Έτσι με το κατατεθέν νομοσχέδιο καταργούνται πλέον 23 αντί 21 φορέων, που περιλαμβάνονταν στο αρχικό κείμενο που δόθηκε προς διαβούλευση. Ειδικότερα, καταργούνται:
1. Η Ανώνυμη Εταιρεία Εκμετάλλευσης και Διαχείρισης Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων (ΤΕΟ Α.Ε.).
2. Η Ανώνυμη Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις Α.Ε.
3. Το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού.
4. Το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου.
5. Το Ινστιτούτο Συνταγματικών Ερευνών και το Ερευνητικό Ινστιτούτο Δικονομικών Μελετών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
6. Οι Οργανισμοί Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και των Ιωαννίνων (ΟΡΣΑ, ΟΡΘΕ, ΟΡΣΙ).
7. Ο Οργανισμός Κωπαΐδας.
8. Η Κεντρική Αγορά Πατρών.
9. Το Εθνικό Ίδρυμα Μελετών Θεόδωρος Κολοκοτρώνης "Ο Γέρος του Μοριά", η Διεθνής Ακαδημία Ελευθερίας και το Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας, καθώς και η Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία Κεφάλαιο Επιχειρηματικών Συμμετοχών Υψηλής Τεχνολογία Α.Ε.
10. Το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας Στρατού, το Γραφείο Έρευνας και Τεχνολογικών Εξελίξεων Ναυτικού και το Κέντρο Εφαρμοσμένης Τεχνολογίας και Ανάπτυξης Αεροπορίας.
11. Το Ταμείο Εθνικής Άμυνας, η αυτοτελής δημόσια υπηρεσία Ταμείο Εθνικού Στόλου και το ΝΠΔΔ Ταμείο Αεροπορικής Άμυνας, τα οποία συγχωνεύονται σε ένα ΝΠΔΔ, το Ενιαίο Ταμείο Εθνικής Άμυνας.
12. Ο Οργανισμός Παιδικών και Εφηβικών Βιβλιοθηκών, του οποίου η περιουσία αποδίδεται στους οικείους δήμους, καθώς και το Ινστιτούτο Διεθνούς Δημοσίου Δικαίου και Διεθνών Σχέσεων, του οποίου η λειτουργία μεταφέρεται στο Ελληνικό Ινστιτούτο Διεθνούς και Αλλοδαπού Δικαίου.
Καμία, φυσικά, τροποποίηση δεν επήλθε σχετικά με τη μεταχείριση του προσωπικού των καταργούμενων φορέων, ακόμη και αν έχουν προσληφθεί με διαδικασίες ΑΣΕΠ. Έτσι οι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) υπάλληλοι των ΝΠΙΔ που καταργούνταιαπολύονται αυτοδικαίως, ενώ οι υπάλληλοι των ΝΠΔΔ (είτε μόνιμοι είτε ΙΔΑΧ) εντάσσονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Αξίζει, επίσης, να σημειώσουμε πως, παρά τη δριμεία κριτική που είχε δεχτεί η διάταξη για την "κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων" πρόσληψη συμβασιούχων στους φορείς υποδοχείς, το ΥΔΜΗΔ αρκέστηκε να αφαιρέσει την εν λόγω προκλητική διατύπωση για να την επαναφέρει με περιτύλιγμα, ορίζοντας (άρθρο 20, παρ. 7) ότι οι φορείς υποδοχείς πρέπει "να υποβάλουν πλήρως αιτιολογημένο προϋπολογισμό για τη νέα αναληφθείσα δραστηριότητα και βάσει αυτού να αποφασιστούν με τις ισχύουσες διαδικασίες τυχόν αυξήσεις προϋπολογισμών και μεταφορές πιστώσεων"...
Το νομοσχέδιο διατηρεί επίσης ακέραιο και το περίφημο νέο σύστημα αξιολόγησης, που δέχτηκε πυρ ομαδόν για τη θεσμοθέτηση ενός νέου συστήματος ευνοιοκρατίας, μέσω της συγκριτικής αξιολόγησης (ποσόστωση) και την εισαγωγή ενός αξιολογητή (από δύο που ήταν) με υπερεξουσίες.
* Στο στόχαστρο, τέλος, μπαίνουν όσοι μονιμοποιήθηκαν με το Π.Δ. Παυλόπουλου, καθώς με το άρθρο 43 θα τεθούν ενώπιον του ΑΣΕΠ όσοι από τους 35.239 συμβασιούχου κριθούν μετά από έλεγχο πως δεν τήρησαν τις νόμιμες διαδικασίες.
Ρεπορτάζ: Νίκος Μορφονιός