Τα συμπεράσματα της έρευνας δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικα καθώς όπως προέκυψε πως:
-Τα χριστουγεννιάτικα ψώνια φέτος φέτος θα είναι κατά 20 % σε χέση με το 2020 και κατά 34% μειωμένα σε σχέση με το 2019
-3 στους 4 καταναλωτές θα δαπανήσουν λιγότερο για τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους, σε σχέση με το 2019
• 4 στους 10 θα δαπανήσουν λιγότερο από τα μισά χρήματα σε σχέση με το 2019
• Το 55% των καταναλωτών θα δαπανήσει λιγότερο από 100 ευρώ τα φετινά Χριστούγεννα
Αναλυτικότερα
-Η συντριπτική πλειοψηφία του κοινού, ποσοστό 73%, θεωρεί ότι η αξία των αγορών της τα φετινά Χριστούγεννα θα είναι μειωμένη, ενώ μόλις ένα 5% εκτιμά ότι θα είναι αυξημένη.
-Το μεγαλύτερο ποσοστό 39% θεωρεί ότι η μείωση αυτή θα είναι πάνω από το μισό της δαπάνης του προηγούμενου έτους, Μεσοσταθμικά, η εκτίμηση των καταναλωτών μεταφράζεται σε μία εκτιμώμενη μείωση της τάξης του -34%, δηλαδή ότι φέτος θα χαθεί πάνω από το 1/3 του περσινού «τζίρου».
-Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο των Χριστουγέννων, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε μόλις 128€ κατά κεφαλήν, αντικατοπτρίζοντας και την προαναφερθείσα μείωση.
-Το 14% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 19% μέχρι 50 ευρώ, το 22% έως 100 ευρώ, το 25% από 101 -2- έως 200 ευρώ, το 15% από 200 έως 500 ευρώ και το 5% πάνω από 500 ευρώ. Πρακτικά η πλειοψηφία του κοινού- το 55%- θα δαπανήσει λιγότερο από 100 ευρώ τα φετινά Χριστούγεννα για αγορές.
-Ένας στους 5 καταναλωτές – έχει ήδη ολοκληρώσει τις αγορές του για τα Χριστούγεννα .
Τέλος, το 64% θεωρεί ότι η οικονομική κρίση θα συνεχιστεί και μετά το 2021.
Η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και διεξήχθη την περίοδο 9-11 Δεκεμβρίου 2021 πανελλαδικά σε δείγμα 859 καταναλωτών.