Tίποτα δεν φαίνεται να έχει αλλάξει μετά το τραγικό δυστήχημα στα Τέμπη, όσον αφορά τον ΟΣΕ. Tα ρουσφέτια συνεχίζονται με διορισμούς "γαλάζιων παιδιών", δρομολόγια του ΟΣΕ ακυρώνονται επειδή δεν λειτουργούν οι διαβάσεις, ενώ παράλληλα γίνονται συνεχείς προσπάθειες κάλυψης και συγκάλυψης. Επιπλέον, πάρόλο που δεν έχει αλλάξει κάτι σημαντικά στο δίκτυο, ο ΟΣΕ ζητά να αυξηθεί η ταχύτητα κίνησης των τρένων από τα 100 στα 140 χιλιόμετρα σε ορισμένα σημεία, με τους εργαζόμενους να αντιδρούν.
Μονή γραμμή 130 χιλιομέτρων θα χρησιμοποιείται από σήμερα λόγω έλλειψης κλειδούχου, καταγγέλει ο πρόεδρος του Σωματείου Μηχανοδηγών ΟΣΕ.
Σύμφωνα με τον Κώστα Γενηδουνιά, δεν υπάρχει κλειδούχος στο σταθμό Λιτόχωρο, οπότε την πρώτη μέρα της επανέναρξης των δρομολογίων των τρένων θα υπάρχει μία γραμμή για την κάθοδο και για την άνοδο.
Αναλυτικά η ανάρτηση του Κώστα Γεννηδούνια:
Σήμερα ο ΟΣΕ κάνει «επανεκκίνηση». Την πρώτη ημέρα της επανεκκίνησης, πριν από λίγο, μας ενημερώσαν ότι θα υπάρχει ΜΟΝΗ γραμμή μεταξύ Λάρισας- Πλατεως. Δηλαδή θα κινούμαστε σε μονή γραμμή 130 χιλιομέτρων, γιατί ο σταθμός Λιτοχώρου -που εργάζεται- ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΛΕΙΔΟΥΧΟ. Αν δεν ντρέπεται & η ντροπή ποιος ντρέπεται; Μονή γραμμή Λάρισα -Πλατύ γιατί έγινε ένα «βραχυκύκλωμα». Μετα τα χυδαία ψέμματα τους- και αυτό το σημερινό ολοκληρώνει την κοροϊδία, - ζητάνε από εμάς, να τους πιστέψουμε.
Στις 12 το μεσημέρι συνεδριάζει έκτακτα το ΔΣ του Σωματείου μας. Γιατί για εμάς ουσία δεν είναι η επικοινωνία.
Στις 13/5/23 ο πρόεδρος των μηχανοδηγών έκανε επίσης και άλλη καταγγελία:
Εδώ βλέπουμε πως λειτουργεί ο ΟΣΕ σήμερα Σάββατο 13/5/2023 . Οι διαβάσεις δεν λειτουργούν στην γραμμή προς Στρυμώνα (όπως κ πολλά σημεία της τηλεδιοίκησης που θα «εγκαινιάζαν» την 1η Μαρτίου). Αφού δεν λειτουργούν οι διαβάσεις , ο ΟΣΕ βάζει 2 συναδέλφους να συνοδεύουν το τρένο. Αυτό σταματάει πριν την διάβαση , κατεβαίνουν οι συνάδελφοι, την εξασφαλίζουν και αφού περάσει όλο το τρένο -εμπορικό - (500 μέτρα) θα ξανά ανέβουν στην μηχανή για να συνεχίσει το τρένο το δρομολόγιο του. Μέχρι την επόμενη διάβαση που δεν θα λειτουργεί & θα γίνει το ίδιο. Ελλάδα 2.0 λοιπόν , βζιιιιιιν η ανάπτυξη. Δεκάδες αναθέσεις δισεκατομμυρίων για τα πάντα 4 χρόνια, δέκα διαβάσεις δεν μπορούσαν να φτιάξουν. Αυτά από την 2η πύλη εξόδου της χώρας στα εμπορεύματα. Καλημέρες και μην ξεχνάμε συγκάτοικοι. Έρχονται να δώσουν τεχνογνωσία και οι Γάλλοι. (Την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών όμως δεν πρόλαβε να την δει η πολιτική ηγεσία μας).
Το Σωματείο μηχανοδηγών σε ανακοίνωση την Παρασκευή αναφέρει:
Το Σωματείο μας, συνεπεία του τραγικού και πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος, που συνέβη στην περιοχή των Τεμπών στις 28.2.2023, μετράει απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. Μετράει επίσης πόσες φορές οι πρωταίτιοι του δυστυχήματος, αγνόησαν και λοιδόρησαν τις προειδοποιήσεις και κινητοποιήσεις που είχαμε κάνει.
Αίτια του δυστυχήματος ήταν οι χρόνιες ευθύνες και ελλείψεις και παραλείψεις, συστημάτων ασφαλείας και τηλεδιοίκησης, συντήρησης δικτύου. Έτσι συνολικά 57 συνάνθρωποι μας απώλεσαν τόσο άδικα την ζωή τους,μεταξύ των οποίωνκαι 5 μηχανοδηγοί– μέλη μας. Ειδικότερα έχασαν την ζωή τους εν ώρα υπηρεσίας τα μέλη μας :1)Σπύρος Βούλγαρης ετών 35,2) Γεώργιος Κουτσούμπας ετών 59, 3) Δημήτριος Μασσαλής ετών 30, 4) Νικόλαος Ναλμπάντης ετών 29, και 5) Δημήτριος Οικού ετών 29.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο ΟΣΕ, η Hellenic Train, η ΡΑΣ, γνώριζαν τις ελλείψεις και παραλείψεις στον σιδηρόδρομο, καθώς το Σωματείο μας έκανε διαρκείς έγγραφες προειδοποιήσεις, κινητοποιήσεις και νομικές ενέργειες, όσον αφορά την υποστελέχωση, την ανεπαρκή συντήρηση του δικτύου, την έλλειψη τηλεδιοίκησης και την έλλειψη ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Συνεπώς είχαν αποδεχθεί τον κίνδυνο ενός σιδηροδρομικού δυστυχήματος που αυτές οι ελλείψεις εμπεριείχαν, στην λογική του«πάμε κι όπου βγει».
Για τους παραπάνω λόγους το Σωματείο μας δήλωσε παράσταση προς υποστήριξη της κατηγορίας για όσα αδικήματα ήθελε προκύψουν αλλά και κατά παντός υπευθύνου που ήθελε προκύψει από την ποινική διερεύνηση για το παραπάνω τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, να συμβάλλει στην διερεύνηση αυτή, να αναδείξει τα κύρια αίτια και τους πραγματικούς υπευθύνους του δυστυχήματος, αλλά και να διαφυλάξει την μνήμη των εργαζομένων που τόσο άδικα έχασαν την ζωή τους, από ενορχηστρωμένες επιθέσεις σε ορισμένα ΜΜΕ, που επιδιώκουν να φύγουν από το κάδρο των ευθυνών οι πρωταίτιοι αυτών στην λογική του «ανθρώπινου λάθους».
«Μετρηθήκαμε και είμαστε λιγότεροι».