to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

8:51 | 30.09.2017

Πολιτική

Κίτρινος πυρετός... εξυπηρέτησης συμφερόντων από αντιπολίτευση και media

Ως ατζέντηδες συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων, και μάλιστα άνομων, εμφανίζονται ακόμη μια φορά οι επικεφαλής της Ν.Δ., της ΔΗ.ΣΥ. και του Ποταμιού με φόντο τις κινδυνολογικές σειρήνες των ΜΜΕ ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να «κλείσει την πλατφόρμα Taxibeat»


Καθόλου τυχαίος δεν μπορεί να θεωρηθεί ο συντονισμένος «θόρυβος» που έχει σηκωθεί τα τελευταία 24ωρα  με αφορμή το επικείμενο νομοσχέδιο, το οποίο, σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό θα θεσμοθετήσει ένα κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας για όλες τις εταιρείες παρόχους ή διαμεσολαβητές μεταφορών, τύπου Taxibeat, ώστε να διασφαλίζεται ότι θα τηρούν τους κανόνες και θα πληρώνουν φόρους.

*ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Χρ. Σπίρτζης: Η προσπάθειά μας να βάλουμε τάξη προκαλεί τριγμούς στην ΝΔ και στα συμφέροντα

Χρ. Σπίρτζης στην «Αυγή»: Tέλος στην αδιαφάνεια εταιρειών τύπου Taxibeat και Uber

Οι φόροι και η διαφάνεια φαίνεται ότι προκαλούν αλλεργία στη ΝΔ (και τα φίλια ΜΜΕ) η οποία βγήκε στα κεραμίδια πριν καν δημοσιοποιηθεί η πρόταση νόμου (!), πριν εξετάσει, όπως οφείλει ως αξιωματικής αντιπολίτευση, αν και ποιο είναι αυτό το αρνητικό αποτέλεσμα που παράγει ο νόμος έστω και σε μια εταιρεία που δραστηριοποιείται νομίμως στη χώρα.

Από κοντά και τα ΜΜΕ που σιγοντάρουν κάθε προσπάθεια εξυπηρέτησης μεγάλων συμφερόντων, στα οποία το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απηύθυνε ειρωνικά έκκληση «να αποστείλουν το σχέδιο νόμου "που περιλαμβάνει αυτά τα οποία οι ίδιοι και τα φερέφωνά σας υποστηρίζετε ότι περιλαμβάνει"»

«Στόχος να μπουν κανόνες - Στηρίζουμε τις καινοτόμες εταιρείες»

Σύμφωνα με τις προτάσεις του υπουργείου, όπως τις ανέλυσε ο ίδιος ο Χρ. Σπίρτζης στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, οι υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών θα παρέχονται μόνο από αδειοδοτημένες εταιρείες, που θα διαθέτουν δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα (όπως ταξί), ενώ για την απόκτηση της σχετικής άδειας, θα είναι υποχρεωτική η σύναψη τριετούς τουλάχιστον σύμβασης με τους επαγγελματίες οδηγούς.

Οι περιορισμοί αφορούν τις εταιρείες που επιτρέπουν σε ιδιώτες κατόχους οχημάτων μέσα από την υπηρεσία να μεταφέρουν με το αυτοκίνητό τους χρήστες της εφαρμογής κερδίζοντας χρήματα από τις κούρσες αυτές.

Αλλαγές ωστόσο έρχονται και για τα λογισμικά που απευθύνονται σε επαγγελματίες οδηγούς ταξί, καθώς ο όρος για σύμβαση τριετούς διάρκειας μεταξύ εταιρειών διαδικτυακών εφαρμογών και αυτοκινητιστών ταξί, τις μετατρέπει από διαμεσολαβητές, σε επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου.

«Και εγώ στηρίζω την «beat» αλλά πρέπει να υπάρχουν κανόνες» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης αναφορικά με τις αντιδράσεις της εταιρείας που λειτουργεί την συγκεκριμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα διαμεσολάβησης για την εύρεση ταξί. Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι με την προωθούμενη ρύθμιση δεν πάει να δημιουργήσει προβλήματα αλλά να εφαρμοστούν και στη χώρα μας αυτά που προβλέπονται από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και να μην συνεχίζουν να υπάρχουν οι σκιές που άφησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Ο υπουργός έθεσε πάντως το θέμα που δημιουργείται με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα – και θα πρέπει η Αρχή να ερωτηθεί σχετικά- καθώς η συγκεκριμένη πλατφόρμα δημοσιεύει φωτογραφία του οδηγού ταξί ενώ επιτρέπει και την δημοσίευση αξιολογήσεών του. Είπε επίσης ότι στόχος της νομοθετικής ρύθμισης δεν είναι να προωθήσει συνδικαλιστικά συμφέροντα και διαβεβαίωσε ότι θα υπάρξει ουσιαστικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Δυστυχώς για αυτούς που παριστάνουν τους υπερασπιστές της υγιούς επιχειρηματικότητας, ακόμη και το... φερόμενο ως σχέδιο νόμου που “αποκάλυψε” ο φιλικός στη ΝΔ Τύπος δεν είχε καμία διάταξη που να απαγορεύει ή να βάζει εμπόδια στην υγιή επιχειρηματικότητα ακόμη και σε αυτόν τον χώρο. Εκτός κι αν είναι εμπόδιο για μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στη χώρα μας το να έχει ένα φυσικό πρόσωπο με διεύθυνση και ΑΦΜ ως υπεύθυνο απέναντι στον νόμο, όπως επανέλαβε και ο Χρ. Σπίρτζης

Και στο βάθος... Uber

Παρά  τις αρνητικές εντυπώσεις που προκάλεσε η ονομαστική στήριξη Μητσοτάκη (και όχι μόνο, βλέπε την σχετική ερώτηση Καϊλή στο Ευρωκοινοβούλιο) στην Uber, φαίνεται ότι η εξυπηρέτηση  της εν λόγω πολυεθνικής παραμένει στο πίσω μέρος του μυαλού των κάθε λογής ατζέντηδων που... ξεσηκώθηκαν από κοινού τις 2 τελευταίες ημέρες. 

Αξίζει να θυμίσουμε ότι η Uber, σε αντίθεση με άλλες πλατφόρμες,   δεν χρησιμοποιεί ταξί αλλά ιδιωτικά -χωρίς άδεια δημόσιας χρήσης- αυτοκίνητα (κάτι σαν τα παλιά "πειρατικά" της δεκαετίας το '60). Επίσης δεν κοινοποιεί τους συνεργάτες της στις ελληνικές αρχές οι οποίοι δουλεύουν εντός ελληνικού εδάφους χωρίς να δηλώνουν κανένα εισόδημα. 

Είναι άγνωστο επίσης αν τηρούν πχ. την υποχρέωση να είναι ασφαλισμένοι για τους επιβάτες που μεταφέρουν ή τις υγειονομικές υποχρεώσεις που ο νόμος επιβάλλει σε όσους μεταφέρουν κοινό.

Δεν έχει περάσει άλλωστε πολύς καιρός από τις καταγγελίες του προέδρου των ιδιοκτητών ταξί, Θ. Λυμπερόπουλου, στο «Κόκκινο» (κατά Χατζηδάκη,Ντόρας και Καϊλή) ότι στην υπόθεση Uber ρέει "πολιτικό χρήμα". 

Στο πλευρό της ΝΔ στην... κίτρινη (από κάθε άποψη) εκστρατεία τάχθηκαν Φ. Γεννηματά και Στ. Θεοδωράκης. «Οι πολιτικές δυνάμεις που άφησαν τον χώρο των μέσων ενημέρωσης χωρίς κανόνες για 27 χρόνια θέλουν τώρα να αφήσουν στην ίδια κατάσταση και τον χώρο των μεταφορών», σημειώνει δικαίως η «Αυγή» στο σαββατιάτικο πρωτοσέλιδό της. 
 

*ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Χρ. Σπίρτζης: Στηρίζουμε τις καινοτόμες εταιρείες αλλά όχι τις αδιαφανείς διαδικασίες - Η Ν.Δ. πίσω από τις διαρροές για να πλήξει την χώρα

Ακολουθεί η απάντηση του υπουργείου στα «Νέα» από τα οποία ξεκίνησε η εξάπλωση του κίτρινου πυρετού:

«Ακόμη περιμένουμε σε ποια σημεία πλήττονται οι νέες τεχνολογίες, η εξυπηρέτηση του πολίτη, οι καθαροί όροι και οι κανόνες, οι αξιόπιστοι έλεγχοι και η ίση μεταχείριση όλων» αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, απαντώντας σε δημοσίευμα των «Νέων» που κάνει λόγο σε νομοσχέδιο για τη φραγή στις e- εφαρμογές μίσθωσης ταξί.

«Ευχαριστούμε την Εφημερίδα «Τα ΝΕΑ» για τις προτάσεις της.

Θα μας επιτρέψει ωστόσο, η «έγκριτη» εφημερίδα να αναφέρουμε και εμείς με τη σειρά μας, ότι στο «Νομοσχέδιο» που δημοσιοποίησαν πριν από λίγη ώρα, πουθενά και σε κανένα σημείο, καμίας διάταξης, ΔΕΝ πλήττονται:

Οι νέες τεχνολογίες.

Η εξυπηρέτηση του Πολίτη.

Οι καθαροί όροι.

Οι αξιόπιστοι έλεγχοι.

Η ίση μεταχείριση στο μεταφορικό έργο».

Το αντίθετο μάλιστα, τονίζει το υπουργείο. «Οπότε, ενημερώνουμε την «έγκριτη» εφημερίδα, ότι το «νομοσχέδιο» της, θα ληφθεί σοβαρά υπόψη στο υπό διαμόρφωση σχέδιο Νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

ΥΓ1: Είναι πλέον, προφανείς και ξεκάθαρες, οι υπόγειες διαδρομές και διασυνδέσεις συγκεκριμένων ΜΜΕ με τη Νέα Δημοκρατία και συγκεκριμένους κύκλους που θέλουν τη χώρα να μην έχει ευρωπαϊκή κατεύθυνση, αλλά να έχει κατεύθυνση χώρας, χωρίς ισονομία.

Η χώρα γυρίζει σελίδα οριστικά, με κανόνες, διαφανείς διαδικασίες ανταγωνισμού, υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον και σεβασμό στην ευρωπαϊκή νομοθεσία ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.

ΥΓ2: Ηλεκτρονικές Εφαρμογές και Εταιρείες Διαμεσολάβησης που σέβονται τη νομοθεσία δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Γι’ αυτό, ας σταματήσει επιτέλους η παραπληροφόρηση των πολιτών σε σχέση με τις ηλεκτρονικές εφαρμογές και τις εταιρείες διαμεσολάβησης που σέβονται τη νομοθεσία. Μία παραπληροφόρηση, που σκοπίμως διακινείται, για να καλύψει τη δράση και τις δραστηριότητες όσων παρανομούν. Όσων, δραστηριοποιούνται στη χώρας μας, και δεν έχουν καν έδρα σε αυτή».

 
 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)