to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:52 | 08.05.2018

Κοινωνία

Μεταφέρθηκε στον προορισμό του ο επιβάτης ΑμεΑ μετά την καταγγελία της ΕΣΑμεΑ

Μεταφέρθηκε τελικά στον προορισμό του σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο επιβάτης ΑμεΑ στον οποίος χθες, σύμφωνα με καταγγελίες, δεν είχε επιτραπεί η επιβίβαση στο τρένο


Σύμφωνα με νεότερη ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «ο κύριος Κωνσταντής αποβιβάστηκε στο σταθμό Λαρίσης με τη βοήθεια του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεχόμενος αυτήν τη φορά τη χρήση του ελαφρότερου αμαξιδίου, που διαθέτει η εταιρία».

Στη συνέχεια, «χρησιμοποιώντας το δικό του ηλεκτροκίνητο αμαξίδιο, μεταφέρθηκε με συνοδεία και μέριμνα του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ και συνέχισε το ταξίδι του, αφού ευχαρίστησε το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη βοήθεια που του παρείχαν».

Η καταγγελία της ΕΣΑμεΑ

Η ΕΣΑμεΑ εξέφρασε την αγανάκτησή της για την άρνηση επιβίβασης σε πολίτη με αναπηρία να ταξιδέψει στην Αθήνα μέσω τραίνου από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, καθώς δεν μπορούσε να επιβιβαστεί με το αμαξίδιό του, επειδή τα ειδικά ανυψωτικά μηχανήματα, που έχουν αγοραστεί εδώ και μήνες, ακόμη δεν λειτουργούν. Υπεύθυνοι, όπως αναφέρει η ΕΣΑμεΑ είναι τόσο ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και το υπουργείο Μεταφορών, καθώς με τη συγκεκριμένη πράξη καταστρατηγείται το δικαίωμα στην ελεύθερη μετακίνηση όπως και μια πλειάδα νόμων και Ευρωπαϊκών Κανονισμών: από τον Κανονισμό 1371 του 2007 για τις μετακινήσεις μέσω τρένων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το Ελληνικό Σύνταγμα, τον νόμο 4488/2017 για την υλοποίηση της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, μέχρι την ίδια τη Σύμβαση του ΟΗΕ, όλα τα νομοθετήματα ορίζουν ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία να μπορούν να ταξιδεύουν ισότιμα με όλους τους πολίτες.

Συγκεκριμένα τα άρθρα 10 και 11 του Κανονισμού 1371 αναφέρουν: "(10) Οι υπηρεσίες σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών θα πρέπει να προσφέρονται προς όφελος των πολιτών εν γένει. Κατά συνέπεια, τα άτομα με αναπηρία ή άτομα με μειωμένη κινητικότητα, ανεξαρτήτως του αν αυτή οφείλεται σε αναπηρία, στην ηλικία τους ή σε οποιονδήποτε άλλο παράγοντα, θα πρέπει να έχουν δυνατότητες για σιδηροδρομικά ταξίδια συγκρίσιμες με τις δυνατότητες των λοιπών πολιτών. Τα άτομα με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα έχουν το ίδιο δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας, ελεύθερης επιλογής και ίσης μεταχείρισης με τους άλλους πολίτες. Μεταξύ άλλων, ειδική μέριμνα θα πρέπει να δίδεται στην παροχή πληροφοριών σε άτομα με αναπηρία ή άτομα με μειωμένη κινητικότητα σχετικά με τη δυνατότητα πρόσβασης σε σιδηροδρομικές υπηρεσίες, τις συνθήκες πρόσβασης των συρμών και τις διευκολύνσεις επί της αμαξοστοιχίας. Για την καλύτερη ενημέρωση των επιβατών με αισθητηριακές ανεπάρκειες σχετικά με καθυστερήσεις, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται οπτικοακουστικά συστήματα, κατά περίπτωση. Τα άτομα με αναπηρία και τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα θα πρέπει να μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια επί της αμαξοστοιχίας χωρίς επιπλέον επιβάρυνση.

(11) Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και οι επιχειρήσεις διαχείρισης των σταθμών θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα, συμμορφούμενες προς τις ΤΠΔ για άτομα με μειωμένη κινητικότητα, για να διασφαλίζουν ότι –σύμφωνα με τις ισχύουσες κοινοτικές διατάξεις για τις δημόσιες συμβάσεις– εξασφαλίζεται η πρόσβασή τους σε όλες τις αρχιτεκτονικές κατασκευές και σε όλους τους συρμούς κατά τη στιγμή της αγοράς ή της κατασκευής ή με την ευκαιρία σημαντικών τροποποιήσεών τους, με τη σταδιακή άρση των φυσικών εμποδίων και των λειτουργικών ελλείψεων".

Η ΕΣΑμεΑ απαιτεί από τους αρμόδιους να αναλάβουν τις ευθύνες τους, να σεβαστούν τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και να δώσουν τέλος στην ταλαιπωρία αλλά ιδιαίτερα στη διακριτική και άνιση μεταχείρισή τους. Είναι ανεπίτρεπτο και απαράδεκτο, εν έτη 2018, γραφειοκρατικά κολλήματα να απαγορεύουν την ελεύθερη μετακίνηση των ατόμων με αναπηρία

Κόντρα ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΟΣΕ για την ευθύνη

Εν τω μεταξύ, κόντρα έχει ξεσπάσει μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και του ΟΣΕ για το ποιος ευθύνεται και δεν είναι σε χρήση τα ανυψωτικά μηχανήματα που απαιτούνται για την καλύτερη εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα, με αφορμή το προαναφερθέν περιστατικό.

Συγκεκριμένα, ο ΟΣΕ με ανακοίνωσή του απαντά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που υποστηρίζει πώς ο ΟΣΕ μέχρι σήμερα δεν της έχει παραδώσει ειδικό ανυψωτικό μηχάνημα για άτομα με ειδικές ανάγκες (διαβάστε παρακάτω αναλυτικότερα), ότι ήδη έχουν παραλειφθεί δύο μηχανήματα τα οποία και έχουν διατεθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και είναι στους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, για την εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα.

"O Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε) συμπράττει στην αναγκαία προμήθεια ειδικών ανυψωτικών μηχανημάτων για τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ στις αμαξοστοιχίες, τα οποία θα διατεθούν σε σταθμούς, ανάλογα με τις διαπιστωμένες ανάγκες που υπάρχουν. Ήδη  έχουν παραλειφθεί δύο μηχανήματα τα οποία και έχουν διατεθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, για την εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα.

Με ιδιαίτερη ευαισθησία, η διοίκηση του ΟΣΕ καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν, ωστόσο θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι τα θέματα  επιβίβασης και μεταφοράς των επιβατών - επομένως και η χρήση των ανυψωτικών μηχανημάτων- ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με προβληματισμό παρατηρούμε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ενημερώνεται ως όφειλε, για θέματα τόσο σημαντικά όπως η παράδοση των ανυψωτικών μηχανημάτων για την εξυπηρέτηση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων όπως τα άτομα με κινητικές δυσκολίες. Για τον λόγο αυτό, ενημερώνουμε ότι εδώ και καιρό τα δύο πρώτα ανυψωτικά μηχανήματα είναι αποθηκευμένα σε χώρους της με ΤΡΑΙΝΟΣΕ με άμεση πρόσβαση, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη" αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΟΣΕ.

Σύμφωνα με νέα ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως αναφέραμε στην αρχή του κειμένου, ο κ. Κωνσταντής αποβιβάστηκε στον σταθμό Λαρίσης με τη βοήθεια του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεχόμενος αυτήν τη φορά τη χρήση του ελαφρότερου αμαξιδίου, που διαθέτει η εταιρία. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας το δικό του ηλεκτροκίνητο αμαξίδιο, μεταφέρθηκε με συνοδεία και μέριμνα του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον σταθμό του ΜΕΤΡΟ και συνέχισε το ταξίδι του, αφού ευχαρίστησε το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη βοήθεια που του παρείχαν.

Τι ανέφερε νωρίτερα  η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ο επιβάτης προσήλθε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό χθες το πρωί στις 7.00 π.μ. για να επιβιβαστεί σε αμαξοστοιχία που είχε προγραμματισμένη αναχώρηση στις 7.04 π.μ.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. για την καλύτερη διευκόλυνση των πελατών μας με κινητικά προβλήματα έχει δημοσιοποιήσει και ενημερώσει το επιβατικό κοινό ότι είναι απαραίτητη ηεπικοινωνία με την εταιρεία 48 ώρες πριν από το δρομολόγιο. Η διαδικασία αυτή είναι γνωστή στους ανθρώπους και στις συλλογικότητες που τους εκπροσωπούν, ώστε να έχουν την ιδιαίτερη φροντίδα που χρειάζεται για να μπορούν να ταξιδέψουν άνετα.

Ο λόγος για την ύπαρξη της διαδικασίας επικοινωνίαςείναι ότι χρειάζεται πρόσθετο προσωπικό και εξοπλισμός, ώστε να μπορούν να αντιμετωπιστούν με ασφάλεια τα αμαξίδια και οι επιβάτες.

Παρόλο που ο συγκεκριμένος επιβάτης δεν ακολούθησε τη ανωτέρω διαδικασία για να εξυπηρετηθεί σωστά, τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ήταν έτοιμα σήμερα να τον εξυπηρετήσουν να ταξιδέψει κανονικά με όλους τους κανόνες ασφάλειας. Επίσης, ο εν λόγω επιβάτης, αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. δικό της ελαφρύτερο αμαξίδιο προκειμένου να διευκολυνθεί η επιβίβασή του στο τρένο.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ουδέποτε αρνήθηκε να εξυπηρετήσει επιβάτη της, πολλώ δε μάλλον επιβάτη ΑμεΑ και ειλικρινά λυπάται για την ταλαιπωρία που υπέστη.

Πέραν του συγκεκριμένου γεγονότος, η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δρομολογήσει από τα μέσα του 2017 όλες τις απαιτούμενες ενέργειες προς τον ΟΣΕ -ο οποίος έχει και την ευθύνη για τη λειτουργία των Σιδηροδρομικών Σταθμών- ώστε να υπάρξει η προμήθεια των ειδικών ανυψωτικών μηχανημάτων, που απαιτούνται για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών που έχουν ειδικές ανάγκες. Ο ΟΣΕ μέχρι σήμερα δεν έχει παραδώσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τέτοιο ανυψωτικό μηχάνημα.

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)