to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:06 | 11.09.2014

Πολιτική

Κοινωνικό µέτωπο για την αποτροπή της ιδιωτικοποίησης των αεροδροµίων στα Ιόνια

Κοινή Συνέντευξη Τύπου των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στα Ιόνια Νησιά Στέφανου Σαµοΐλη, Αφροδίτης Θεοπεφτάτου, Σταύρου Κοντονή, του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Θόδωρου Γαλιατσάτου, της Αντιπεριφερειάρχη Κέρκυρας Νικολέττας Πανδή και των ∆ηµάρχων Κέρκυρας Κώστα Νικολούζου και Λευκάδας Κώστα ∆ρακονταειδή - Πρόταση διαχείρισης των περιφερειακών Κρατικών Αερολιµένων υπό κρατικό έλεγχο και δηµόσια διοίκηση.


Χθες, Τετάρτη 10-09-14 στην Κέρκυρα έδωσαν κοινή Συνέντευξη Τύπου οι αιρετοί των Ιονίων Νήσων που πρόσκεινται ή στηρίζονται από τον ΣΥΡΙΖΑ. Σύσσωµοι αντιτίθενται στις αντισυνταγµατικές αποκρατικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδροµίων και προτείνουν τη δηµιουργία παλλαϊκού µετώπου για την ακύρωση του ξεπουλήµατός τους. Ανακοινώθηκε πρόσκληση για ευρεία σύσκεψη την επόµενη εβδοµάδα, των παραγωγικών φορέων, των Επιµελητηρίων, των σωµατείων και των κινηµάτων. Από αυτήν τη σύσκεψη, θα προκύψει και ο συνολικός σχεδιασµός των άµεσων δράσεων και κινητοποιήσεων. Επιπρόσθετα, ανακοινώθηκε η κατάθεση Εξώδικης Πρόσκλησης προς το ΤΑΙΠΕ∆ η οποία θα κοινοποιηθεί προφορικά στον Υπ. Οικονοµικών, τον Υπ. Ανάπτυξης και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό της χώρας, µε τον οποίο θα επιδιωχθεί και θεσµική συνάντηση.

Η πρόταση διαχείρισης των περιφερειακών Κρατικών Αερολιµένων υπό κρατικό έλεγχο και δηµόσια διοίκηση που κατατέθηκε στην κοινή Συνέντευξη Τύπου, από το βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κέρκυρας Στέφανο Σαµοΐλη, είναι η εξής:

Έχοντας ως δεδοµένα:

1.     Την πρωτοφανή για τη µεταπολιτευτική Ελλάδα τεχνητή οικονοµική κρίση, που στόχο έχει την εφαρµογή µιας πειραµατικής πολιτικής φτωχοποίησης του ελληνικού λαού και υποθήκευσης των αναπτυξιακών υποδοµών της χώρας.

2.     Τη µεθοδευµένη πολιτική απορρύθµισης των αεροµεταφορών στην Ελλάδα και την υποβάθµιση των ελληνικών αεροδροµίων, µε στόχο την αποκρατικοποίησή τους.

3.     Τη βαρύτητα των οικονοµικών συστηµάτων των αεροδροµίων των Ιονίων Νήσων, τόσο για τις τοπικές µικροοικονοµίες όσο και για την περιφερειακή οικονοµία και τις πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις τους στον Τουρισµό.

4.     Τους σοβαρούς κινδύνους για την τοπική και ελληνική οικονοµία της εκµετάλλευσης των ελληνικών αεροδροµίων από τα ιδιωτικά µονοπώλια. Αναφέρω χαρακτηριστικά ότι τα καθαρά έσοδα των κρατικών αεροδροµίων είναι τουλάχιστον επταπλάσια των εσόδων που εξαγγέλλει το ΤΑΙΠΕ∆ από την ιδιωτικοποίηση, ότι από την ιδιωτικοποίηση θα προκύψει απώλεια εσόδων [υπέρπτηση, µισθώσεις, ΤΕΑΑ] που τροφοδοτούν τον κρατικό προϋπολογισµό, θα διευρυνθεί το καθεστώς ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων, θα υπάρξουν αυξήσεις τελών και ναύλων κλπ).

5.     Τη δυνατότητα αύξησης της συγκριτικής αποδοτικότητας και το διπλασιασµό της επιχειρησιακής ικανότητας των αεροδροµίων των Ιονίων Νήσων, υπό τις σηµερινές οικονοµικές συνθήκες και µε τις υπάρχουσες υποδοµές των αερολιµένων.

6.     Τη δυνατότητα χρηµατοδότησης από ίδιους πόρους και εν γένει από το δηµόσιο τοµέα και τη δυνατότητα αυστηρής ανταποδοτικότητας των τελών µε στόχο τη βελτίωση της κερδοφορίας των περιφερειακών µας αεροδροµίων.

Προτείνουµε τα εξής:

1.     Οι 3 ∆ιεθνείς Κρατικοί Αερολιµένες των Ιονίων, από τη στιγµή που είναι βιώσιµοι οικονοµικά, ενισχύουν τον κρατικό προϋπολογισµό, δεν επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούµενο και έχουν δυνατότητες αύξησης της αποδοτικότητας - κερδοφορίας τους, να παραµείνουν υπό κρατικό έλεγχο και δηµόσια διοίκηση - διαχείριση υπό την ευθύνη της ΥΠΑ.

2.     Προτείνουµε την αυστηρή εφαρµογή των διεθνών υποχρεώσεων της χώρας για την ανταποδοτικότητα των τελών προς κάλυψη των αναγκών έργων συντήρησης, εκσυγχρονισµού και ανάπτυξης των περιφερειακών µας Αεροδροµίων.

3.     Να εξασφαλιστεί η ακεραιότητα του εργασιακού καθεστώτος των υπαλλήλων όλων των Τµηµάτων των Κρατικών Αερολιµένων της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, των εργαζοµένων στις δηµόσιες υπηρεσίες υποστήριξης αεροδροµίου, των εργαζόµενων στους εξωτερικούς παρόχους,  όπως και των εργαζοµένων στις επιχειρήσεις εντός αεροδροµίου.

4.     Να εξασφαλιστούν αξιοκρατικοί όροι στελέχωσης της διοίκησης των περιφερειακών µας Κρατικών Αερολιµένων µακριά από πελατειακές και κοµµατικές προϋποθέσεις που υποβοηθούν το αντισυνταγµατικό έργο των αποκρατικοποιήσεων.

Εδώ επιτρέψτε µου µια παρένθεση, που συγκεκριµενοποιεί την πρότασή µας και αποδεικνύει τον υψηλό βαθµό εφαρµοσιµότητάς της. Ο Κρατικός Αερολιµένας  Κέρκυρας, είναι ο µεγαλύτερος στα Ιόνια Νησιά και ίσως ο πιο προβληµατικός λόγω τεράστιων χωροταξικών και πολεοδοµικών προβληµάτων. Κατ΄ αντιστοιχία, η ίδια επεξεργασία έχει γίνει και για τα άλλα 2 αεροδρόµια των Ιονίων.

Για το αεροδρόµιο Κέρκυρας λοιπόν,

Προτείνουµε την άµεση ολοκλήρωση των έργων επέκτασης των εναέριων και επίγειων υποδοµών του Αερολιµένα. Να ολοκληρωθεί η εξυγίανση τµήµατος της περιοχής Κόλλα που θα αποδώσει περίπου 10 επιπλέον χώρους στάθµευσης αεροσκαφών. Να επεκταθούν - αξιοποιηθούν περεταίρω οι δύο χώροι της δυτικής πίστας (ΜΑΕ∆Υ) και του παλαιού αεροσταθµού, που θα αποδώσουν περίπου 10 ακόµα χώρους στάθµευσης αεροσκαφών και θα αυξήσουν την πίστα ελαφρών αεροσκαφών. Αντίστοιχη επέκταση µπορεί να γίνει (µε χαµηλό σχετικά κόστος) και στα κτίρια των επιβατών. Στο σύνολο, µε αυτές τις ήδη δροµολογηµένες µελέτες της ΥΠΑ, µπορεί σχεδόν να διπλασιαστεί η χωρητικότητα του αερολιµένα, µε κόστος ικανό να καλυφθεί από τα υπάρχοντα έσοδα της ΥΠΑ σε βάθος διετίας.

Εδώ διευκρινίζουµε κάτι πολύ σηµαντικό. Για την εν λόγω αύξηση της χωρητικότητας του αεροδροµίου, που συνεπάγεται αύξηση αποδοτικότητας / κερδοφορίας / θέσεων εργασίας, δεν είναι απαραίτητη η ευθεία ανάκληση των παραχωρηθέντων χώρων του αεροδροµίου που σήµερα χρησιµοποιεί το Ελληνικό Αθλητικό Κέντρο Κέρκυρας. Αυτοί οι χώροι είναι µονοµερώς ανακλητοί από την ΥΠΑ και ο ιδιώτης επενδυτής δεν θα έχει καµιά ηθική ή νοµική δέσµευση για να µην το πράξει.

Προτείνουµε επίσης, να ολοκληρωθούν άµεσα οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις στο τραπέζιο απογείωσης - ανόδου, για να ελαχιστοποιηθούν στο έπακρο τα εµπόδια που µετατοπίζουν το κατώφλι προσγείωσης των αεροσκαφών.   Συµπληρωµατικά, να επανεξεταστεί και να διορθωθεί (µε γνώµονα την Έκθεση του Σώµατος Επιθεωρητών ∆ηµοσίων Έργων) το προβληµατικό έργο “Παράκαµψης Αεροδροµίου” που ουδέποτε απαίτησε γνωµάτευση της ΥΠΑ, δηµιουργεί ποικίλα προβλήµατα στη συγκεκριµένη περιοχή και το τελικό αποτέλεσµα δεν επιτυγχάνει σε καµία περίπτωση την ουσιαστική παράκαµψη του αεροδροµίου.

=======================

Ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θόδωρος Γαλιατσάτος, τόνισε ότι η µνηµονιακή πολιτική που εφαρµόζει η σηµερινή κυβέρνηση είναι άκρως επιζήµια για τον τόπο. Το νεοφιλελεύθερο δόγµα των ιδιωτικοποιήσεων - αποκρατικοποιήσεων προς όφελος των µεγαλοεπενδυτών, έχει ήδη αποτύχει και πρέπει να ανατραπεί, διότι για τον κόσµο της αριστεράς και των προοδευτικών δυνάµεων της κοινωνίας, πρωτεύει η προστασία του λαού, των εργαζοµένων, του περιβάλλοντος και της βιώσιµης ανάπτυξης της χώρας. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και για τον Αερολιµένα Ακτίου, που κατέχει σηµαντική θέση στο συγκοινωνιακό δίκτυο των Ιονίων. Τέλος, τόνισε ότι θα βρεθεί –ως εκπρόσωπος της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων– στην πρώτη γραµµή απέναντι στα αντιλαϊκά σχέδια της µνηµονιακής πολιτικής.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κεφαλονιάς Αφροδίτη Θεοπεφτάτου, µίλησε για το απαράδεκτο καθεστώς αποκλεισµού των νησιών του Ιονίου και τόνισε την ανάγκη παραµονής των Κρατικών Αερολιµένων υπό δηµόσιο έλεγχο. Μόνο µια τέτοια προσέγγιση, µπορεί να περιφρουρήσει  το δηµόσιο συµφέρον και το συµφέρον των πολιτών. Σε καµιά περίπτωση, δεν θα δεχθούµε τη συστηµατική απαξίωση της δηµόσιας περιουσίας και την εγκληµατική πολιτική του ξεπουλήµατος των κρατικών µας υποδοµών. Κάνοντας αναφορά στους σεισµοπαθείς της Κεφαλονιάς, επεσήµανε ότι η κοινωνική συνοχή πρέπει να αποτελέσει τον βασικότερο παράγοντα χάραξης εθνικής πολιτικής στρατηγικής και όχι η εύνοια προς τα ιδιωτικά συµφέροντα.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ζακύνθου Σταύρος Κοντονής, ξεκίνησε την τοποθέτησή του λέγοντας χαρακτηριστικά ότι ζούµε σε έναν µνηµονιακό µεσαίωνα. Αποµυθοποίησε τη σηµασία των εκποιήσεων, λέγοντας πως ο αρχικός στόχος της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕ∆ ξεκίνησε από 50 δις ευρώ και τελικά µέσα σε δυόµιση χρόνια κατέληξε να είναι µόλις 2,5 δις ευρώ. ∆εν παρέλειψε να φέρει ως παραδείγµατα αποτυχηµένης πολιτικής, αυτά του ΟΠΑΠ και της ιδιωτικοποίησης των Τραπεζών. Τόνισε ότι µε το δροµολογούµενο ξεπούληµα της Μαρίνας, του Λιµανιού και του Αερολιµένα της Ζακύνθου, το νησί µένει χωρίς πύλες εισόδου µε ότι αυτό συνεπάγεται για τους κατοίκους και την τοπική οικονοµία. Όλα αυτά για το όφελος των επενδυτών. Τέλος, αναφέρθηκε στην ανάγκη αλλαγής του Τουριστικού µοντέλου ανάπτυξης, για να µπορέσουν σταδιακά να ενισχυθούν οι µικροµεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις και να αναβαθµιστεί το τουριστικό προϊόν των νησιών µας.  Ακόµα και γι΄ αυτό το σκοπό, οι Κρατικοί Αερολιµένες των Ιονίων πρέπει να παραµείνουν σε δηµόσια χέρια.

Ο ∆ήµαρχος Λευκάδας Κώστας ∆ρακονταειδής, ανέπτυξε έξι πολιτικούς άξονες  από τους οποίους προκύπτει η σηµερινή ανάγκη δηµιουργίας ενός λαϊκού µετώπου κατά των αποκρατικοποιήσεων. Οι διαδικασίες του ξεπουλήµατος των κρατικών υποδοµών γίνονται εν κρυπτώ και µε αντιδηµοκρατικό τρόπο, διακατέχονται µόνο από τη νεοφιλελεύθερη λογική του κέρδους παραγνωρίζοντας ζητήµατα κοινωνικής συνοχής, χρησιµοποιούν τη µέθοδο της απαξίωσης–υποτίµησης της δηµόσιας περιουσίας και των κρατικών υποδοµών, χωρίς κανένα σχεδιασµό οικονοµικής βιωσιµότητας και µελλοντικής ανάπτυξης. Κλείνοντας την παρέµβασή του, τόνισε ότι εκτός από τα προφανή, µε την παραχώρηση του Αερολιµένα του Ακτίου σε ιδιώτες, προκύπτει άµεσα και ζήτηµα εθνικής ασφάλειας και παραχώρησης εθνικής κυριαρχίας.

Ο ∆ήµαρχος Κέρκυρας Κώστας Νικολούζος, τόνισε ότι τα µεγαλόπνοα σχέδια των ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα, φυσικά και στοχεύουν σε κερδοφόρες κρατικές   επιχειρήσεις, φυσικά και αποσκοπούν στον εµπαιγµό του Έλληνα πολίτη.  Το φλέγον ζήτηµα είναι ότι πρέπει να αγωνιστούµε ενάντια σε ένα συντεταγµένο και πλήρως µελετηµένο σχέδιο εκποίησης της δηµόσιας περιουσίας και να αποκαλύψουµε στους πολίτες τους σκοπούς του. Αυτοί δεν είναι άλλοι από την καταδυνάστευση των κοινωνικών και εργασιακών µας δικαιωµάτων, από τον εκφυλισµό της αξιοπρέπειάς µας και από την παράδοσή µας –άνευ όρων– στα νεοφιλελεύθερα επενδυτικά συµφέροντα. Θεωρεί καθήκον  όλων µας, να καταδείξουµε αυτές τις βραχυπρόθεσµες και µακροπρόθεσµες επιπτώσεις στην ελληνική οικονοµία και κοινωνία.

Τέλος, η Αντιπεριφερειάρχης Κέρκυρας Νικολέττα Πανδή, δήλωσε ότι ανεπιφύλακτα στηρίζει τη σηµερινή πρωτοβουλία και θεωρεί ώριµες τις συνθήκες για τη δηµιουργία ενός ευρύτερου κοινωνικού µετώπου αντίστασης στις αντισυνταγµατικές και άκρως επιζήµιες για τον τόπο αποκρατικοποιήσεις. 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)