to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:46 | 05.12.2017

Πολιτική

Κ. Γαβρόγλου: Πολλαπλά οφέλη από την ενοποίηση του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων

Στα οφέλη για τα νησιά του Ιονίου, από την ενοποίηση του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων αναφέρθηκε αναλυτικά στο Αναπτυξιακό Περιφερειακό Συνέδριο Ιονίων Νήσων ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου


Στην ενοποίηση του Ιονίου Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων και τα τμήματα των πανεπιστημιακών σπουδών που θα λειτουργήσουν στα νησιά του Ιονίου, αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της θεματικής Συνεδρίας με θέμα τις «πολιτικές για την Παιδεία και τον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού Συνεδρίου που διεξάγεται στην Κέρκυρα, για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.

Ο υπουργός Παιδείας, κατά την ομιλία του, διαβεβαίωσε ακόμη μία φορά , ότι από τη συνένωση που θα προκύψει των Ανώτατων Ιδρυμάτων, δεν θα υπάρξει καμία περίπτωση απόλυσης διδακτικού προσωπικού, αλλά και υπονόμευσης επαγγελματικών δικαιωμάτων των φοιτητών και των πτυχίων που έχουν παρθεί μέχρι τώρα. «Δεν θα χάσει κανείς τη δουλεία του» είπε χαρακτηριστικά ενώ αναφέρθηκε και στην ιδιαίτερη και «ωφέλιμη» όπως τη χαρακτήρισε για τον τόπο, ενοποίηση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

«Το πόρισμα της επιτροπής αναφέρει ότι επεκτείνεται το πανεπιστήμιο σε όλα τα Ιόνια νησιά. Αυτό έχει τη συμβολική του, αλλά και επί της ουσίας σημασία του . Οποιοσδήποτε θεσμός βρήκε καταφύγιο μέσα στο Πανεπιστήμιο , αυτός ο θεσμός επιβίωσε. Το γεγονός ότι επεκτείνεται το πανεπιστήμιο, είναι ένα νέο μοντέλο διοίκησης με πολύ ενδιαφέρουσες προκλήσεις. Σημασία έχει επίσης να δούμε πως θα αναβαθμίσουμε διάφορα τμήματα και πως τις λειτουργίες αυτές θα μπορέσουμε να τις ενσωματώσουμε» είπε ο κ Γαβρόγλου.

Αναφερόμενος σε κάθε νησί του Ιονίου, στην τοποθέτησή του ο υπουργός Παιδείας, είπε αναλυτικά για τα νέα τμήματα που αναμένεται να δημιουργηθούν μετά την επικείμενη συνένωση των ιδρυμάτων.

Αναλυτικά στο σχεδιασμό του υπουργείο προβλέπεται, όπως είπε ο υπουργός, για την Κέρκυρα να ιδρυθεί ένα νέο τμήμα τουρισμού, και η επιλογή της Κέρκυρας όπως επεξήγησε είναι λόγω της διαεπιστημονικότητας που θα προσφέρει.

Στη Λευκάδα τόνισε ότι υπάρχουν δύο προοπτικές την ίδρυση κέντρων διετών σπουδών και παράλληλα την ίδρυση ενός ερευνητικού ινστιτούτου, ενώ άφησε ανοιχτό και το ενδεχόμενο δημιουργίας σχολής ναυτιλιακών σπουδών..

«Πρώτον η Λευκάδα να γίνει το κέντρο των διετών σπουδών. Δεύτερον η Λευκάδα ως γνωστό έχει μία παράδοση ιστορικών , άρα μπορούμε να κάνουμε στη Λευκάδα ένα ερευνητικό ινστιτούτο που θα συνεργάζεται και με το τμήμα ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, τρίτον μετά τη συνάντηση που είχα με το δήμαρχο Λευκάδας ,ο δήμαρχος μας παρέδωσε μία μελέτη που έγινε από το πανεπιστήμιο Πειραιά για τη δυνατότητα ίδρυσης ενός τμήματος ναυτιλιακών σπουδών και θέλω να χαιρετήσω αυτήν την πρωτοβουλία του δημάρχου» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γαβρόγλου.

Αναφερόμενος στην Κεφαλονιά και στις αντιδράσεις που υπάρχουν για τη συνένωση των δύο εκπαιδευτικών ιδρυμάτων του Ιονίου, ο υπουργός Παιδείας είπε;

«Στην Κεφαλονιά για λόγους τους οποίος δε καταλαβαίνω οι συμπολίτες μας στο Λιξούρι εκφράζουν αντίθεση στο πόρισμα της επιτροπής των ιδρυμάτων». Εκείνο που θέλουμε να τους διαβεβαιώσουμε είναι ότι η πρόταση που θα κάνουμε είναι ότι τα δύο τμήματα που είναι στη Κέρκυρα, μαζί με το τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων του Λιξουρίου , οι τρεις να καθίσουν σε ένα τραπέζι και να μας φέρουν μία πρόταση που θα είναι ομόφωνη. Αποκλείεται εκπρόσωποι τριών ακαδημαϊκών τμημάτων να καθίσουν σε ένα τραπέζι και να μη μας φέρουν μία πρόταση .Οι συνθήκες είναι ώριμες. Αν η απόφασή τους είναι να υπάρχουν τρία τμήματα δύο στην Κέρκυρα και ένα στο Λιξούρι, με νέα προγράμματα σπουδών με εξοπλισμό που θα ζητήσουν και προσωπικό που θα ζητήσουν, το υπουργείο από τώρα δεσμεύεται να πει ναι. Αυτή είναι η πολιτική δέσμευση του υπουργείου» τόνισε ο υπουργός.

Όσον αφορά τη Ζάκυνθο το υπουργείο προσανατολίζεται και στη δημιουργία ενός νέου τμήματος , της συντήρησης εκκλησιαστικών κειμηλίων ενώ όπως επεσήμανε υπάρχει μία πρόταση να ενοποιηθούν μέσα στο Πανεπιστήμιο, με τη σχετική τους αυτονομία και όλων των ειδών οι δραστηριότητες που γίνονται.

«Θαλάσσιο πάρκο στη Ζάκυνθο, δε σημαίνει παίρνεις το θαλάσσιο πάρκο και το βάζεις στο πανεπιστήμιο σημαίνει έχεις το θαλάσσιο πάρκο, έχεις το τμήμα περιβάλλοντος και προσπαθείς να δεις τι είδους συνέργιες μπορεί να γίνουν» σχολίασε ο υπουργός .

«Στόχος είναι η αναβάθμιση της λειτουργίας των επιστημονικών τμημάτων μέσα στη λογική συγκρότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Έχουμε την αίσθηση και με το θεσμικό πλαίσιο κα με την δυναμική και κυρίως με τη νέα συναίνεση που βλέπουμε να υπάρχει σε όλη την Ελλάδα ότι μπορεί να γίνει αυτό το βήμα» είπε κλείνοντας την ομιλία ο υπουργός Παιδείας .

Στην απογευματινή Συνεδρία για τις πολιτικές στην Παιδεία και τον Χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, συμμετείχαν ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, ο υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Δημήτρης Μπαξεβανάκης και ο γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Γιώργος Αγγελόπουλος . Συντονιστής της Συνεδρίας ήταν ο περιφερειακός σύμβουλος, Σπύρος Βλαχόπουλος

ΑΠΕ-ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)