to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:41 | 29.05.2014

πηγή: Στο Κόκκινο 105,5

Πολιτική

Το κοινωνικό προφίλ των ψηφοφόρων

Μια ανάλυση του επιστημονικού υπεύθυνου της Public Issue, Γιάννη Μαυρή.


  



  
Η ΝΔ ενώ κατέρρευσε 7 μονάδες κατά μέσο όρο στις διάφορες κοινωνικές τάξεις, παρουσίασε μεγάλη μείωση των ποσοστών της κατά 10% στα επιχειρηματικά στρώματα, στους ελεύθερους επαγγελματίες κατά 11% και τους συνταξιούχους πάνω απο 11% η οποία είναι και η βασική κατηγορία ψηφοφόρων που της έδωσε τη νίκη το 2012.

Την ίδια ώρα σημειώνει μείωση κατά 22% στους ψηφοφόρους της που αυτοτοποθετούνται στην αστική τάξη. Η τελευταία κατηγορία ψηφοφόρων δεν στρέφεται προς την Αριστερά αλλά προς το ΛΑΟΣ, το Ποτάμι ή και τη Χρυσή Αυγή.

Στον ΣΥΡΙΖΑ οι μεταβολές που υπάρχουν δείχνουν μια εξισορρόπηση και μια οριζόντια απήχηση του κόμματος. Ενώ χάνει κάποια ποσοστά στους νέους αυξάνει την επιρροή του στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. 

Έχει απώλειες στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα και τους ανέργους ενώ παρουσιάζει αύξηση στους εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα.  

Η κοινωνική βάση των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ παραμένουν οι μισθωτοί και τα παραγωγικά στρώματα (34% έναντι 13,5% της ΝΔ) και οι άνεργοι (πάνω απο 30% έναντι 11,5% της ΝΔ) ενώ μειώνει τη διαφορά στους συνταξιούχους (30% για τη ΝΔ, πάνω απο 20% ο ΣΥΡΙΖΑ). 

Ο ΣΥΡΙΖΑ χάνει ψηφοφόρους απο τον ιδιωτικό τομέα προς το Ποτάμι ενώ η ΝΔ χάνει προς το Ποτάμι και τη Χρυσή Αυγή. 

Η Χρυσή Αυγή παρουσιάζει μεγάλη άνοδο στους νέους όπου συγκεντρώνει ποσοστό 18% όπως και η ΝΔ ενώ προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ με 29%.
 

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)