to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:05 | 17.09.2022

Κοινωνία

Καταγγελία γονέων και καθηγητών για την συστέγαση σχολείων στο Περιστέρι: Όχι στην απαξίωση της μόρφωσης

«Η μόρφωση, με ίσους όρους για όλους είναι δικαίωμα των παιδιών όλων των Δημοτών του Περιστερίου», σημειώνουν σε καταγγελία τους γονείς και καθηγητές παιδιών του 11ου ΓΕΛ και του 14ου Γυμνασίου μετά την συστέγαση των δύο σχολείων


Στην παρακάτω επιστολή - καταγγελία προχωρούν γονείς και καθηγητές παιδιών του 11ου Γενικού Λυκείου και του 14ου Γυμνασίου του δήμου Περιστερίου, λόγω της συστέγασης των δύο σχολείων. Συγκεκριμένα, καταγγέλλουν μεθόδευση κλεισίματος μέσω της συστέγασης. 

Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω ζήτημα έφερε στην Βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ με σχετική ερώτηση που κατέθεσε. 

Αναλυτικά, η επιστολή: 

Ο Δήμος Περιστερίου έχει γίνει αντικείμενο θαυμασμού και συζητήσεων τα τελευταία χρόνια. Αναμφισβήτητα  έχει γυρίσει σελίδα τραβώντας δυναμικά μπροστά. Μια τέτοια δημοτική αρχή,  η οποία θέτει προτεραιότητες  προγραμματίζοντας την κάλυψη των σημαντικών αναγκών, θα περιμέναμε να έχει λύσει στον μεγαλύτερο βαθμό το πρόβλημα της σχολικής στέγης. Άλλωστε,   έχει διαθέσει ήδη ένα σχολικό κτήριο για την εξυπηρέτηση δημόσιας υπηρεσίας (Δ.Δ.Ε.) και άλλο ένα  (αποτέλεσμα συγχώνευσης και κατάργησης σχολείου) για δραστηριότητες του Δήμου. Τα σχολικά κτήρια λοιπόν περισσεύουν στον Δήμο Περιστερίου !

Αυτόν τον Σεπτέμβρη όμως μάθαμε πως τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται. Χωρίς καμία προειδοποίηση και κυριολεκτικά λίγο πριν το πρώτο κτύπημα του κουδουνιού, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  και ο Δήμος Περιστερίου αποφασίζουν και διατάσσουν τη συστέγαση του 14ου Γυμνασίου Περιστερίου με το 11ο Λύκειο! Τα δύο αυτά σχολεία εξυπηρετούν την περιοχή που κατοικούμε εμείς, οι δημότες “όχι πρώτης κατηγορίας”. Στον Άγιο Ιωάννη Θεολόγο και τις γύρω γειτονιές. Σε μια γωνιά του Δήμου παρατημένη, αποκομμένη και παραμελημένη. Πνιγμένη σε βιοτεχνίες, με θόρυβο, περιβαλλοντική επιβάρυνση, ελάχιστους ελεύθερους χώρους και χώρους άθλησης (αποκλείστηκε και από τη δημόσια διαβούλευση του Δήμου για την βελτίωση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης  ).

Τι σημαίνει αυτό για εμάς και τα παιδιά μας; Ακόμη περισσότερη υποβάθμιση της περιοχής και της ποιότητας της ζωής και της εκπαίδευσης των παιδιών μας. Η συστέγαση, με ασφυκτικούς μαθηματικούς υπολογισμούς, δεν επιτρέπει καμία  μελλοντική ανάπτυξη των σχολείων, ενώ η κατοικία αυξάνεται  σημαντικά στην περιοχή από το 2004. Τα παιδιά μας θα είναι καταδικασμένα να κάνουν μάθημα σαν σαρδέλες. Επίσης, εκείνοι που αποφάσισαν με μπακαλίστικη λογική δεν υπολόγισαν ότι η σχολική ζωή δεν περιλαμβάνει μόνο τις αίθουσες διδασκαλίας. Χρειάζεται τη βιβλιοθήκη, τα εργαστήρια, τον ελεύθερο χώρο όπου πραγματοποιούνται οι δράσεις, τα προγράμματα  κλπ. Χρειάζεται κλίμα ηρεμίας. Όλα αυτά δυσχεραίνουν και για τα δύο σχολεία. Αλλά αυτό αξίζει σε εμάς, τους δημότες “όχι πρώτης κατηγορίας”.

Πρόκειται όμως για κάτι “ξαφνικό”; Μάλλον πρόκειται έναν προαναγγελθέντα θάνατο με το εξής χρονικό: Το 14ο Γυμνάσιο είναι  ένα παρατημένο και παραμελημένο κτήριο. Αρκετοί γονείς προσπαθώντας να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο περιβάλλον αναζητούσαν άλλη λύση, συχνά πολύ δαπανηρή. Έτσι ο μαθητικός πληθυσμός άρχισε να φθίνει. Το τελειωτικό κτύπημα όμως δόθηκε πέρυσι, όταν εν μέσω κορωνοϊού η Διεύθυνση δευτεροβάθμιας αποφάσισε συγχώνευση τμημάτων. Είναι ένας τρόπος για να περισσέψουν αίθουσες. Το 11ο Λύκειο απ’ την άλλη στεγάζεται σε κτήριο του 2004, το οποίο αποκτήθηκε μετά από χρόνια στοιβάγματος σε νοικιασμένο χώρο. Η βιβλιοθήκη του είναι κατά ένα μέρος δωρεά του κ. Κωνσταντινίδη,  μεγάλο μέρος του εξοπλισμού του προέρχεται από χρήματα των προγραμμάτων  Erasmus.  Το 11ο Λύκειο ζει εδώ και πολύ καιρό με τη φημολογία της κατάργησης. Τελικά, αυτό το οποίο δεν έγινε άμεσα, μεθοδεύεται μέσω της συστέγασης. Μήπως με την ίδια τακτική (παρατημένος χώρος, υποστελέχωση, μείωση εγγραφών νηπίων) δεν “επιτεύχθηκε” και το κλείσιμο του μοναδικού βρεφονηπιακού σταθμού της περιοχής πριν αρκετά χρόνια και η αποποίηση  από την παρούσα δημοτική αρχή της διεκδίκησης του χώρου που είχε δεσμευτεί από προηγούμενες;

Γιατί όμως πρέπει να γίνει οπωσδήποτε η συστέγαση; Για να βρει στέγη το Ειδικό Γυμνάσιο Λύκειο του Περιστερίου, το οποίο επίσης, συστεγάζεται με άλλο σχολείο από τότε που ιδρύθηκε! Η δημοτική αρχή είχε υποσχεθεί καινούριο και κατάλληλο κτήριο και σε αυτό το σχολείο, το οποίο όμως ποτέ δεν έκτισε. Οι άρχοντες και επιτελείς δεν φρόντισαν να κάνουν αυτό που όφειλαν και τώρα ζητούν να καταστρέψουν τρία σχολεία για να παρουσιάσουν δήθεν “λύση”. Με τη γνωστή τακτική της μετάθεσης ευθυνών, οι επιτελείς -με θητεία μακρόχρονη- ζητούν από εμάς να βρούμε λύση για τη στέγαση του Ειδικού! Αντιπαρέρχονται τη χρήση του κενού,  πρώην 18ου Γυμνασίου, με την αιτιολόγηση του μικρού προαυλίου! Άραγε, τα δύο ή τρία σχολεία σε ένα προαύλιο χωράνε;  Μας κατηγορούν για έλλειψη ευαισθησίας απέναντι σε αυτά τα παιδιά! Εμάς που βιώνουμε την αδιαφορία εδώ και χρόνια.  Ενώ μας ανακοινώνουν εκδικητικά και προκλητικά ότι θα κάνουν το κτήριο του 14ου αγνώριστο! Γιατί εμείς οι δημότες “όχι πρώτης κατηγορίας” και τα παιδιά μας δεν αξίζαμε  φροντισμένο σχολείο.

Η αξία της μόρφωσης των παιδιών του Περιστερίου δεν προσδιορίζεται με κριτήριο την τιμή ζώνης στην κάθε συνοικία. Η μόρφωση, με ίσους όρους για όλους είναι δικαίωμα των παιδιών όλων των Δημοτών του Περιστερίου. Η δημοτική αρχή και το Υπουργείο οφείλει να λύνει τα προβλήματα της σχολικής στέγης και όχι να μεταθέτει τις ευθύνες στους δημότες της. Ας μην επιτρέψουμε άλλη υποβάθμιση για την περιοχή και τη μόρφωση των παιδιών μας. Όταν μας ζητούν να βάλουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη για τη συντήρηση των σχολείων, γιατί μας αγνοούν όταν παίρνουν αποφάσεις;Το 14ο Γυμνάσιο και το 11ο Λύκειο ως ξεχωριστές κτηριακές δομές είναι απαραίτητες στην περιοχή μας.
Τα παιδιά μας δεν είναι αριθμοί, όχι στην απαξίωση της μόρφωσης.

2023 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)