to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Κρατική_διαφήμιση.gr

Τελικά μερικά πράγματα δεν φτάνει να τα πεις μονάχα μια φορά ούτε και να τα γράψεις άλλη μία μπας και γίνουν κατανοητά. Είναι φορές που πρέπει να μαλλιάσει η γλώσσα σου και να πάθεις και μια τενοντίτιδα πάνω από το πληκτρολόγιο μπας και καταφέρεις να διώξεις τη σκόνη της παραπληροφόρησης που έρχεται και κάθεται τεχνηέντως πάνω από μια «είδηση».


Για τα περί «ελέγχου του διαδικτύου» ο λόγος και του πανικού που κάποιοι φρόντισαν να σπείρουν εσχάτως στο Ίντερνετ, και όχι μόνο, προκειμένου να καλύψουν τον δικό τους πανικό. Πρώτα απ' όλα να δούμε ποιους αφορούν τα άρθρα 52-54 του Νόμου 4339/2015 και ποιοι έχουν τη δυνατότητα -και δεν υποχρεώνονται- να ενταχθούν στο περίφημο «Μητρώο Online Media». Να ξαναπούμε λοιπόν πως το συγκεκριμένο μητρώο αφορά αποκλειστικά επαγγελματικές επιχειρήσεις ιντερνετικών ΜΜΕ και δεν έχει καμία σχέση με blogs και προσωπικές ιστοσελίδες γενικού ή ειδικού περιεχομένου.

Πάμε παρακάτω. Όπως διευκρινίζει η ΓΓΕΕ, «οι επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να ενταχθούν στο Μητρώο», καθώς η εγγραφή σε αυτό, όπως ρητά αναφέρεται στον νόμο, είναι εθελοντική, «θα πρέπει να υποβάλουν δήλωση σχετικά με τον ιδιοκτήτη, τον διευθυντή και τον εκδότη της επιχείρησης, καθώς και απλή δήλωση του αριθμού των δημοσιογράφων που απασχολούν». Και όποιος τυγχάνει να εργάζεται ή κάποιος φίλος του εργάζεται σε κάποια από τις εκατοντάδες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες του διαδικτύου καταλαβαίνει το πρώτο και βασικό ζόρι κάποιων επιχειρηματιών της ηλεκτρονικής ενημέρωσης μιας και ουσιαστικά θα πρέπει να δηλώσουν τη μετοχική σύνθεση των εταιρειών τους. Τώρα γιατί αυτό αποτελεί φίμωση του διαδικτύου είναι προτιμότερο την απάντηση να δώσει στους αναγνώστες του κάποιος «κύριος.gr».

Και τώρα πάμε ακόμα παρακάτω. Εκεί που βρίσκεται το ζουμί της υπόθεσης και δεν είναι άλλο από αυτό της πολυπόθητης «κρατικής διαφήμισης». Εκεί δηλαδή που κρύβεται ο πανικός ορισμένων νεόκοπων βαρόνων των ιντερνετικών media, που μετά την περίοδο των παχιών αγελάδων -λέγε με ΚΕΕΛΠΝΟ- δεν δείχνουν και ιδιαίτερη διάθεση να φαίνονται τα ονόματά τους δίπλα στο όνομα του site με το οποίο δραστηριοποιούνται στην αγορά της ιντερνετικής είδησης. Από τη στιγμή που το «Μητρώο Online Media» διασφαλίζει πως η κρατική διαφήμιση θα ανατίθεται σε ιστοσελίδες με σαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς και διάφανη μετοχική σύνθεση, ώστε οι πολίτες να είναι σε θέση να γνωρίζουν ποιος έλαβε τα χρήματα της κρατικής διαφήμισης και στη βάση ποιων κριτηρίων, δεν ήταν λίγοι αυτοί που πέρασαν στην αντεπίθεση διαχέοντας στο διαδίκτυο τη φημολογία περί ελέγχου και φίμωσης. Και μάλιστα, για να κάνουν πιο γαργαλιστική την αφήγησή τους, στόλισαν την κινδυνολογία τους με ένα «σατανικό εργαλείο» που ως Μεγάλος Αδερφός θα παρακολουθεί με λογοκριτική διάθεση τους πάντες και τα πάντα.

Αλλά και εδώ υπάρχει εξήγηση του πανικού τους, αφού αυτό που χαλάει την πιάτσα είναι η λειτουργία ενός λογισμικού που το Μητρώο προβλέπει ότι θα μπορεί να εντοπίζει τις περιπτώσεις λογοκλοπής των άρθρων που δημοσιεύουν τα διαδικτυακά ΜΜΕ. Το λογισμικό αυτό, που ορισμένοι βαρόνοι του Ίντερνετ φοβούνται και αποστρέφονται, είναι ένα εργαλείο που θα μπορεί να ενημερώνει τους υπεύθυνους των μελών του Μητρώου ότι το πνευματικό τους προϊόν εκλάπη από τρίτους. Και αυτό το τελευταίο είναι που τους πονάει πολύ. Πιο πολύ και από την κρατική διαφήμιση. Γιατί με το copy-paste κάποιοι έκαναν καριέρα και περιουσία στο Ίντερνετ τα τελευταία χρόνια.

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)