to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:02 | 28.09.2016

Πολιτική

Κυρ. Μητσοτάκης: Θα καταργήσουμε όλα τα νομοθετήματα της κυβέρνησης στην Παιδεία

Ο πρόεδρος της ΝΔ εκτίμησε ότι η κοινωνία ενδιαφέρεται περισσότερο για τα σχολεία από το πώς θα αποκτήσει η κυβέρνηση πρόσβαση στα μέσα ενημέρωσης και πρόσθεσε ότι «δεν θα μπω στον πειρασμό να αποπροσανατολίσω την συζήτηση»


Επίθεση στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, εξαπέλυσε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία, κατηγορώντας τον ότι τόσο στα θέματα Παιδείας όσο και στις σχέσεις με την Εκκλησία, επιχειρεί να διχάσει την κοινωνία.

Ο κ. Μητσοτάκης ξεκίνησε την ομιλία του σημειώνοντας ότι ο πρωθυπουργός αφιέρωσε 20 λεπτά της δικής του ομιλίας, για την τρέχουσα πολιτική κατάσταση. «Φαίνεται ότι ο λογογράφος σας έκανε λάθος και σας έδωσε την ομιλία προ τριών μηνών. Δεν έχετε ακούσει τίποτε το τελευταίο διάστημα για τις τηλεοπτικές άδειες και για τον κ. Καλογρίτσα», ρώτησε ρητορικά ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε ότι «δεν έρχεστε ως κατήγορος στο θέμα της διαπλοκής αλλά ως απολογούμενος». Κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι αναφέρθηκε περισσότερο στα θέματα της επικαιρότητας και της διαπλοκής και λιγότερο στα θέματα της Παιδείας. «Κύριε Τσίπρα ο κόσμος ενδιαφέρεται για τα θέματα της Παιδείας και όχι πως θα ελέγξετε εσείς το τοπίο των μέσων ενημέρωσης».

Συνεχίζοντας, ανέφερε ότι σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει την κοινωνία ακόμη και στο θέμα της Παιδείας- «σκοπός δικός μας είναι να ενώσουμε», προσέθεσε.

Ο κ. Μητστοτάκης αφιέρωσε την ομιλία του στην Παιδεία. Καλωσόρισε μάλιστα στη Βουλή την πρώην υπουργό Παιδείας, Μαριέττα Γιαννάκου, με αναφορά στον σημαντικό μεταρρυθμιστικό της ρόλο κατά τη διάρκεια της θητείας της.

Απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό τον κατηγόρησε ότι «αναμοχλεύετε τις ιδεολογικές αγκυλώσεις άλλων εποχών, όταν η Παιδεία ήταν αντικείμενο αντιπαραθέσων, που μας γυρνάνε στο παρελθόν, αντί να κοιτάμε το μέλλον. Καταλαβαίνω ότι όλοι είμαστε προϊόν των βιωμάτων μας, δεν με ενδιαφέρουν οι επιλογές που κάνατε σαν μαθητής και φοιτητής, αλλά δεν έχετε καταλάβει τίποτε. Επαναλαμβάνετε τα ίδια κλισέ, ακολουθείτε τις ίδιες τακτικές, επαναστατική γυμναστική και καταλήψεις, αυτός είναι ο ιδεολογικός σας αρμός. Σε άλλους τομείς της πολιτικής εφαρμόζετε φιλελεύθερες πολιτικές, έστω και αν δεν τις πιστεύετε, στην Παιδεία δεν υποκρίνεστε, έχετε επιλέξει τον κατάλληλο υπουργό, τον κ. Φίλη για να ισοπεδώσει την έννοια της αριστείας και της αξιοκρατίας.

Εκπροσωπείτε όλες τις παθογένειες που εμποδίζουν την Ελλάδα να κινηθεί μπροστά. Κατά τη διάρκεια της θητείας σας έχετε υιοθετήσει 105 ρυθμίσεις που έχουν αποσαρθρώσει την δημόσια εκπαίδευση. Θα μπορούσα να μιλάω επί ώρες για την ζημιά που έχετε κάνει στην εκπαίδευση», είπε ο κ. Μητσοτάκης και ακολούθως ανέφερε τις βασικές παρεμβάσεις που, όπως είπε, «δείχνουν το σχέδιο αποδόμησης όλων μεταρρυθμίσεων».

Είπε ο κ. Μητσοτάκης:

- Καταργήσατε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία. Γιατί στερήσατε από τα παιδιά των φτωχών οικογενειών τη δυνατότητα να πάνε σε ένα καλό σχολείο και να διακριθούν;

- Καταργήσατε την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, υπονομεύσατε το δημοτικό σχολείο, μειώσατε τις ώρες του διδακτικού προγράμματος. Υποβαθμίσατε και το γυμνάσιο και το λύκειο, μετατρέπετε το γυμνάσιο σε σχολείο αυτόματης προαγωγής. Καταργήσατε την τράπεζα θεμάτων στο λύκειο, όπως και τη βάση του 9,5 για την προαγωγή από τη μία τάξη στην άλλη.

- Επαναφέρατε τον κομματισμό και τον συνδικαλισμό με την επιλογή των διευθυντών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

- Ισοπεδώσατε και την ιδιωτική εκπαίδευση. Αντί να αναβαθμίζετε το δημόσιο σχολείο, κοντύνατε και τα ιδιωτικά σχολεία στο οποίο πηγαίνουν το 8% των μαθητών.

- Παγώσατε και καταργείτε κάθε έννοια αξιολόγησης και αξιοκρατίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

- Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επαναφέρατε τους αιώνιους φοιτητές. Έδωσε η κυβέρνηση τη δυνατότητα ακόμη και σε όσους είχαν διαγραφεί να αποκτήσουν δικαίωμα επανεγγραφής. Έχω την εξήγηση: ο κ. Φίλης ως αιώνιος φοιτητής αποφάσισε να πάρει το πτυχίο του.

- Καταργήσατε τα συμβούλια ιδρύματος των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων

- Υποβαθμίσατε τα προγράμματα των μεταπτυχιακών που ήταν μία ιστορία επιτυχίας των δημόσιων πανεπιστημίων.

Ειδική αναφορά έκανε στο θέμα της διδασκαλίας των θρησκευτικών και την διάσταση απόψεων μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και της Εκκλησίας της Ελλάδος: «Σε αυτή την τυφλή πορεία σύγκρουσης δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός η Εκκλησία της Ελλάδος», είπε ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε ότι είναι μία σύγκρουση ανούσια που διχάζει τον λαό και προσβάλλει και την Εκκλησία.

«Κανείς δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης του μαθήματος των θρησκευτικών, ούτε η Εκκλησία, αλλά αυτό κατόπιν μελέτης και όχι συγκρουσιακά. Η αλήθεια είναι ότι το μάθημα των θρησκευτικών ήταν μία ακόμη αφορμή για να δρομολογήσετε μία σύγκρουση», ανέφερε και στη συνέχεια διάβασε την επιστολή του αρχιεπισκόπου Αθηνών προς την πολιτική ηγεσία, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει ότι δεν έγινε ουσιαστικός διάλογος για το μάθημα των θρησκευτικών.

Υπογράμμισε ότι η μεταρρύθμιση στην Παιδεία είναι προτεραιότητα για τη ΝΔ και στο προσεχές διάστημα θα παρουσιάσει το ολοκληρωμένο πρόγραμμα του κόμματος. Σημείωσε πάντως ότι «οι βασικοί μας άξονες είναι ελεύθερο σχολείο, αδέσμευτο πανεπιστήμιο» και προσέθεσε ότι «μιλάμε για τις έννοιες της αξιοκρατίας, της αριστείας και της αξιολόγησης».

Έδωσε δε, κάποιες από τις κατευθυντήριες γραμμές της ΝΔ:

- Κανένα παιδί δεν θα μείνει έξω από παιδικό σταθμό.

- Ενιαίος τύπος για όλα τα σχολεία με αναβαθμισμένο όμως προγραμμα

- Θα επαναφέρουμε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία

- Απόλυτη αξιοκρατία στην επιλογή των 13 περιφερειακών διευθυντών

- Θα δώσουμε μεγαλύτερη ευελιξία στις σχολικές μονάδες

- Θα συζητήσουμε τη δυνατότητα, δάσκαλοι και καθηγητές να επιλέγουν το βιβλίο που θα διδάσκουν

- Θα δημιουργήσουμε πρότυπα επαγγελματικά λύκεια

Αναφέρθηκε στην ανώτατη εκπαίδευση, λέγοντας ότι «το άρθρο 16 του Συντάγματος είναι το τοτέμ των αντιμεταρρυθμιστών», καθώς απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Γιατί να μην κάνουμε την Ελλάδα κέντρο εκπαίδευση με προσέλκυση φοιτητών που θα φέρει έσοδα και θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας, όπως έχει κάνει η Κύπρος, ρώτησε ο κ. Μητσοτάκης.

Κλείνοντας ανέφερε ότι «η ποιότητα της Παιδείας οριοθετεί και την ποιότητα της ίδιας της Δημοκρατίας, διαμορφώνει ελεύθερους και δημιουργικούς ανθρώπους που αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητές τους».



Δευτερολογία Κ. Μητσοτάκη: Καλωσορίζει τη συζήτηση για τη διαφθορά και την διαπλοκή ο πρόεδρος της ΝΔ
Σήκωσε το γάντι που του έριξε ο πρωθυπουργός, ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην δευτερολογία του στη Βουλή, λέγοντας ότι χαίρεται που ο πρωθυπουργός δέχθηκε την πρόκλησή του για συζήτηση για τη διαφθορά και την διαπλοκή.

Ο κ. Μητσοτάκης ανέβασε τους τόνους και απάντησε προσωπικά στον Αλέξη Τσίπρα: «Με κατηγορήσατε ότι δεν έχω περάσει έξω από δημόσιο σχολείο. Είχα την δυνατότητα να σπουδάσω σε ένα κορυφαίο αμερικανικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Είμαι σίγουρος ότι και εσείς αν μπορούσατε το ίδιο θα κάνατε, σκληρή δουλειά χρειάζεται. Μη με κατηγορείτε όμως ότι δεν έχω περάσει έξω από δημόσιο σχολείο, όταν εσείς στέλνετε τα παιδιά σας σε ιδιωτικό σχολείο. Η δική σας στάση αναδεικνύει την υποκρισία σας».

Αναφερόμενος στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση που ήδη ζήτησε ο πρωθυπουργός για την διαφθορά και την διαπλοκή, ο κ. Μητσοτάκης είπε: «Τον Μάρτιο του 2016 είχατε ζητήσει συζήτηση για τη διαφθορά και την διαπλοκή. Η συζήτηση αυτή έγινε, και κατά γενική ομολογία υποστήκατε πανωλεθρία. Σε σχέση με τον Μάρτιο του 2016 τα δεδομένα έχουν αλλάξει, γιατί τότε δεν υπήρχε Καλογρίτσας, τράπεζα Αττικής, offshore της Αυγής. Χαίρομαι λοιπόν που κάνατε δεκτή την πρότασή μου για προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για τη διαφθορά και τη διαπλοκή».

Ο κ. Μητσοτάκης απάντησε και στις αιτιάσεις του πρωθυπουργού για τη θητεία του στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης: «Όταν παρέδωσα το υπουργείο είχα έτοιμο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση στο Δημόσιο, το οποίο δεν υλοποιήσατε». Θύμισε δήλωση της κ. Φωτίου η οποία «"είχε δηλώσει ότι μόνο το 15% των δημοσίων υπαλλήλων δουλεύουν". Ελάτε να συμφωνήσουμε σε ένα πλαίσιο αξιολόγησης που να επιβραβεύει τους άξιους και να νουθετεί όσους δεν δουλεύουν. Όταν όλοι παίρνουν 10, τότε ο άξιος καθηγητής και δάσκαλος νιώθει κορόιδο».

Συνεχίζοντας για τα θέματα Παιδείας είπε: «Χρειαζόμαστε ή δεν χρειαζόμαστε πρότυπα-πειραματικά σχολεία. Το ερωτήματα είναι αν χρειαζόμαστε σχολεία της αριστείας όπου θα μπορεί ένας φτωχός μαθητής να πάει και να φοιτήσει;». Επέμεινε ότι πρέπει το πανεπιστήμιο να συνδέεται με την αγορά εργασίας λέγοντας: «Έχει νόημα να εκπαιδεύουμε γιατρούς σε τετραπλάσιο ποσοστό από όσους χρειαζόμαστε για να τους εξάγουμε μετά σε άλλες χώρες; Πρέπει ή δεν πρέπει να έχουν τα πανεπιστήμια τον μεγαλύτερο, αν όχι τον τελευταίο λόγο, για τον αριθμό των εισακτέων, ώστε να μην έχουμε μεγαλύτερο αριθμό αποφοίτων από όσους μπορεί να απορροφήσει η αγορά εργασίας;».

Επανήλθε στο θέμα του μαθήματος των θρησκευτικών σημειώνοντας: «Η απαραίτητη αναμόρφωση, τονίζω απαραίτητη αναμόρφωση, του μαθήματος των Θρησκευτικών πρέπει ή δεν πρέπει να γίνει σε συνεννόηση με την Εκκλησία της Ελλάδος;».

Έκλεισε με μία αναφορά της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας Σίας Αναγνωστοπούλου: «Είπε η υπουργός Παιδείας ότι μεροληπτείτε υπέρ των νέων επιστημόνων. Μόλις χθες δεν ψηφίσατε την αύξηση των εισφορών για τους νέους επιστήμονες; Σταματήστε να κοροϊδεύετε την κοινωνία κ. Τσίπρα».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)