to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:44 | 07.02.2022

Πολιτισμός

Κωλυσιεργίες, παραιτήσεις και οσμή μεθοδεύσεων για την επιλογή διευθυντή στο ΚΘΒΕ

«Οι πιο πρόσφατες ηχηρές παραιτήσεις τόσο του υποψηφίου για την θέση του διευθυντή (Ευδόκιμος Τσολακίδης) όσο και των δύο εκ των πέντε μελών της γνωμοδοτικής επιτροπής για τον διορισμό του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του ΚΘΒΕ (Ιεροκλής Μιχαηλίδης και Νικήτας Τσακίρογλου), προκαλούν σοβαρή ανησυχία για την εξέλιξη της όλης διαδικασίας» τονίζει σε ανακοίνωση της η Τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ


Υπεύθυνο για την καθυστέρηση που έχει σημειωθεί είναι το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, το οποίο ανήγγειλε την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης και Επιλογής δύο σχεδόν μήνες (31/12/2021) μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των υποψηφιοτήτων (8/11/2021) και όχι εντός τριών εργάσιμων ημερών, ως όφειλε βάσει της προκήρυξης.

Στην παρατυπία αυτή, έρχεται να προστεθεί και ένα πρόβλημα, αυτό της αποχώρησης δύο εκ των μελών της Επιτροπής, του Νικήτα Τσακίρογλου και του Ιεροκλή Μιχαηλίδη. Σύμφωνα, μάλιστα, με το ρεπορτάζ της voria.gr, ο κ. Τσακίρογλου δεν έχει παραστεί σε καμία από τις συνεδριάσεις της Επιτροπής.

«Όσο το ΥΠΠΟΑ κωλυσιεργεί χωρίς να αναλαμβάνει τις ευθύνες του και χωρίς να λογοδοτεί, τα ερωτηματικά θα πληθαίνουν και το τοπίο θα γίνεται ολοένα και πιο θολό, επιτρέποντας σε εικασίες και φήμες να εξαπλώνονται εντός και εκτός της μικρής μας πόλης. Ήδη υπάρχουν δημοσιεύματα προς αυτή την κατεύθυνση, που μεταφέρουν την υπόνοια ότι η κωλυσιεργία του υπουργείου είναι ένας τρόπος να μεθοδεύσει την ανανέωση της θητείας του κ. Κολοβού. Ένα από αυτά τα δημοσιεύματα είναι αυτό της εφημερίδας «Η Αυγή» με ημερομηνία 29/12/2021 (μπορείτε να το διαβάσετε εδώ), οι αντιδράσεις στο οποίο, τόσο από την πλευρά του ΥΠΠΟΑ, όσο και από την πλευρά του τέως Καλλιτεχνικού Διευθυντή κ. Νίκου Κολοβού ήταν πολύ άμεσες. Ως προς την αντίδραση του ΥΠΠΟΑ: Δύο μέρες μετά το δημοσίευμα (στις 31/12/2021), ανακοινώνει – επιτέλους – τα μέλη της Ειδικής Επιτροπής (Δημήτριος Γαρούφας, Νικήτας Τσακίρογλου, Παναγιώτης Μέντης, Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Νικαίτη Κοντούρη) που θα αξιολογήσουν τους 12 υποψηφίους (Νίκος Κολοβός, Νίκος Διαμαντής, Γιάννης Λεοντάρης, Γιάννης Μαργαρίτης, Γιάννης Παρασκευόπουλος, Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Κώστας Βόμβολος, Γιώργος Ροντίδης, Νίκος Διονύσιος, Παύλος Δανελάτος, Αστέρης Πελτέκης και Ευδόκιμος Τσολακίδης)» αναφέρει σε ρεπορτάζ της στο parallaximag.gr η Λία Κεσοπούλου.

Μετά τον θόρυβο για τη θέση απέσυρε την υποψηφιότητα του ο Ευδόκιμος Τσολακίδης. Με μια ανάρτηση του στο facebook ο γνωστός θεατρικός σκηνοθέτης ανακοινώνει, εμφανώς αγανακτισμένος με το τεράστιο παρασκήνιο της επιλογής νέου καλλιτεχνικού διευθυντή την απόσυρση του από την κούρσα αφήνοντας αιχμές. Η επιστολή απευθύνεται στον δικηγόρο πρόεδρο της επιτροπής κ. Γαρούφα.

Σ. Αναγνωστοπούλου: Να ολοκληρωθεί ο διορισμός διευθυντή με νόμιμο, θεσμικό, διαφανή και αξιοκρατικό τρόπο

Η τομεάρχης πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ σε δήλωση της τονίζει:

Ακέφαλο παραμένει εδώ και τρεις μήνες το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, εξαιτίας της κωλυσιεργίας και των συνεχών παλινωδιών του Υπουργείου Πολιτισμού.

Ενώ η διαδικασία  διορισμού καλλιτεχνικού διευθυντή στην δεύτερη μεγαλύτερη θεατρική σκηνή της χώρας θα έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί με νόμιμο, θεσμικό, διαφανή και αξιοκρατικό τρόπο, το Υπουργείο Πολιτισμού εξακολουθεί να παραμένει για ακόμη μια φορά αμέτοχος θεατής των εξελίξεων.

Οι πιο πρόσφατες  ηχηρές παραιτήσεις τόσο του υποψηφίου για την θέση του διευθυντή (Ευδόκιμος Τσολακίδης) όσο και των δύο εκ των πέντε μελών της γνωμοδοτικής  επιτροπής για τον διορισμό του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του ΚΘΒΕ (Ιεροκλής Μιχαηλίδης και Νικήτας Τσακίρογλου), προκαλούν σοβαρή ανησυχία για την εξέλιξη της όλης διαδικασίας.

Την έντονη ανησυχία τους εξέφρασαν  και τα μέλη του συλλόγου εργαζομένων του ΚΘΒΕ οι οποίοι,  μεταξύ άλλων, επισημαίνουν ότι οι συνεχιζόμενες δυσλειτουργίες του οργανισμού καταργούν την ομαλότητα, θέτουν σε κίνδυνο και αμφισβήτηση τις διαδικασίες, παρακωλύουν την ποιότητα του παραγόμενου πολιτιστικού έργου από τον φορέα και θέτουν σε σοβαρή διακινδύνευση και τις θέσεις εργασίας.

Καθυστερήσεις, κωλυσιεργίες και παλινωδίες, οδηγούν σε στιγματισμό ενός ακόμα σημαντικού θεατρικού θεσμού της χώρας. Το ΥΠΠΟΑ οφείλει να αναλάβει άμεσα τις ευθύνες του, κάθε άλλη καθυστέρηση νοείται σαν συμπαιγνία σε αναξιοκρατικές και επικίνδυνες για τον Πολιτισμό  μεθοδεύσεις.

Σχετική ανακοίνωση εξέδωσαν και οι εργαζόμενοι στο ΚΘΒΕ:

«Σε συνέχεια της ανακοίνωσης της 12ης Δεκεμβρίου 2021 επιθυμούμε να εκφράσουμε την αγωνία μας, σε σχέση με την όλο και αυξανόμενη καθυστέρηση της διαδικασίας για τον διορισμό του/της νέου/ας καλλιτεχνικού/ης διευθυντή/ριας.

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος τέτοια εποχή ανακοίνωνε το καλοκαιρινό του ρεπερτόριο και σχεδίαζε το χειμερινό της επόμενης θεατρικής περιόδου. Το ΚΘΒΕ βιώνει ίσως μια από τις δυσκολότερες φάσεις της ιστορίας του, παραμένοντας χωρίς καλλιτεχνικό/η διευθυντή/ρια για τρεις μήνες.

Οι δυσλειτουργίες του οργανισμού αυτή τη στιγμή καταργούν την ομαλότητα και θέτουν σε κίνδυνο και αμφισβήτηση τις διαδικασίες.

Προς μεγάλη μας έκπληξη και με μεγάλη λύπη πληροφορούμαστε από δημοσιεύματα ότι παραιτήθηκαν τα δύο από τα πέντε μέλη της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης και Επιλογής του/της νέου/ας καλλιτεχνικού/ης διευθυντή/ριας.

Οι διαδικασίες φαίνεται να καθυστερούν ακόμη περισσότερο, σε βαθμό που να προκαλείται απορία και δυσφορία στους εργαζόμενους και στους καλλιτεχνικούς συνεργάτες του θεάτρου.

Κυκλοφορούν επίσης δημοσιεύματα, που υπονοούν ή/και καταγράφουν μεθόδευση της διαδικασίας, γεγονός που δε θέλουμε να πιστέψουμε. Το Υπουργείο, ωστόσο, δε φαίνεται να αντιδρά και η Πολιτεία μοιάζει απούσα.

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος είναι εποπτευόμενος και επιχορηγούμενος από το Κράτος οργανισμός και ως εκ τούτου είναι σημαντικό να επιδεικνύεται σεβασμός απέναντι στους εργαζόμενους και στους φορολογούμενους πολίτες.

Περιμένουμε από το Υπουργείο Πολιτισμού να εκδώσει ένα Δελτίο Τύπου για την ενημέρωσή όλων και να προβεί στην επίλυση του προβλήματος. Κάθε μέρα που περνάει είναι κρίσιμη, καθώς παρακωλύεται η βασική λειτουργία του θεάτρου, που είναι να υπηρετεί την Τέχνη στον υψηλότερο βαθμό της και να διαπαιδαγωγεί Πολίτες»

Με πληροφορίες από: parallaximag.gr, voria.gr

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)