to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:23 | 10.04.2021

Κοινωνία

Κόντρα Δούρου-Πατούλη για τις λαϊκές: Η διοίκηση της Περιφέρειας στρώνει τον δρόμο για το κυβερνητικό νομοσχέδιο

Η παρέμβαση της τέως περιφερειάρχη και η απάντηση της Περιφέρειας στη «Δύναμη Ζωής» σχετικά με το Σχέδιο Νόμου για τις Λαϊκές Αγορές


Με τη θετική στάση της «Παναττικής Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Πωλητών Λαϊκών Αγορών» και της «Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Παραγωγών Πωλητών Περιφέρειας Αττικής» απέναντι στο Σχέδιο Νόμου για τις Λαϊκές Αγορές απαντάει η Περιφέρεια Αττικής στην έντονη κριτική που της ασκείται από την παράταξη της Δύναμης Ζωής και τη Ρένα Δούρου.

Η τέως περιφερειάρχης κατηγορεί την Διοίκηση της Περιφέρειας, ότι αδιαφορεί και κωφεύει απέναντι στα αιτήματα των πωλητών. Κάτι που παραδέχεται ωστόσο η διοίκηση του Γιώργου Πατούλη είναι πως μόλις πρόσφατα υπήρξε απόσυρση διατάξεων που προκαλούσαν «αναστάτωση στις αγορές».

Η βασική κριτική της Ρένας Δούρου, η οποία παρενέβη εχθές για το θέμα, είναι πως η σημερινή διοίκηση έχει εγκαταλείψει τους εκπροσώπους των Λαϊκών Αγορών «αφού δεν ασκεί εν τοις πράγμασι τις αρμοδιότητες της εποπτείας και διοίκησης των Λαϊκών Αγορών».

Η Ρένα Δούρου επισημαίνει την πρωτοφανή υποστελέχωσης της αρμόδιας Διεύθυνσης Λαϊκών Αγορών της Περιφέρειας. Χαρακτηριστικό είναι ότι η εν λόγω Διεύθυνση έμεινε με 25 επόπτες που καλούνται υπό δύσκολες συνθήκες να ελέγξουν 300 περίπου Λαϊκές Αγορές που γίνονται την εβδομάδα στην Αττική.

Η Ρένα Δούρου τόνισε πως η περιφέρεια οφείλει να είναι κοινή υπόθεση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κάλεσε σε άμεση στήριξη του θεσμού, «διεκδικώντας από την πολιτικά ομογάλακτη Κυβέρνηση την αποδοχή των αιτημάτων των εκπροσώπων των Λαϊκών Αγορών».

Η απάντηση της Περιφέρειας στη «Δύναμη Ζωής» σχετικά με το Σχέδιο Νόμου για τις Λαϊκές Αγορές

«Η Περιφέρεια Αττικής απέδειξε έμπρακτα πως ο εκσυγχρονισμός και η ασφαλής λειτουργία των Λαϊκών Αγορών είναι προτεραιότητα σε αντίθεση με την προηγούμενη Διοίκηση που συνεχίζει να αναλώνεται σε δημαγωγίες και λαϊκίστικες κορώνες

Tην ώρα που οι δύο μεγαλύτερες Ομοσπονδίες Πωλητών Λαϊκών Αγορών, η  «Παναττική Ομοσπονδία Επαγγελματιών Πωλητών Λαϊκών Αγορών» και η «Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Παραγωγών Πωλητών Περιφέρειας Αττικής» με  συνεχείς δημόσιες τοποθετήσεις τους, έχουν χαρακτηρίσει το Σχέδιο Νόμου για τις Λαϊκές Αγορές ως θετικό βήμα προς την κατεύθυνσης της στήριξης και του εκσυγχρονισμού των αγορών.

Την ίδια επίσης ώρα που η Πανελλαδική Ομοσπονδία Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών στην συνάντηση της με τον Περιφερειάρχη,  εξέφρασε  την ικανοποίηση της για την στήριξή του, στην επιτυχή προσπάθεια απόσυρσης διατάξεων που προκαλούσαν αναστάτωση στις αγορές, η παράταξη «Δύναμη Ζωής», εξάγοντας τα δικά της αυθαίρετα και έωλα συμπεράσματα κατηγορεί την Διοίκηση της Περιφέρειας, ότι αδιαφορεί και κωφεύει απέναντι στα αιτήματα των πωλητών.

Επειδή στο ζήτημα του Σχεδίου Νόμου, έχει περισσεύσει η παραπληροφόρηση, η σκόπιμη διαστρέβλωση της αλήθειας, η κομματική εκμετάλλευση και ο λαϊκισμός, για την αποκατάσταση της αλήθειας επισημαίνουμε τα εξής:

1.    Με προσωπική παρέμβαση του Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη, έπειτα από αίτημα των  εκπροσώπων των πωλητών στον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Αδωνη Γεωργιάδη, αποσύρθηκαν από το αρχικό Σχέδιο Νόμου, οι διατάξεις περί Σ.Δ.Υ.Τ., πλειστηριασμού αδειών και εισόδου εταιρειών στις λαϊκές αγορές, διατάξεις που προκάλεσαν την έντονη αντίδραση των ανθρώπων των αγορών.

2.    Όσα διαδίδονται και γράφονται περί εισόδου πολυεθνικών εταιρειών στις λαϊκές αγορές, περί υφαρπαγής των αδειών των πωλητών από καρτέλ και άλλα παρεμφερή, στερούνται και του παραμικρού ίχνους αληθείας και διαχέονται με προφανείς αντιπολιτευτικές σκοπιμότητες.

3.    Με παρέμβαση επίσης του Περιφερειάρχη ικανοποιείται ένα αίτημα όλων των φορέων των αγορών, καθώς στο Σ.Ν. συμπεριλαμβάνεται διάταξη που δίνει τη δυνατότητα στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας να ιδρύσουν Νομικά Πρόσωπα, που θα αναλάβουν , υπό την εποπτεία των Περιφερειών, την διαχείριση των λαϊκών αγορών.

Επισημαίνουμε ότι ο διάλογος για το Σχέδιο Νόμου συνεχίζεται με την ενεργό παρουσία της Περιφέρειας,  που εκτός από τη στήριξη των θεμιτών και δίκαιων αιτημάτων των πωλητών, καταθέτει και δικές της τεκμηριωμένες προτάσεις που αφορούν στη δομή και την λειτουργία της Διεύθυνσης Λαϊκών Αγορών και στοχεύουν στην πάταξη της Γραφειοκρατίας και τον εκσυγχρονισμό, με την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου  Πληροφοριακού συστήματος, που εδώ και δέκα χρόνια αναγγέλλεται και σχεδιάζεται, θα λειτουργήσει όμως επί των ημερών της σημερινής  Διοίκησης.

Ενός συστήματος  που προβλέπει και τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων των Υπουργείων Ανάπτυξης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιφέρειας  και θα συμβάλλει καθοριστικά στη διαφάνεια και την οργάνωση των αγορών.  Οι  προτάσεις μας στοχεύουν ακόμη στη ριζική αλλαγή του συστήματος ελέγχου των αγορών καθιστώντας τον, πολύ περισσότερο ευέλικτο και, κυρίως, πολύ πιο αποτελεσματικό.

Στο πλαίσιο δε του εκσυγχρονισμού,  προτείναμε  και έγινε αποδεκτό για πρώτη φορά, την ίδρυση πρότυπων λαϊκών αγορών που θα αποτελέσουν υποδείγματα για όλες και θα αλλάξουν ριζικά και προς το καλύτερο την εικόνα και την ελκυστικότητα των αγορών.

Παράλληλα προτείναμε και έγινε αποδεκτό:

1.    Nα δίδεται η  δυνατότητα στους πωλητές να δημιουργήσουν αποθήκες και να πωλούν με e shop

2.    Στηρίξαμε τα αιτήματα των πωλητών για τις μεταβιβάσεις των αδειών τους, αφού αποτρέψαμε το ενδεχόμενο να γίνουν αντικείμενο δημόσιων πλειστηριασμών

3.    Υιοθετήσαμε την άμεση ενημέρωση των καταναλωτών με την ανάρτηση των τιμών εκκίνησης των προϊόντων στις αγορές, αναλαμβάνοντας και την ευθύνη της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των πωλητών

4.     Υποστηρίζουμε την πρόθεση της Κυβέρνησης για πάταξη της φοροδιαφυγής χωρίς όμως ακραία μέτρα και ποινές

5.    Αποδεχόμαστε την ευθύνη για την απόκτηση ηλεκτρονικής ταυτότητας κάθε μίας αγοράς σε κάθε έναν από τους 700 και πλέον δρόμους που λειτουργούν σήμερα.

Επίσης προβληματιζόμαστε και συζητάμε τις διαδικασίες εισόδου νέων Παραγωγών στις αγορές και διαβεβαιώνουμε τους 6.000 παραγωγούς που εργάζονται ήδη στις λαικές αγορές της Αττικής ότι η παρουσία τους σε αυτές είναι απόλυτα εγγυημένη και διαχρονική.

Κατοχυρώνουμε τα έσοδα της Περιφέρειας από το ανταποδοτικό τέλος.

Υπογραμμίζουμε ότι το συζητούμενο Σ.Ν δίνει αρμοδιότητες στην Περιφέρεια που κανένα προηγούμενο δεν έδινε, καθιστώντας το Π.Σ. ουσιαστικό όργανο λήψης κανονιστικών αποφάσεων για την λειτουργία και την εποπτεία των αγορών.

Τα μαθήματα λοιπόν και οι υποδείξεις της Παράταξης «Δύναμη Ζωής» περί «διαφάνειας, εκσυγχρονισμού, καταπολέμησης της γραφειοκρατίας και ελέγχων», περί «αδιαφορίας για τα προβλήματα των ταλαιπωρημένων φτωχών βιοπαλαιστών», οι αναφορές της σε  «βλέπε - άκου - σώπα» ως πρακτική της Διοίκησης της Περιφέρειας, είναι αυταπόδεικτο ότι έχουν ως αποδέκτη τη πενταετή θητεία της και όχι τη σημερινή αρχή.

Η παρούσα Διοίκηση, με συγκεκριμένους σχεδιασμούς και δράσεις αποδεικνύει, όχι μόνο το ενδιαφέρον της για τους ανθρώπους των λαϊκών αγορών, αλλά και για την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία του εποπτικού ρόλου της Περιφέρειας.

Σε ότι αφορά το όψιμο ενδιαφέρον της Παράταξης «Δύναμη Ζωής» για την κοινωνική πολιτική της Περιφέρειας το εύλογο ερώτημα είναι, γιατί δεν υλοποίησε τις τωρινές της προτάσεις της στα χρόνια της διακυβέρνησης της, όταν μάλιστα οι πολίτες επλήττοντο βίαια από την οικονομική κρίση με την εφαρμογή των δυσβάσταχτων μνημονίων;

Γιατί τότε δεν εξάντλησε όλα τα έσοδα της Περιφέρειας από το ανταποδοτικό τέλος σε κουπόνια, όπως προτείνει τώρα, σε ένα ρεσιτάλ δημαγωγίας;

Γιατί επί τρία χρόνια που υλοποιούσε το πρόγραμμα δεν χρησιμοποίησε την ηλεκτρονική κάρτα και την απαιτεί τώρα;

Η Παράταξη «Δύναμη Ζωής» κατά τη διοίκησή της, εφήρμοσε νομοθετική διάταξη σε ότι αφορά τα κουπόνια. Συνέχισε να την εφαρμόζει  η σημερινή Διοίκηση και θα εξακολουθήσει να το κάνει όσο είναι σε ισχύ η σχετική Νομοθεσία. Ταυτόχρονα μέσα από το πρόγραμμα ΤΕΒΑ το οποίο  η παρούσα Διοίκηση αξιοποιεί στο έπακρο,  προμηθεύει χιλιάδες οικογένειες της Αττικής  με τα αναγκαία τρόφιμα, στηρίζοντας και τις κοινωνικές δομές της Εκκλησίας, των Δήμων και των ιδρυμάτων, αποδεικνύοντας έμπρακτα τις κοινωνικές της ευαισθησίες.

Δυστυχώς για τη παράταξη «Δύναμη Ζωής» το κεφάλαιο άσκησης κριτικής που επέλεξε, την εκθέτει ανεπανόρθωτα, καθώς αποκαλύπτεται ανάγλυφα το σκοπίμως ανακριβές, παραπλανητικό και δημαγωγικό περιεχόμενο του».

 

 

 

@font-face {font-family:Arial; panose-1:2 11 6 4 2 2 2 2 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536859905 -1073711037 9 0 511 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:"Arial",sans-serif; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:EL; mso-fareast-language:EL;}p.yiv8889498324ydpb67e55fcmsonormal, li.yiv8889498324ydpb67e55fcmsonormal, div.yiv8889498324ydpb67e55fcmsonormal {mso-style-name:yiv8889498324ydpb67e55fcmsonormal; mso-style-priority:99; mso-style-unhide:no; mso-margin-top-alt:auto; margin-right:0cm; mso-margin-bottom-alt:auto; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman",serif; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:EL; mso-fareast-language:EL;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:11.0pt; mso-ansi-font-size:11.0pt; mso-bidi-font-size:11.0pt; mso-ansi-language:EL; mso-fareast-language:EL;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}ol {margin-bottom:0cm;}ul {margin-bottom:0cm;}

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)