια κυβέρνηση δέχεται τις αποφάσεις ανεξάρτητων αρχών, γιατί επί ημερών σας δεν υπήρχαν», επεσήμανε.

Ο εισηγητής της ΝΔ, Γιώργος Βλάχος, υποστήριξε μεταξύ άλλων, ότι αν δεν υπήρχε η παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, το ελληνικό Δημόσιο θα ζημιωνόταν κατά 650 εκατ. ευρώ αφού το αρχικό τίμημα ήταν μόλις 484 εκατ. ευρώ.

 

«Αν δεν νιώθει η κυβέρνηση την ανάγκη να δώσει επαρκείς εξηγήσεις στα ανοιχτά θέματα που υπάρχουν, τότε δίνει και σε εμάς τη δυνατότητα να δώσουμε ένα πολύ βαρύ χαρακτηρισμό σε αυτή τη διαπραγμάτευση», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακόμα, ο κ. Βλάχος υπογράμμισε ότι το 10% των εσόδων που θα πήγαιναν στους δήμους από την αξιοποίηση των 22.000 στρεμμάτων που είναι γύρω από το αεροδρόμιο, είναι ακόμα σε εκκρεμότητα.

«Οι δήμοι επιβαρύνονται από τη λειτουργία του αεροδρομίου και αυτό που θα εισέπρατταν πήγε στον αέρα. Όλα γίνονται στο πόδι, πρόχειρα. Κάποιος πρέπει να δώσει εξηγήσεις για τη συμφωνία».

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Νάσος Αθανασίου, έκανε λόγο για πρωτόγνωρα τεχνάσματα ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και «ρυπογραφία». Σημείωσε δε, ότι η αρχική σύμβαση υπεγράφη το 1995, ενώ η παραχώρηση θα γινόταν το 1993, αλλά δεν προχώρησε γιατί η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχασε τη δεδηλωμένη.

«Δεν είναι στραγάλια για να ξεφύγουν από την κυβέρνηση τα 650 εκατ. ευρώ», αντέτεινε από την πλευρά του ο εισηγητής της ΔΗΣΥ Γιάννης Μανιάτης, ενώ υποστήριξε ότι η συγκεκριμένη σύμβαση είναι ταφόπλακα του ηθικού πλεονεκτήματος του ΣΥΡΙΖΑ.

«Ήταν υποχρεωτικό να αποσταλεί η σύμβαση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, διαφορετικά δεν θα την επέστρεφε ως χαστούκι αυξάνοντας σημαντικά το τίμημα και να εντέλλεται στην κυβέρνηση να ζητήσει 1,1 δισ. ευρώ.

Η κυβέρνηση υπέγραψε την παραχώρηση της σύμβασης για 20 χρόνια έναντι 480 εκατ. ευρώ, όταν τα καθαρά κέρδη της εταιρίας, αυτά που θα εισπράξει ο διαχειριστής, θα είναι 220 εκατ. ευρώ σε λιγότερο από 2,5 χρόνια. Η υποκοστολόγηση της παραχώρησης του αεροδρομίου, είναι ένα κραυγαλέο σκάνδαλο και είναι η ταφόπλακα του ηθικού τάχα πλεονεκτήματος του ΣΥΡΙΖΑ», τόνισε χαρακτηριστικά.

Κατά της σύμβασης παραχώρησης, τάχθηκε η ειδική αγορήτρια της Χρυσής Αυγής Ελένη Ζαρούλια.

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, δήλωσε ότι το κόμμα της καταψηφίζει την σύμβαση παραχώρησης, που είναι, όπως είπε, «χαρακτηριστικό υπόδειγμα των μνημονιακών δεσμεύσεων στις οποίες η κυβέρνηση σπεύδει ταχύτατα να υλοποιήσει».

Ο ανεξάρτητος βουλευτής Θανάσης Θεοχαρόπουλος σημείωσε ότι ενάμιση χρόνο πριν υπογραφεί η παράταση της σύμβασης, είχε καταθέσει ερώτηση σχετικά με το αν η συγκεκριμένη περίοδος ήταν η κατάλληλη, ή αν θα ήταν πιο ευνοϊκοί οι όροι αργότερα, σημειώνοντας ότι «υπήρχε η εντύπωση για απευθείας ανάθεση».

«Η σύμβαση για την 20ετή παραχώρηση του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος που υπεγράφη στις 30 Σεπτεμβρίου του 2017 με το ευτελές τίμημα των 484 εκατ. ευρώ, ουδέποτε έφθασε στη Βουλή για κύρωση. Το ερώτημα είναι, γιατί το αυξημένο κατά 131% τίμημα από την αρχική τιμή δεν μπορούσε να επιτευχθεί με τη σύμβαση του 2017 και χρειαζόταν το μαστίγιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής;

Επειδή υπάρχει δυσάρεστη οσμή για την υπόθεση, επιφυλασσόμαστε για τη θέση μας ως προς την παράταση της σύμβασης μέχρι να ξεκαθαρίσει», ανέφερε ο εισηγητής των ΑΝΕΛ Κώστας Κατσίκης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)