to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:13 | 13.05.2020

Πολιτική

Επιμένει για κάμερες η Κεραμέως παρά το «άδειασμα» - Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο φέρνει το θέμα ο ΣΥΡΙΖΑ

«Η Αρχή μάς δικαίωσε. Είπε ότι η διαδικασία είναι νόμιμη» ισχυρίζεται η υπουργός Παιδείας - Ο τομεάρχης Παιδείας της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, και η αναπληρώτρια τομεάρχης, Μερόπη Τζούφη, δήλωσαν ότι «με τη θετική εξέλιξη με την οποία ακυρώνεται η μετατροπή του μαθήματος σε ριάλιτι, ανοίγει ο δρόμος για κάτι καίριο και ουσιαστικό: την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε εν μέσω πανδημίας και περιλαμβάνει μια σειρά από αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις» -Ερώτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο καταθέτει ο Κ. Αρβανίτης


Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων εξέθεσε χτες την κ. Κεραμέως για τον σχολικό Big Brother κατά τη συζήτηση με ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Δεν υπήρξε καμιά γραπτή γνωμοδότηση ή συναίνεση της Αρχής ως προς την εφαρμογή του μέτρου, αντιθέτως δόθηκαν μόνο σχετικές οδηγίες και κατευθύνσεις ως προς την τεχνική διατύπωση της διάταξης.

«Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα μάς δικαίωσε. Είπε ότι η διαδικασία είναι νόμιμη. Είπε ότι υπήρξε διαβούλευση και ότι ενσωματώθηκαν παρατηρήσεις. Δεν κάνουμε βήμα πίσω. Δεν θα αφήσουμε συνδικαλιστικά και μικροπολιτικά συμφέροντα να κρατήσουν την Ελλάδα πίσω. Καμία έκπτωση στην προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος” είπε χαρακτηριστικά η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή της βουλευτού του Κινήματος Αλλαγής Χαράς Κεφαλίδου.

Ακούγοντας τη βουλευτή του Κινήματος Αλλαγής να υποστηρίζει ότι η Αρχή “κάρφωσε” την Υπουργό για την απόφαση της και να την κατηγορεί για αιφνιδιαστική απόφαση η οποία συγκέντρωσε την αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας, των γονέων αλλά και των κομμάτων η Υπουργός Παιδείας επέμεινε στο νόμιμο της διαδικασίας αλλά και στην υποχρέωση της Πολιτείας να μεριμνήσει για τους μαθητές οι οποίοι δεν μπορούν να είναι στην αίθουσα για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας.

“Είναι αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να μεριμνήσει για πρόσβαση αυτών των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δύο μέρες τώρα βλέπουμε δίκη προθέσεων και εκστρατεία παραπληροφόρησης. Μετά τη χθεσινή ανακοίνωση κάποιοι σε απόγνωση ψάχνουν νέες άμυνες και λένε ότι υποχωρούμε. Ούτε βήμα πίσω. Προχωράμε όπως ακριβώς ξεκινήσαμε για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος” κατέληξε η Υπουργός.

Κάμερες τέλος - σειρά έχει το πολυνομοσχέδιο

Μετά και τα σχετικά δελτία Τύπου της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, ο τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και η αναπληρώτρια τομεάρχης Μερόπη Τζούφη, δήλωσαν:

Εδώ και μέρες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας διέδιδε σε όλους τους τόνους πως η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έχει εγκρίνει τη «ζωντανή μετάδοση» του μαθήματος μέσω ίντερνετ, παρουσία μαθητών στη σχολική τάξη. Αυτό που προέκυψε από τη χτεσινή συνάντηση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) με τον πρόεδρο και τα μέλη της Αρχής και τα σχετικά Δελτία Τύπου των δύο φορέων είναι ότι καμία έγκριση δεν έχει δοθεί καθώς επίσης πως η εφαρμογή της διάταξης ενέχει υψηλή επικινδυνότητα.

Οι προφανείς κίνδυνοι είχαν επισημανθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, από τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, καθώς και από πλήθος επιστημόνων που από την πρώτη στιγμή είχαν εκφράσει την κατηγορηματική τους διαφωνία στα δυστοπικά σχέδια του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με την Αρχή, η εξέταση του ζητήματος απαιτεί χρόνο, τεκμηρίωση, μελέτες και διαβούλευση. Συνακόλουθα, η «ζωντανή αναμετάδοση» του μαθήματος δε θα μπορούσε να εφαρμοστεί κατά το τρέχον σχολικό έτος και τελικά, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατάφερε να προκαλέσει μια τρικυμία για το τίποτα, συσπειρώνοντας ενάντια στα σχέδιά της το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου.

Η αιφνιδιαστική κατάθεση της τροπολογίας, δίχως διαβούλευση και σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, καταμαρτυρά την προχειρότητα και τη βιασύνη μιας «άριστης» νομοθέτησης στο πόδι. Υπενθυμίζεται πως η υπουργός δεν είχε διστάσει προκειμένου να υφαρπάξει την ψήφο βουλευτών της ΝΔ, να παραπλανήσει από το βήμα της Βουλής τους πάντες - μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς- δηλώνοντας πως:
 
«οφείλω να επισημάνω ότι η διάταξη που βλέπετε έχει ετοιμαστεί μετά από διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα».

Με τη θετική εξέλιξη με την οποία ακυρώνεται η μετατροπή του μαθήματος σε ριάλιτι, ανοίγει ο δρόμος για κάτι καίριο και ουσιαστικό: την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε εν μέσω πανδημίας και περιλαμβάνει μια σειρά από αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις που γυρίζουν το ρολόι της Παιδείας, πίσω στο 2014. Η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να δώσει και αυτή τη μάχη ενωμένη και να την κερδίσει.

Ερώτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο καταθέτει ο Κ. Αρβανίτης

Από την πρώτη στιγμή της απόφασης να αρχίσει η σταδιακή άρση των μέτρων του lockdown η κυβέρνηση επέλεξε να θέσει σε πρώτη προτεραιότητα το άνοιγμα των σχολείων. Παρά τις επιφυλάξεις των επιστημόνων, τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, τους φόβους των γονέων αλλά και την αντίθεση της αντιπολίτευσης, η Κυβέρνηση όχι μόνο επιμένει στο λάθος, αλλά επιχειρεί να το διορθώσει με ένα... μεγαλύτερο λάθος: βάζοντας στις σχολικές αίθουσες κάμερες.

Ούτε το ρεζιλίκι της κυβέρνησης με την έμμεση διάψευση από την Ανεξάρτητή Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ότι τάχα είχε συναινέσει γραπτώς και επισήμως (ενώ στην πραγματικότητα είχε δώσει κάποιος τεχνικές οδηγίες) έχει μέχρι στιγμής οδηγήσει την αρμόδια Υπουργό στη μόνη σωστή απόφαση, την ανάκληση της ρύθμισης.

Αντίθετα, με πρωτοφανή σοφίσματα λες και απευθύνονται σε άτομα μειωμένης αντίληψης (όπως το κορυφαίο «δεν θα εγκατασταθούν κάμερες στις αίθουσες αλλά η μετάδοση θα γίνεται με τηλέφωνα, υπολογιστές και ταμπλέτες») και γενικότητες τύπου «δεν θα γίνεται καμία καταγραφή», χωρίς ωστόσο να προσδιορίζεται ο τρόπος με τον οποίο θα αποτρέπεται η όποια καταγραφή και διαρροή, επιχειρείται η δημιουργία εντυπώσεων πως οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν για συντεχνιακούς λόγους σε έναν χρήσιμο εκσυγχρονισμό.

Επειδή για κανένα από τα προβλήματα που δημιουργεί η πρωτοφανής αυτή, αμφίβολης νομιμότητας, απόπειρα αλλοίωσης της φυσιογνωμίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως είναι η παραβίαση προσωπικών δεδομένων, η μετατροπή της σχολικής αίθουσας σε «στούντιο» με μαθητές σε ρόλο «κομπάρσου» δεν έχουν απαντηθεί ουσιαστικά κατ’ ελάχιστον, τις επόμενες ημέρες θα καταθέσουμε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετική ερώτηση, βάζοντας στο επίκεντρο τις παραβιάσεις της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας που αναπόφευκτα θα προκαλέσει η κυβερνητική εμμονή να μετατρέψει τους μαθητές σε πειραματόζωα ενός πρωτοφανούς κοινωνικού πειράματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)