to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

22:25 | 22.05.2016

Πολιτική

Υπερψηφίσθηκε με 153 ψήφους το πολυνομοσχέδιο

Υπερψηφίσθηκε με 153 ψήφους το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τις επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας.


Με 153 ψήφους υπέρ και 145 κατά έγινε δεκτό το πολυνομοσχέδιο με τις επείγουσες διατάξεις για τη συμφωνία του καλοκαιριού μετά από ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησε η αντιπολίτευση. Η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Β. Κατριβάνου, ψήφισε «Ναι» επί της αρχής, καταψήφισε όμως τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου για το νέο ταμείο αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας και τον μηχανισμό δημοσιονομικής διόρθωσης, τον λεγόμενο «κόφτη».

Επί της αρχής του πολυνομοσχεδίου ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ κι ΑΝ.ΕΛ., ενώ καταψήφισαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης και οι ανεξάρτητοι βουλευτές.

Από την ψηφοφορία απουσίαζαν ο βουλευτής της Ν.Δ., Άδ. Γεωργιάδης, κι ο βουλευτής του Ποταμιού, Γρ. Ψαριανός, οι οποίοι έστειλαν επιστολές με τις οποίες έκαναν γνωστό ότι αν ήταν παρόντες θα καταψήφιζαν το πολυνομοσχέδιο, η επιστολή αυτή όμως δεν έχει ισχύ στην καταμέτρηση των ψήφων.

Κατά την ονομαστική ψηφοφορία, που ζήτησε η Χρυσή Αυγή επί συγκεκριμένων άρθρων, οι βουλευτές της αντιπολίτευσης υπερψήφισαν ορισμένα από αυτά.

Ειδικότερα:

Η ΝΔ ψήφισε ΝΑΙ μόνο για τα άρθρα 1-43, που αφορούν την σύσταση και λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, το άρθρο 56 που αφορά ρυθμίσεις επί των τυχερών παιγνίων και τα άρθρα 215-230 που αφορούν κύρωση συμβάσεων για την παραχώρηση περιφερειακών αεροδρομίων και ρυθμίζουν θέματα σχετικά με την εφαρμογή των συμβάσεων.

ΤΟ ΠΑΣΟΚ ψήφισε ΝΑΙ στα άρθρα 215 και 216 που αφορούν μόνο την κύρωση της σύμβασης για τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Το ΚΚΕ ψήφισε ΠΑΡΩΝ στο άρθρο 44 που αφορά ρυθμίσεις θεμάτων φορολογίας εισοδήματος , το άρθρο 48 με ρυθμίσεις για την φορολογία των ΟΣΕΚΑ (Οργανισμοί Συλλογικών Επενδύσεων σε Κινητές Αξίες), και το άρθρο 56 που αφορά τα τυχερά παιχνίδια .

Η Χρυσή Αυγή καταψήφισε όλα τα άρθρα.

Το ΠΟΤΑΜΙ, ψήφισε ΝΑΙ: Στο άρθρο 1 που αφορά μόνο τη σύσταση της γενικής γραμματείας δημοσίων εσόδων, στο άρθρο 56, που αφορά τα τυχερά παιχνίδια, στο άρθρο 65 για τον ορισμό του επαγγελματία αγρότη, στο άρθρο 66 που αφορά αλλαγές στη φορολόγηση αλκοολούχων ποτών, το άρθρο 105 την διαδικασία διευθέτησης διαφορών της Επιτροπής Ανταγωνισμού και άρθρα 215-230 για την κύρωση συμβάσεων περιφερειακών αεροδρομίων.

Επίσης ψήφισε ΠΑΡΩΝ στο άρθρο 153 που αφορά δασικούς χάρτες.

Η Ένωση Κεντρώων ψήφισε ΠΑΡΩΝ στο άρθρο 66 που αφορά αλλαγές στη φορολόγηση αλκοολούχων ποτών και στα άρθρα 215-230 για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων ενώ δήλωσε ΟΧΙ στα υπόλοιπα.

Ο ανεξάρτητος βουλευτής Χάρης Θεοχάρης, υπερψήφισε τα άρθρα 1,5, 7 και 35 που αφορούν την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ενώ δήλωσε παρών στο άρθρο 66 για αλκοολούχα ποτά και στα άρθρα 215-230 για τα περιφερειακά αεροδρόμια.


 

Σημαντικές τροπολογίες:

 

Συνεχής ενημέρωση:

Δεκτό επί της αρχής, κατά πλειοψηφία, έγινε από τις συναρμόδιες επιτροπές της Βουλής το πολυνομοσχέδιο με τα τελευταία προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Υπέρ, ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και κατά όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Το νομοσχέδιο εισάγεται στην Ολομέλεια σήμερα το πρωί και αναμένεται να ολοκληρωθεί η ψήφισή του αύριο Κυριακή.

Διαβάστε σχετικά:

Ενημέρωση από τη συζήτηση στις Επιτροπές:

Με ένταση και έντονη αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και κομμάτων της αντιπολίτευσης επί της διαδικασίας, ξεκίνησε χτες στις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής η συζήτηση του πολυνομοσχεδίου με τα μέτρα για το κλείσιμο της αξιολόγησης. Σύσσωμη η αντιπολίτευση κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να νομοθετήσει με διαδικασίες «εξπρές», παραβιάζοντας το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής, αλλά και χωρίς να γνωρίζουν οι βουλευτές τι ψηφίζουν, καθώς κατέθεσε ένα νομοσχέδιο 7.500 σελίδων χωρίς σημαντικά παραρτήματα.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Χουλιαράκης, κατέθεσε ως νομοτεχνική βελτίωση τα παραρτήματα, τα οποία δεν είχαν περιληφθεί στο νομοσχέδιο. Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος, Σωκράτης Φάμελος, έκανε λόγο για υποκριτική στάση της αντιπολίτευσης και της καταλόγισε προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων για μικροκομματικά οφέλη.

Οι τόνοι άρχισαν να ανεβαίνουν, όταν πρώτος πήρε τον λόγο ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιάννης Κουτσούκος, ο οποίος ζήτησε την αναβολή της συζήτησης, καθώς, όπως είπε, δεν έχουν κατατεθεί στο νομοσχέδιο κρίσιμα και σημαντικά παραρτήματα, όπως είναι η εκχώρηση και η εκποίηση δημόσιας περιουσίας.

Αμέσως μετά, ο εκπρόσωπος της ΝΔ, Γιάννης Τραγάκης, έκανε λόγο για παραβίαση του Συντάγματος και του Κανονισμού της Βουλής, διευκρινίζοντας ότι δεν αποδίδει τις ευθύνες στο προεδρείο της Επιτροπής Οικονομικών, αλλά στη κυβέρνηση.

«Επί μήνες γινόταν διάλογος στα ΜΜΕ για τα κρίσιμα ζητήματα που μας απασχολούν σήμερα και αφορούν όλα τα επίπεδα της κοινωνίας. Πρέπει να συμβάλουμε όλοι, ώστε να είναι πιο εποικοδομητική η συζήτηση», απάντησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελος και πρόσθεσε: «Έχουν δημοσιοποιηθεί επαρκώς ό,τι περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο. Δεν μπορούμε να λέμε "δεν γνωρίζουμε". Δεν υπάρχει θέμα αιφνιδιασμού. Υπάρχει ευρωπαϊκή υποχρέωση. Για πρώτη φορά κρίνεται θετικά η Ελλάδα. Μη δημιουργούμε, λοιπόν, ένταση και καθυστερήσεις για μικροκομματικά οφέλη πάνω στα ζητήματα που η Ελλάδα έχει ανάγκη και θέλει να προχωρήσει για να πάει μπροστά, και τα οποία εσείς δημιουργήσατε. Αυτό δεν το ξεχνάμε. Μην δημιουργείτε, λοιπόν, καθυστερήσεις. Ας αφήσουμε τις διαδικαστικές παρεμβάσεις, για να πάμε στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης του προγράμματος, που από κοινού ψηφίσαμε τον περασμένο Αύγουστο, και είναι κοινός τόπος. Αν δεν σας ενδιαφέρει, μπορεί να μείνετε στα κομματικά σας χαρακώματα».

«Άλλο δημόσιος διάλογος και άλλο κοινοβουλευτική διαδικασία. Μας φέρατε 2.142.000 λέξεις, 15 διαφορετικά νομοσχέδια με δασικούς χάρτες, φοροκαταιγίδα, «κόφτη», με ύποπτη νομοθέτηση και έρχεστε να πείτε ότι είναι επαρκής η διαδικασία; Μας επικαλείστε τους ξένους; Πού είναι το εθνικό σας ανάστημα; Έπρεπε να ντρέπεστε», ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς, ζητώντας περισσότερο χρόνο για τη συζήτηση του νομοσχεδίου.

Ο εισηγητής της Ένωσης Κεντρώων, Δημήτρης Καρράς, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «ρώσικη ρουλέτα» και «ένα μείγμα από πολλά διαφορετικά υλικά» καταλογίζοντας σκοπιμότητα στη κυβέρνηση για να ψηφιστούν, όπως είπε, διατάξεις που δεν έχουν σχέση με τις υποχρεώσεις που έχει συμφωνήσει με τους δανειστές.

Από τη ΝΔ, ο εισηγητής του κόμματος, Χρήστος Σταϊκούρας, κατηγόρησε την κυβέρνηση για πολιτικό αυταρχισμό, αυθαιρεσία και απαξίωση της δημοκρατικής διαδικασίας. «Προφανώς και γνώριζε η κυβέρνηση πριν οκτώ μήνες ότι έπρεπε να προχωρήσει στην πλήρη απελευθέρωση των κόκκινων δανείων, ότι θα πρέπει να νομοθετήσει έναν νέο μηχανισμό οριζόντιων αυτόματων διορθώσεων. Όλα αυτά τα γνωρίζατε. Τη ρήτρα της αναξιοπιστίας σας θα την πληρώσει η κοινωνία όλη και γι' αυτό δεν θέλετε τη συζήτηση, για να μην καταρρεύσουν οι μύθοι σας», πρόσθεσε ο κ. Σταϊκούρας.

Οι αναφορές του κ. Σταϊκούρα προκάλεσαν τις έντονες αντιδράσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ΝΔ, Μάκη Βορίδη, να χαρακτηρίζει «ξεφτίλα» τη διαδικασία συζήτησης. «Δεν υπάρχουν τα σημαντικά παραρτήματα του νομοσχεδίου που περιέχουν ουσιώδη θέματα. Καλούμαστε να ψηφίσουμε χωρίς να ξέρουμε τι περιέχουν. Να αποφασίσουμε για τις αποκρατικοποιήσεις της δημόσιας περιουσίας. Τι ψηφίζετε κ. συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, ξέρετε; Η κυβέρνηση δεν έφερε τα παραρτήματα. Μην εγείρεστε. Να αισχύνεστε», σχολίασε ο κ. Βορίδης και συμπλήρωσε: «Λέει ο κ. Φάμελος ότι είναι γνωστά αυτά, τα ψηφίσαμε όλοι τον Αύγουστο. Ξέραμε ότι θα κάνετε ταμείο και πού θα βάλετε το σύνολο της δημόσιας περιουσίας που θα έχουν οι ξένοι για 99 χρόνια; Δεν ντρέπεστε καθόλου;».

Να σημειωθεί ότι ο χρυσαυγίτης, Ηλίας Κασιδιάρης, ζήτησε τον λόγο και επιτέθηκε με απρεπείς εκφράσεις κατά του προέδρου της Επιτροπής, Μάκη Μπαλαούρα (βίντεο).

 


 

Έντονη κριτική στο πολυνομοσχέδιο από τους εισηγητές και τους ειδικούς αγορητές των κομμάτων της αντιπολίτευσης

Έντονη κριτική στο πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα, άσκησαν οι εισηγητές και οι ειδικοί αγορητές των κομμάτων της αντιπολίτευσης κατά τη συνεδρίαση των συναρμόδιων Επιτροπών της Βουλής .

Ακόμη, ένταση προκλήθηκε, όταν ήταν στο βήμα ο ειδικός αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννης Κουτσούκος.

Ο κ. Κουτσούκος υποστήριξε ότι με την συγκρότηση του υπερταμείου η δημόσια περιουσία παραδίνεται για 99 χρόνια στους δανειστές που θα ελέγχουν και τη διοίκησή του, ενώ το σύνολο των εσόδων θα αξιοποιείται για την αποπληρωμή του χρέους.

«Μου κάνει φοβερή εντύπωση ότι σε τρία λεπτά μπορείτε να πείτε τόσες ανακρίβειες, είπε απευθυνόμενος στον εισηγητή του ΠΑΣΟΚ Γιάννη Κουτσούκο, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος .

"Η πλειοψηφία της Διοίκησης θα είναι Έλληνες. Η συμφωνία προβλέπει ότι το Ταμείο θα είναι ελληνικό, και θα διοικείται από την Ελλάδα. Δεν σώζετε το κόμμα σας με ψέματα» τόνισε ο κ. Τσακαλώτος και κάλεσε τον κ. Κουτσούκο «να πάρει πίσω την άποψη ότι παραχωρείται δημόσια περιουσία για 99 χρόνια και ότι τα έσοδα θα πηγαίνουν για το χρέος, διότι θα πηγαίνουν 50% για το χρέος και 50% στα δημόσια έσοδα για επενδύσεις».

«Τον Ιούλιο του 2015, που το διαπραγματευτήκαμε και κερδίσαμε να μην γίνει αυτό που ήθελε ο Σόιμπλε, είμαι βέβαιος ότι και εσείς εκείνο το βράδυ θα το διαπραγματευόσασταν αυτό, όμως η ΝΔ που την στηρίζετε δεν θα το έκανε» κατέληξε ο κ. Τσακαλώτος.

"Πρόκειται για τα τελευταία δημοσιονομικά μέτρα ενός αγώνα δρόμου που οι παλαιότερες κυβερνήσεις, φρόντισαν να είναι μεγάλων αποστάσεων" ανέφερε στην εισήγησή του ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Σπαρτινός. "Η επιλογή μας ήταν να μην έχουμε καθυστερήσεις στην αξιολόγηση", πρόσθεσε ο κ. Σπαρτινός και τόνισε, ότι η καθυστέρηση οφείλεται στο ότι "στην άλλη πλευρά τα διάφορα μέρη δεν συμφωνούσαν μεταξύ τους και αν η κυβέρνηση αυτή ήταν διατεθειμένη να υπογράψει χαρτιά που της είχαν στείλει άλλοι είτε με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είτε με οποιαδήποτε άλλο τρόπο".

"Οι διατάξεις του νομοσχεδίου, όπως αυτές για την επιβολή πρόσθετων μέτρων, είναι το αποτέλεσμα της αβελτηρίας, των πειραματισμών, τον ερασιτεχνισμό της αριστερής διακυβέρνησης" ανέφερε ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Σταϊκούρας και εκτίμησε ότι τα συνολικά μέτρα αθροίζουν τουλάχιστον στα 9 δισ. Ο κ. Σταϊκούρας πρόσθεσε ότι ο λογαριασμός είναι πολύ υψηλότερος από εκείνον που ζητούσαν οι δανειστές πριν από ενάμιση χρόνο και κατέληξε λέγοντας ότι η χώρα χρειάζεται κυβέρνηση με κορμό τη ΝΔ , η οποία θα φέρει άλλη ισορροπία μεταξύ οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής συνοχής.

Η κυβέρνηση ολοκληρώνει επί της ουσίας το έργο της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και προσπαθεί να αμαυρώσει κάθε προοπτική διεξόδου από το βάρβαρο καπιταλιστικό σύστημα", υποστήριξε από την πλευρά του ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος και εκτίμησε ότι η κυβέρνηση "σηκώνει σκόνη για να μην καταλάβει ο λαός τι τον περιμένει και να εγκλωβισθούν ανάγκες του κεφαλαίου και τη στρατηγική του ευρωμονόδρομου".

"Με το νομοσχέδιο, ενισχύεται η μαύρη εργασία μειώνεται το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών η ανταγωνιστικότητα των νησιών και πλήττονται οι μικρομεσαίοι και οι χαμηλόμισθοι" υποστήριξε ο ειδικός αγορητής από το Ποτάμι Γιώργος Αμυράς και σημείωσε ότι "δεν υπάρχει αναπτυξιακή διάταξη σε όλο το νομοσχέδιο." Αναρωτήθηκε επίσης, γιατί δεν γίνεται αντικατάσταση του ΕΚΑΣ με το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα.

Τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο, φέρνουν μια ισορροπία για να αντιμετωπίσουμε χωρίς δανεικά το έλλειμμα που έχει μειωθεί πάρα πολύ, υποστήριξε ο ειδικός αγορητής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Δημήτρης Καμμένος. "Η Ελλάδα έχει περάσει πολλά δημοσιονομικά δράματα και δεν έχει άλλα περιθώρια. Του χρόνου τέτοια εποχή φιλοδοξούμε να βρούμε επενδυτές" τόνισε ο κ. Καμμένος. Ανέφερε ότι, οι διατάξεις για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου στην αγορά του καπνού θα αυξήσουν τα έσοδα μέσα στο έτος και προανήγγειλε ότι σύντομα θα κατατεθεί πλήρες νομοσχέδιο για το λαθρεμπόριο καυσίμων.

Από την πλευρά του ο ειδικός αγορητής της Ένωσης Κεντρώων Γιώργος Καρράς υποστήριξε ότι η κυβέρνηση μπορεί να οδηγηθεί στην πτώση εξαιτίας της υπέρμετρης φορολογίας και ότι το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων έχει αναλογία με τον Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο που έληξε το 1987. Ζήτησε περισσότερα μέτρα για την προστασία των αδύναμων δανειοληπτών και εξέφρασε επιφυλάξεις για την συνταγματικότητα του μηχανισμού δημοσιονομικής προσαρμογής.

..........................


Το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα - Τι προβλέπει η τροπολογία για τον "κόφτη"

Το νομοσχέδιο «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις»

Στο νομοσχέδιο μεταξύ άλλων προβλέπονται διατάξεις για την μετατροπή της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων σε Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ενώ περιλαμβάνονται τροποποιήσεις στον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), η αύξηση του κανονικού συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 24%, το τέλος στη συνδρομητική τηλεόρασης και το τέλος συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας, τα νέα τέλη ταξινόμησης για τα ΙΧ αυτοκίνητα, καθώς και αυξήσεις σε ειδικούς φόρους κατανάλωσης καυσίμων και τσιγάρων.

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ακόμη ρυθμίσεις για τον πλήρη ιδιοκτησιακό διαχωρισμό του ΑΔΜΗΕ από τη ΔΕΗ, για το νέο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων καθώς και για την προστασία των στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας με αντικειμενική αξία ως 140.000 ευρώ έως τις 31.12.2017.

Αυξήσεις από 1 Ιουνίου στο ΦΠΑ από το 23% στο 24%, στο τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης στα τέλη ταξινόμησης ΙΧ αυτοκινήτων, και στα καύσιμα προβλέπει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή. Παράλληλα καταργείται από την ίδια ημερομηνία ο μειωμένος ΦΠΑ σε 11 νησιά ενώ ο φόρος διαμονής στα ξενοδοχεία μετατίθεται για την 1.1.2018 και το τέλος στη σταθερή τηλεφωνία από 1.7.2017.




 

Κατατέθηκε η τροπολογία που καθορίζει τον μηχανισμό προσαρμογής του προϋπολογισμού ("κόφτη")

Με περικοπή, πλην ορισμένων εξαιρέσεων, δαπανών, θα εφαρμόζεται ο Αυτόματος Μηχανισμός Δημοσιονομικής Προσαρμογής του Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης («κόφτης»), σε περιπτώσεις αποκλίσεων από τους στόχους για τα πρωτογενή πλεονάσματα.

Αυτό προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών, που κατατέθηκε στη Βουλή στο πολυνομοσχέδιο. Σύμφωνα με την τροπολογία, οι περικοπές θα είναι έως το 2% του ΑΕΠ κάθε έτους, ανάλογα με το ύψος της απόκλισης έναντι των στόχων. Ταυτόχρονα, ένα ποσοστό 10% επί του συνόλου των κρατικών δαπανών, πέραν των κατηγοριών που εξαιρούνται, θα διατηρούνται ως «μαξιλάρι» και δεν διατίθενται έως την 1η Ιουλίου κάθε έτους. Ο «κόφτης» δεν θα ενεργοποιείται για αποκλίσεις έως το 0,25% του ΑΕΠ, ή σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας και φυσικών καταστροφών.

Σύμφωνα με την τροπολογία, έως τις 10 Μαΐου κάθε έτους ο υπουργός Οικονομικών συντάσσει έκθεση που δημοσιεύεται στο ΦΕΚ και κοινοποιείται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στην έκθεση, θα διαπιστώνονται η αρνητική απόκλιση και το εύρος της, και θα αποτυπώνεται σε ποσό το συνολικό ύψος των μέτρων που πρέπει να ληφθούν. Σε ειδικό παράρτημα της έκθεσης θα προσδιορίζονται όλες οι κατηγορίες των δαπανών του προϋπολογισμού επί των οποίων θα εφαρμόζεται η αυτόματη δημοσιονομική προσαρμογή καθώς και το επιβαλλόμενο ποσοστό περιορισμού των δαπανών.

Στη συνέχεια, έως την 31η Μαΐου θα πρέπει να έχει εκδοθεί, μετά από πρόταση του υπουργού Οικονομικών, το Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο θα περιορίζεται η εκτέλεση του προϋπολογισμού με μείωση δαπανών που θα ορίζονται σε αυτό. Εάν παρέλθει αυτή η προθεσμία και δεν έχει εκδοθεί το Π.Δ., η δημοσιονομική προσαρμογή θα επέρχεται αυτόματα από την 1η Ιουνίου του ιδίου έτους, με μείωση κατά ίσο ποσοστό του συνόλου των δαπανών όλων των κατηγοριών του εκτελούμενου προϋπολογισμού. Αυτή η κατηγορία των μέτρων θα ισχύει τουλάχιστον έως την 31η Μαΐου του επομένου έτους, εφόσον αυτά δεν αντικατασταθούν με άλλα μέτρα, μόνιμου χαρακτήρα, με το προσχέδιο προϋπολογισμού του επόμενου έτους. Από τη μείωση θα εξαιρούνται, κυρίως:

* Δαπάνες απορρέουσες από αξιώσεις ιδιωτών από την εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων

* Λειτουργικές δαπάνες του Δημοσίου (ύδρευσης, ηλεκτρικής ενέργειας, χρήσης φυσικού αερίου)

* Δαπάνες συντήρησης επισκευής μεταφορικών μέσων ξηράς, πλωτών μέσων και αεροσκαφών

* Το σύνολο των δαπανών υγείας

* Δαπάνες για επιδόματα πολυτέκνων, θέρμανσης, ανεργίας και προνοιακά επιδόματα, ενισχύσεις νοικοκυριών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα και παιδιά στην υποχρεωτική εκπαίδευση ή παιδιά που σπουδάζουν μακριά από την κατοικία τους

* Δαπάνες για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα

* Δαπάνες για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

* Δαπάνες για το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» και το σύνολο των δαπανών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

Στον κατάλογο των εξαιρούμενων δαπανών δεν περιλαμβάνονται οι κωδικοί για μισθούς και συντάξεις.

Όπως ορίζεται στην τροπολογία, εάν η απόκλιση από τους στόχους για τα πρωτογενή πλεονάσματα είναι μικρότερη ή ίση του 0,25% του ΑΕΠ, δεν θα λαμβάνονται μέτρα.

Αντίθετα:

* Για απόκλιση 0,26%- 0,75% του ΑΕΠ, θα λαμβάνονται μέτρα 0,5% του ΑΕΠ

* Για απόκλιση 0,76%- 1,25% του ΑΕΠ, θα λαμβάνονται μέτρα 1% του ΑΕΠ

* Για απόκλιση 1,26%- 1,75% του ΑΕΠ, θα λαμβάνονται μέτρα 1,5% του ΑΕΠ

* Για απόκλιση 1,76%- 2,25% του ΑΕΠ, θα λαμβάνονται μέτρα 2% του ΑΕΠ.

Εάν τα μέτρα αυτά ληφθούν τον Ιούνιο με τον προϋπολογισμό του επόμενου έτους, το φθινόπωρο θα μπορούν να αντικαθίστανται με μέτρα μόνιμου χαρακτήρα - συμπεριλαμβανομένων των μέτρων αύξησης των εσόδων - υπό τη σύμφωνη γνώμη των θεσμών. Τα συγκεκριμένα μέτρα θα ισχύουν έως ότου λήξει το Πρόγραμμα.

Η εφαρμογή του «κόφτη» θα μπορεί να επανεξεταστεί σε εξαιρετικές περιπτώσεις που δεν ανάγονται σε ευθύνη του κράτους, όπως η φυσική καταστροφή ή οι λόγοι ανωτέρας βίας με επίπτωση άνω του 0,5% του ΑΕΠ, και κατόπιν διαβούλευσης με τους πιστωτές. Επίσης, θα επανεξετάζονται σε περίπτωση υστέρησης του ρυθμού ανόδου τού ΑΕΠ άνω του 0,5%. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, θα υπάρχει προσαρμογή των αναγκαίων μέτρων στο ήμισυ της διαφοράς που προκύπτει από την πρόβλεψη για το ΑΕΠ.

Σημειώνεται ότι οι αποκλίσεις θα προκύπτουν από την επίσημη ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ, επικυρωμένη από την Eurostat για τις ετήσιες δημοσιονομικές επιδόσεις.



 

Αναλυτικά σε ό,τι αφορά τις αλλαγές στους έμμεσους φόρους το νομοσχέδιο προβλέπει ότι:

- Από την 1η Ιουνίου , αυξάνεται ο κανονικός συντελεστής ΦΠΑ από το 23% στο 24%

- Από 1η Ιουνίου καταργείται η έκπτωση στους συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά Σύρος, Θάσος, 'Ανδρος, Τήνος, Κάρπαθος, Μήλος, Σκύρος, Αλόνησσος , Κέα , Αντίπαρο και Σίφνο.

- Από 1η Ιανουαρίου 2018 θεσπίζεται φόρος διαμονής ανά ημερήσια χρήση του δωματίου, σουίτας , διαμερίσματος ή ενιαίας κατοικίας. Σε ξενοδοχεία ενός και δύο αστέρων προβλέπεται φόρος διαμονής 0,50 ευρώ, για τα τρία αστέρια 1,5 ευρώ για τέσσερα αστέρια τρία ευρώ ενώ για ξενοδοχεία πέντε αστέρων 4 ευρώ. Για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια ο φόρος είναι 0,25 ευρώ για δωμάτια 1-2 κλειδιών ενώ για τρία κλειδιά αυξάνεται σε 0,5 ευρώ και για τέσσερα κλειδιά σε 1 ευρώ.

- Από 1 Ιουνίου 2016 θεσπίζεται τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης και υπολογίζεται ως ποσοστό 10% επί του συνολικού μηνιαίου λογαριασμού

- Από 1η Ιουλίου 2017 8εσπίζεται τέλος σε κάθε μηνιαίο λογαριασμό σταθερής τηλεφωνίας με πρόσβαση σε υπηρεσίες φωνής ή /και ευρυζωνικής πρόσβασης (Internet) και υπολογίζεται ως ποσοστό 5% επί του συνολικού μηνιαίου λογαριασμού.

-Αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2016 προβλέπεται ότι σε όλα τα τυχερά παίγνια η συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου στα έσοδα κλιμακώνεται σε 30% επί μικτού κέρδους μέχρι 100 εκατ. ευρώ, σε 32,5% από 100 εκατομμύρια και ένα λεπτό έως 200 εκατ. ευρώ και 35% για το υπερβάλλον

- Καταργείται ο φόρος στα μικρά ζυθοποιεία και αυξάνεται ο ΕΦΚ στην μπύρα σε 5 ευρώ ανά βαθμό PLATO κατά όγκο και εκατόλιτρο μπύρας ( από 2,6 ευρώ που είναι σήμερα) . Επίσης αυξάνεται σε 2,5 ευρώ ανά βαθμό Plato κατά όγκο και εκατόλιτρο μπύρας από 1,30 ευρώ που είναι σήμερα , ο μειωμένος συντελεστής ΕΦΚ που επιβάλλεται στη μπύρα που παράγεται στη χώρα μας ή σε άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε από ανεξάρτητα μικρά ζυθοποιεία, εφόσον η παραγωγή τους δεν υπερβαίνει τα 200.000 εκατόλιτρα μπύρας ετησίως.

- Από 1η Ιουλίου 2017 θεσπίζεται ειδικός φόρος κατανάλωσης στα υγρά αναπλήρωσης των ηλεκτρονικών τσιγάρων ίσος με δέκα λεπτά του ευρώ ανά χιλιοστόλιτρο προϊόντος.

- Από 1η Ιουλίου 2017 θεσπίζεται φόρος 2 ευρώ ανά κιλό καθαρού βάρους στον μη καβουδρισμένο καφέ, 3 ευρώ στον καβουδρισμένο και 4 ευρώ για τον στιγμιαίο καφέ καθώς και σε παρασκευάσματα με βάση εκχυλίσματα, αποστάγματα ή συμπυκνώματα του καφέ.

- Από 1η Ιουνίου τα τέλη ταξινόμησης των Ι.Χ θα υπολογίζονται με βάση την λιανική τιμή προ φόρων και τους ρύπους. Ειδικότερα τα νέα τέλη ταξινόμησης, είναι τα ακόλουθα:

•4% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει τα 14.000 ευρώ

• 8% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή κυμαίνεται από 14.001 έως και 17.000 ευρώ

•16%% επί της λιανικής τιμής για Ι.Χ με τιμή προ φόρων από 17.001 έως και 20.000 ευρώ

•24% της λιανικής τιμής για Ι.Χ με τιμή από 20.001 έως και 25.000 ευρώ

•32% για Ι.Χ με λιανική τιμή από 25.000 ευρώ και πάνω .

- Για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο θεσπίζεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης 5%


 

Τα τέλη ταξινόμησης θα αυξάνονται:

• 10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο

• 20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 γραμμάρια

• 30% για ρύπους από 161 έως 180 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο

• 40% για ρύπους από 181έως και 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και

• 60% για ρύπους από 201 έως και 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

• 100% για ρύπους άνω των 250 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.

- Τα υβριδικά αυτοκίνητα θα απαλλάσσονται μόνο από το 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης αντί για πλήρη απαλλαγή που προβλέπεται σήμερα για την κατηγορία αυτή.

- Από την 1η Ιανουαρίου 2017, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στη βενζίνη αυξάνεται από τα 670 ευρώ ανά χιλιόλιτρο σε 700 ευρώ. Η επίπτωση επί της τελικής τιμής εκτιμάται ότι θα είναι της τάξης των 5 λεπτών ανά λίτρο. Στο πετρέλαιο κίνησης, ο φόρος αυξάνεται από τα 330 στα 410 ευρώ το λίτρο ( εκτιμάται ότι επιβάρυνση θα ανέλθει σε 8 λεπτά ανά λίτρο). Στο πετρέλαιο θέρμανσης ο ΕΦΚ αυξάνεται από 15 Οκτωβρίου 2016, από τα 230 στα 280 ευρώ (επιβάρυνση έξι λεπτών ανά λίτρο). Στα υγραέρια τα οποία χρησιμοποιούνται ως καύσιμα κινητήρων ο ΕΦΚ αυξάνεται από 1/1/2017 από 330 σε 430 ευρώ ανά χιλιόλιτρο ενώ από την 1η Ιουνίου απαλλάσσεται από τον ΕΦΚ το φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.



 

Προστασία, έως και το 2018, όλων των κόκκινων δανείων που είναι συνδεδεμένα με προσημείωση ή υποθήκη πρώτης κατοικίας

Την προστασία από την πώληση σε ξένα funds, έως και το 2018, των κόκκινων δανείων τα οποία είναι συνδεδεμένα με προσημείωση ή υποθήκη πρώτης κατοικίας, αντικειμενικής αξίας έως 140.000 ευρώ, καθώς και εκείνων που έχουν την εγγύηση του Ελληνικού Δημόσιου, προβλέπει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε, πριν λίγες ώρες, στη Βουλή.

Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι - ανεξαρτήτως κατηγορίας - τα δάνεια, (στεγαστικά, καταναλωτικά, επισκευαστικά, δάνεια ελεύθερων επαγγελματιών, εμπόρων, αγροτών, καθώς και τα δάνεια μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων), που έχουν διασφάλιση σε πρώτη κατοικία, με αντικειμενική αξία μέχρι 140.000 ευρώ (και χωρίς κάποιο εισοδηματικό κριτήριο) προστατεύονται από την πώληση έως και το 2018.

Ωστόσο, προβλέπεται η πώληση εξυπηρετούμενων δανείων εφόσον ανήκουν στον ίδιο δανειολήπτη ενώ αναγκαία προϋπόθεση για την πώληση των δανείων είναι ο δανειολήπτης και ο εγγυητής να έχουν προσκληθεί με εξώδικη πρόσκληση μέσα σε 12 μήνες πριν από την προσφορά , πριν ή και μετά την ψήφιση του νόμου για να διακανονίσουν τις όφειλες με βάση γραπτή πρόταση που περιλαμβάνει συγκεκριμένους όρους αποπληρωμής σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας της ΤτΕ.

Εξαιρούνται απαιτήσεις επίδικες ή επιδικασθείσες και απαιτήσεις κατά οφειλετών μη συνεργάσιμων.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, στις περιπτώσεις πώλησης και μεταβίβασης απαιτήσεων, καθώς και σε περιπτώσεις ανάθεσης διαχείρισης, δεν χειροτερεύει η ουσιαστική και δικονομική θέση του οφειλέτη και του εγγυητή και δεν επιτρέπεται η μονομερής τροποποίηση όρου σύμβασης καθώς και του επιτοκίου. Επίσης αναφέρεται πως σε περίπτωση που μεταβιβάζεται απαίτηση από εξυπηρετούμενο δάνειο ή πίστωση, για την εξυπηρέτηση του οποίου έχει συμφωνηθεί κυμαινόμενο επιτόκιο, ο εκδοχέας (fund) δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση να προσδιορίσει περιθώριο, επιπλέον του επιτοκίου αναφοράς, υψηλότερο εκείνου που είχε προσδιορίσει το πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρυμα κατά το χρόνο καταχώρισης της μεταβίβασης, ακόμα κι αν τέτοιο δικαίωμα υφίστατο συμβατικά για τον εκχωρητή.

 



 

Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων

Αναφορικά με τις Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις καθώς και τις Εταιρείες Απόκτησης από δάνεια και πιστώσεις αυτές θα μπορούν να είναι ανώνυμες εταιρείες ειδικού και αποκλειστικού σκοπού με έδρα την Ελλάδα ή εταιρείες που θα έχουν έδρα σε κράτος μέλος της ΕΟΧ υπό την προϋπόθεση ότι έχουν υποκατάστημα τους στην Ελλάδα. Στην περίπτωση των εταιρειών που θα αγοράζουν τα κόκκινα δάνεια θα μπορούν να έχουν έδρα και σε χώρα εκτός της ΕΟΧ υπό την προϋπόθεση ότι δεν βρίσκονται σε κράτος που έχει προνομιακό φορολογικό καθεστώς και συνεργάζεται στην ανταλλαγή οικονομικών στοιχείων με την Ελλάδα.

Οι εταιρείες αυτές θα παίρνουν ειδική άδεια από την Τράπεζα της Ελλάδος και θα εποπτεύονται από αυτήν.

Οι εταιρείες που θα αδειοδοτούνται από την Τράπεζα της Ελλάδος και θα αναλαμβάνουν την διαχείριση των δανείων θα πρέπει να έχουν μετοχικό κεφάλαιο 100.000 ευρώ , ενώ οι εταιρείες που θα λαμβάνουν άδεια ώστε να προχωρούν και σε αναχρηματοδοτήσεις δανείων θα πρέπει να έχουν μετοχικό κεφαλαίο ύψους 4,5 εκατ. ευρώ .

Στην περίπτωση αυτή τα νέα δάνεια που θα χορηγούνται θα διέπονται από το ελληνικό δίκαιο και για αυτά αποκλειστικά αρμόδια στην εκδίκαση διάφορων θα είναι τα ελληνικά δικαστήρια.


 

Τριάντα Κέντρα Ενημέρωσης - Υποστήριξης Δανειοληπτών σε όλη την Ελλάδα

Τέλος κατανέμονται τα 30 Κέντρα Ενημέρωσης - Υποστήριξης Δανειοληπτών σε όλη την Ελλάδα και για τη στελέχωσή τους προβλέπονται 200 υπάλληλοι.

Τα κέντρα αυτά θα συσταθούν για να μπορούν να εξυπηρετηθούν οι δανειολήπτες που παρουσιάζουν καθυστερήσεις σύμφωνα με όσα προβλέπει ο Κώδικας Δεοντολογίας των τραπεζών, για όσους έχουν περιέλθει σε πλήρη αδυναμία εξυπηρέτησης του δανείου τους αλλά και για όσους (φυσικά πρόσωπα ή μικρομεσαίες επιχειρήσεις) θέλουν να ενημερωθούν για τις δυνατότητες που τους παρέχει η νομοθεσία σχετικά με τα θέμα της εξυπηρέτησης των δανείων τους.


 

Αλλαγές και στον ΕΝΦΙΑ του 2016

Aλλαγές προβλέπει ο νομοσχέδιο και για τον ΕΝΦΙΑ του 2016. Ειδικότερα αυξάνονται οι συντελεστές για τον υπολογισμό του κύριου φόρου φυσικών και νομικών προσώπων επί των οικοπέδων καθώς και του συμπληρωματικού φόρου. Ο συμπληρωματικός φόρος σύμφωνα με το νομοσχέδιο θα επιβάλλεται σε νομικά πρόσωπα με ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 200.000 ευρώ ενώ με το ισχύον καθεστώς επιβάλλεται για ακίνητη περιουσία άνω των 300.000 ευρώ. Παράλληλα προβλέπονται και αυξήσεις στους συντελεστές με τον ανώτατο συντελεστή να αυξάνεται στο 1,15% για ακίνητη περιουσία άνω των 2 εκατ ευρώ έναντι 1% σήμερα για περιουσία άνω του 1 εκατ . ευρώ.

Μεταβολές επέρχονται και στους συντελεστές του κύριου φόρου ΕΝΦΙΑ. Τα κλιμάκια αυξάνονται από 12 σε 25 ενώ προβλέπονται χαμηλότεροι συντελεστές για ακίνητα με μικρή αντικειμενική αξία.

- Στα τσιγάρα ο αναλογικός φόρος από 1.1. 2017 αυξάνεται από το 20% στο 26% της λιανικής τιμής ενώ διατηρείται σταθερός ο φόρος των 82,5 ευρώ ανά χίλια τσιγάρα. Στα στριφτά, ο φόρος αυξάνεται από τα 156 στα 170 ευρώ ανά κιλό.


 


 

Με την επωνυμία «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ» ιδρύεται το νέο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων

Με την επωνυμία «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ» και με διάρκεια ζωής τουλάχιστον 99 ετών, ιδρύεται το νέο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, το οποίο δεν θα ανήκει στον δημόσιο ή ευρύτερο δημόσιο τομέα. Το μετοχικό κεφάλαιο ανέρχεται σε 40 εκατ. ευρώ και θα καταβληθεί στο σύνολό του από το Δημόσιο, που θα είναι και ο μοναδικός μέτοχος.

Σκοπός του νέου Ταμείου, σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, θα είναι η διαχείριση και αξιοποίηση όλων των περιουσιακών στοιχείων του κράτους που θα μεταβιβαστούν σε αυτό, προκειμένου να: (α) συνεισφέρει πόρους για την υλοποίηση της επενδυτικής πολιτικής της χώρας και για την πραγματοποίηση επενδύσεων που συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανάπτυξης και (β) συμβάλει στην απομείωση του χρέους.

Στο νέο Ταμείο σημαίνοντα ρόλο θα έχει το 5μελές Εποπτικό Συμβούλιο. Τα τρία μέλη του θα επιλέγονται από την κυβέρνηση, κατόπιν σύμφωνης γνώμης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) που ενεργούν από κοινού, και τα δύο μέλη, μεταξύ των οποίων και ο πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου, θα επιλέγονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον ESM, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του υπουργού Οικονομικών. Η θητεία των μελών του Εποπτικού Συμβουλίου θα είναι 5ετής και αυτό θα αποφασίζει, μεταξύ άλλων, και για την εκλογή και τον διορισμό των μελών του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου.

Για να υπάρχει απαρτία στις συνεδριάσεις του Εποπτικού Συμβουλίου θα πρέπει να είναι παρόντα τουλάχιστον 4 μέλη του, ενώ οι αποφάσεις θα λαμβάνονται κατόπιν θετικής ψήφου τουλάχιστον 4 μελών.

Στο νέο υπερταμείο περνούν, το ΤΑΙΠΕΔ, το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ)- δηλαδή οι συμμετοχές του Δημοσίου στις τράπεζες- η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), και η νέα Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ) που θα αφορά στις συμμετοχές του Δημοσίου στις ΔΕΚΟ.

Το ΤΑΙΠΕΔ θα συνεχίσει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που έχει θέσει σε διαδικασία, ενώ ιδιαίτερο ρόλο αποκτά η ΕΤΑΔ, σκοπός της οποίας θα είναι να αξιοποιεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, με κάθε πρόσφορο μέσο, τα ακίνητα περιουσιακά στοιχεία που περιέρχονται στην κυριότητά της, τα περιουσιακά στοιχεία την διαχείριση των οποίων έχει αναλάβει από άλλα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, καθώς και από δημόσιες επιχειρήσεις το μετοχικό κεφάλαιο των οποίων κατέχει, άμεσα ή έμμεσα, το Δημόσιο. Στην ΕΤΑΔ μεταβιβάζονται αυτομάτως η κυριότητα και νομή όλων των κινητών και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων, τα οποία ανήκουν στο Δημόσιο, με τις εξής εξαιρέσεις:

α. Αιγιαλοί, παραλίες και παρόχθιες εκτάσεις, υδρότοποι,

β. Περιοχές Ramsar,

γ. Περιοχές Natura,

δ. Αρχαιολογικοί χώροι, και

ε. Αμιγώς δασικές εκτάσεις.

Επίσης, στην ΕΤΑΔ μεταβιβάζεται και η κυριότητα και νομή επί όλων των ακίνητων του ΤΑΙΠΕΔ.

Όσον αφορά στη νέα Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών, σκοπός της θα είναι να κατέχει τις συμμετοχές του κράτους σε δημόσιες επιχειρήσεις, να διαχειρίζεται επαγγελματικά και να επαυξάνει την αξία των συμμετοχών αυτών και να τις αξιοποιεί σύμφωνα με βέλτιστες διεθνείς πρακτικές και τις κατευθυντήριες γραμμές του ΟΟΣΑ, όσον αφορά την εταιρική διακυβέρνηση, την εταιρική συμμόρφωση, την εποπτεία και τη διαφάνεια των διαδικασιών, καθώς και σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές σε θέματα κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνης επιχειρηματικότητας και διαβούλευσης με τα ενδιαφερόμενα με τις δημόσιες επιχειρήσεις μέρη.

Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου των δημοσίων επιχειρήσεων, των οποίων οι μετοχές ανήκουν άμεσα ή έμμεσα, στο σύνολό τους ή εν μέρει στην ΕΔΗΣ, εκλέγονται από τη συνέλευση των μετόχων τους, εκτός από ένα μέλος που θα προτείνεται προς εκλογή από τον υπουργό Οικονομικών.

Στο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνεται και η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς και ρυθμίσεις για την επιτάχυνση της ιδιωτικοποίησης της Rosco.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)