to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:03 | 07.09.2012

Κοινωνία

Το κόκκινο σουτιέν

"Η συνταγή "αίμα και σπέρμα" πουλάει"


Της Ελευθερίας Κόλλια


Η Θεοδώρα Αυγεροπούλου, σύζυγος του δολοφονημένου ιερέα, πήγε σκυφτή στο ανακριτικό γραφείο, ντυμένη στα μαύρα. Μία λεπτομέρεια ήταν αρκετή για να «σκανδαλίσει» τη κοινή γνώμη: η τιράντα του κόκκινου σουτιέν της. Γνωστή ιστοσελίδα είχε κυκλώσει τη λεπτομέρεια, μην τυχόν και ξεφύγει από τον αναγνώστη. Έχει και το Διαδίκτυο το άλικο γράμμα του. Ένοχη. Κι όχι μόνον για τον φόνο. 

Το πλήθος, σε μεσαιωνικής απόχρωσης έξαρση, μαζεύτηκε για να γιουχάρει. «Βρωμιάρα». Το συλλογικό απωθημένο μοιάζει να μην καταλαγιάζει ποτέ: το αιδοίο ήταν, λοιπόν, το όπλο.

Πολλά από τα ΜΜΕ είναι εκεί για να χαϊδέψουν τον κόσμο αυτό, στήνοντας ξέφρενο χορό. «Αυτή είναι η φόνισσα -παπαδιά», η «αδίστακτη», η «σατανική», η «διαβολική» γυναίκα που κρύβεται πίσω από το έγκλημα πάθους της Ηλείας. «Αμετανόητη», «μαύρη αράχνη», «βίος και πολιτεία» το κρεβάτι της.

Αυτή που δεν είχε ούτε την ευφυΐα, ούτε την ψυχραιμία, να συσκοτίσει έστω και υποτυπωδώς τις αρχές, πέφτοντας από την αρχή σε αντιφάσεις. Αυτή που μετρούσε σχέσεις με άνδρες του κοινού ποινικού. Που είχε την αφέλεια να αναφέρει στις καταθέσεις της προς την αστυνομία λεπτομέρειες της σεξουαλικής της ζωής. Μία γυναίκα, της οποίας η παθολογία - κακοποιείτο άλλωστε συστηματικά από τον ιερέα, το δήλωσε η ίδια - της έδειξε τη «λύση» της δολοφονίας και όχι του χωρισμού, για να στήσει μία νέα ζωή.

Με κάθε παρόμοια ευκαιρία, τα Μέσα θυμούνται τον παλιό κακό τους εαυτό. Κάπως έτσι κάγχαζαν και για τη «μαύρη χήρα» της Αρκαδίας, τη δεκαετία του '50. Και δεν παύουν να αναπαράγουν στερεότυπα και κλισέ, να αλώνουν κάθε λεπτομέρεια της υπόθεσης, να ισοπεδώνουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των πρωταγωνιστών της. Χωρίς να μπαίνουν στον κόπο να εξηγήσουν, όχι για να δικαιώσουν, αλλά για να αφηγηθούν τί πραγματικά έχει συμβεί_ απείρως πιο ενδιαφέρον από τη ρηχή προσέγγιση που συνήθως επιφυλάσσουν στο θέμα.

Όσοι έχουν φάει τα χρόνια τους πάνω από τις ειδήσεις, το γνωρίζουν καλά: η συνταγή «αίμα και σπέρμα» πουλάει. Μόνο που θα περίμενε κανείς, στις μέρες μας - τώρα που τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν κυρίαρχο λόγο, το ψηφιακό σήμα κάνει την τηλεοπτική οθόνη πιο σύγχρονη από ποτέ, οι εφημερίδες μπορούν να διαβάζονται από i-pad -, κι αυτοί που γράφουν τέτοιες ειδήσεις, κι΄ αυτοί που τις διαβάζουν, να έχουν κάνει ένα βήμα προς τα μπρος. Ή καλύτερα, προς τα πάνω.

Πηγή: Το Βήμα

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)