to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:29 | 09.09.2022

Κοινωνία

Κατάργηση και υποβάθμιση σχολείων στη Θεσσαλονίκη μέσω συγχωνεύσεων, καταγγέλει ο Σ. Φάμελλος

«Ενδεικτικά στους δήμους Θέρμης, Πυλαίας-Χορτιάτη, Θερμαϊκού και Δέλτα, συγχωνεύτηκαν 12 σχολικές μονάδες σε 6 (2 Δημοτικά και 8 Νηπιαγωγεία), στερώντας από τις θιγόμενες περιοχές 20 περίπου οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών και αντίστοιχη δυναμικότητα μαθητών. Επιπλέον, υποβαθμίστηκαν 8 σχολικές μονάδες, με αντίστοιχη απώλεια 14 περίπου οργανικών θέσεων για εκπαιδευτικούς και αντίστοιχη δυναμικότητα μαθητών»


Αναλυτικά η δήλωση του Σ. Φάμελλου για την υποβάθμιση σχολείων σε δήμους της Θεσσαλονίκης:

Ακόμα μία υποβάθμιση επιφύλαξαν οι κ. Μητσοτάκης και κ. Κεραμέως στη δημόσια εκπαίδευση με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, συνεπείς στην στρατηγική τους εις βάρος του δημόσιου σχολείου και υπέρ των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων. Η κ. Κεραμέως προχώρησε σε πλήθος καταργήσεων, συγχωνεύσεων και υποβάθμισης σχολείων, με αρνητικές επιπτώσεις στους μαθητές και τις μαθήτριες, στις οικογένειές τους και στους εκπαιδευτικούς.

Η αρχή έγινε με τη νομοθέτηση της αύξησης του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, αδιαφορώντας για τις υγειονομικές επιπτώσεις και τις προτάσεις υγειονομικών και εκπαιδευτικών. Μόνος στόχος του επιτελικού κράτους ήταν η μείωση της δυναμικότητας και της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης, όπως αποδείχθηκε με τις τροποποιήσεις στη δυναμικότητα των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης που ανακοινώθηκαν στις 31/8/2022.


Ενδεικτικά στους δήμους Θέρμης, Πυλαίας-Χορτιάτη, Θερμαϊκού και Δέλτα, στη Μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης:

1.  Συγχωνεύτηκαν 12 σχολικές μονάδες σε 6 (2 Δημοτικά και 8 Νηπιαγωγεία), στερώντας από τις θιγόμενες περιοχές 20 περίπου οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών και αντίστοιχη δυναμικότητα μαθητών.

2. Υποβαθμίστηκαν 8 σχολικές μονάδες, με αντίστοιχη απώλεια 14 περίπου οργανικών θέσεων για εκπαιδευτικούς και αντίστοιχη δυναμικότητα μαθητών.


Η συντριπτική πλειονότητα των αλλαγών αφορούν τους Δήμους Πυλαίας-Χορτιάτη και Θέρμη όπου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της απογραφής του 2021, παρουσιάστηκε αύξηση στον πληθυσμό τους και άρα υπάρχει αύξηση των αναγκών σχολικής στέγης. Στις περιοχές αυτές, είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση της ΝΔ ωθεί παιδιά και γονείς σε ιδιωτικά σχολεία, υποβαθμίζοντας τα δημόσια. Απόδειξη αποτελεί και ότι η κ. Κεραμέως δεν ενέκρινε καμία ίδρυση σχολείων που είχαν αιτηθεί η διεύθυνση και η αυτοδιοίκηση, ενώ δεν έδωσε οργανικές θέσεις για τμήματα ένταξης γιατί ο μόνος στόχος της είναι η μείωση των οργανικών θέσεων.

Ενδεικτική των προτεραιοτήτων της ΝΔ είναι η υποβάθμιση του Δημοτικού σχολείου της Περιστεράς του Δήμου Θέρμης, από 4θέσιο σε 2θέσιο, παρότι το σχολείο εξυπηρετεί μία δυσπρόσιτη περιοχή με 2 ορεινές κοινότητες. Για τον κ. Μητσοτάκη τα παιδιά της υπαίθρου, των γεωργών και των κτηνοτρόφων, τα παιδιά των οικογενειών που επιλέγουν να μείνουν στα χωριά τους για να μην μαραζώσουν, δεν δικαιούνται ποιοτική εκπαίδευση και ελπίδα για το μέλλον τους.


Η ενίσχυση της δημόσιας παιδείας είναι βασικό στοιχείο μιας δημοκρατικής κοινωνίας και προϋπόθεση για την κοινωνική δικαιοσύνη και την ανάπτυξη του τόπου μας. Η ΝΔ και ο κ. Μητσοτάκης αποδεικνύουν, για ακόμα μία φορά, πόσο ακατάλληλοι και επικίνδυνοι είναι για τον τόπο μας και ότι η απομάκρυνσή τους αποτελεί εδώ και καιρό μονόδρομο για την επιβίωσή μας. Απαιτείται συντονισμένη αντίδραση των τοπικών κοινωνιών, της εκπαιδευτικής κοινότητας και των τοπικών Δήμων για να μην περάσουν τα σχέδια τους εις βάρος των μαθητών.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)