to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

23:10 | 27.06.2019

Πολιτική

Κ. Γαβρόγλου: Η ΝΔ να απαντήσει χωρίς αστερίσκους για τους διορισμούς στη δημόσια εκπαίδευση

«Οι διορισμοί αν δεν γίνουν υπάρχει τεράστιος κίνδυνος για τον χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης», επισήμανε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας σε ανοιχτή πολιτική εκδήλωση- συζήτηση, που διοργάνωσε ο ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία στη Θεσσαλονίκη.


«Δεν είναι δυνατόν ένα εκπαιδευτικό σύστημα να εξαρτάται από αναπληρωτές καθηγητές και δασκάλους, δεν μπορεί οι αναπληρωτές να σηκώνουν το βάρος. Οι μόνιμοι διορισμοί κατοχυρώνουν τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Άρα, η Νέα Δημοκρατία είναι υποχρεωμένη να απαντήσει με ένα ναι ή ένα όχι, χωρίς αστερίσκους, διότι δεν είναι ένα ζήτημα το οποίο μπορεί να είναι υπό διαπραγμάτευση ή να θεωρείται μία διοικητική πράξη», υπογράμμισε ο υπουργός.

«Ο λόγος που είμαστε τόσο κατηγορηματικοί αφορά την ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά και κάτι για το οποίο είχαμε πολύ μεγάλη σύγκρουση με τους θεσμούς», πρόσθεσε και εξήγησε ότι «ήταν παρότρυνση των θεσμών να προχωρήσουμε σε αξιολογήσεις και να απολύσουμε έναν αριθμό εκπαιδευτικών και στη συνέχεια να μας δοθούν, όπως μας έλεγαν, όσες θέσεις θέλαμε», όμως, «εμείς αρνηθήκαμε και καταργήσαμε και το προεδρικό διάταγμα, που ήταν ταυτισμένο με αυτή την αξιολόγηση». «Οι δυσκολίες που είχαμε με τους θεσμούς ήταν πολλές φορές αξεπέραστες, είχαμε απέναντι μία φιλοσοφία εντελώς άλλη από αυτήν που πρεσβεύαμε», σημείωσε ο υπουργός και ως άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα των δυσκολιών κατά τη μνημονιακή περίοδο ανέφερε ότι μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα την παραμονή της ψήφισης νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, υπήρξε τηλεφωνική παρέμβαση από την πλευρά των θεσμών, διότι «δε φαινόταν στο νομοσχέδιο ότι οι διευθυντές των σχολείων έχουν χαρακτήρα μάνατζερ».

Με αφορμή την έγκριση από το Συμβούλιο της Επικρατείας του αιτήματος του υπουργείου Παιδείας για την κατ' εξαίρεση συνέχιση των διαδικασιών πρόσληψης των 4.500 μόνιμων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού κατά την προεκλογική περίοδο ο κ.Γαβρόγλου τόνισε ότι «το ΑΣΕΠ μπορεί να προχωρήσει πλέον στις διαδικασίες και ο στόχος, όπως το είχαμε προγραμματίσει, είναι οι καθηγητές αυτοί τον Σεπτέμβριο να βρίσκονται στη θέση τους». Παρατήρησε, εξάλλου, ότι από την πλευρά της ΝΔ υπάρχει σιωπή για τους 2.500 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είχαν απολυθεί και επαναπροσλήφθηκαν με διαδικασίες που προώθησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Αναφερόμενος στα δώδεκα ερωτήματα σχετικά με την πορεία της εκπαίδευσης, που απευθύνει με ανοικτή, δημόσια επιστολή προς τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι αφορούν στον σκελετό της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και «κάθε κόμμα και υποψήφιος είναι υποχρεωμένος να απαντήσει».

Σε ό,τι αφορά τη σχολική εκπαίδευση ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι «δεν είναι μία διοικητική πράξη τα σχολεία να ανοίγουν στην ώρα τους και το ότι δεν ανοίγανε στην ώρα τους υποβάθμιζε στα μάτια της κοινωνίας το δημόσιο σχολείο και ενίσχυε την κουλτούρα της μικροδιαπλοκής» και «για να είμαστε απολύτως ειλικρινείς προς τους πολίτες θα πρέπει να πούμε ότι από την κουλτούρα της μικροδιαπλοκής δεν έχουν ξεφύγει και ορισμένοι Αριστεροί». «Η λογική μας είναι αυτή της μετωπικής σύγκρουσης με τη διαπλοκή, αλλά το γεγονός ότι υπάρχει μία κοινωνία η οποία έδειχνε πολλές φορές ανοχή, μπλόκαρε το θέμα του ανοίγματος των σχολείων», εξήγησε, εκφράζοντας την ικανοποίηση του γιατί «εδώ και τρία χρόνια, κάθε χρονιά είναι καλύτερη από την προηγούμενη με αναπληρωτές στα σχολεία, βιβλία στα θρανία και φέτος θα είναι ακόμη καλύτερα».

Γνωστοποίησε, δε, ότι εντός της εβδομάδας θα ανακοινωθούν αναλυτικά στοιχεία «για τη χρηματοδότηση, τον αριθμό των αναπληρωτών και τις διαδικασίες που έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί για το άνοιγμα των σχολείων».

Ο υπουργός ανέπτυξε τις σημαντικότερες παρεμβάσεις του υπουργείου Παιδείας τα τελευταία χρόνια που αφορούν την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, τη νέα δομή της Γ' Λυκείου και τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στα πανεπιστήμια, όπως και τις πρωτοβουλίες για την ειδική αγωγή και τη νέα αρχιτεκτονική της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με τα καινούρια τμήματα, τις συνέργειες των ΤΕΙ με τα πανεπιστημιακά και ερευνητικά κέντρα και τις πρωτοβουλίες για τα διετή προγράμματα σπουδών και τα επαγγελματικά λύκεια.

«Στην ιστοσελίδα του υπουργείου αναρτήσαμε 38 πυκνογραμμένες σελίδες για το τι έγινε από το 2015, από τη στιγμή που πήραμε την κυβέρνηση, τι έγινε με τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες και στη συνέχεια με τη δική μας. Πυρήνας των δράσεων και μεταρρυθμίσεων αυτών ήταν η περαιτέρω εδραίωση της δημόσιας εκπαίδευσης», τόνισε.

Ο υπουργός χαρακτήρισε απολύτως ψευδές ότι με τη νέα αρχιτεκτονική στην τριτοβάθμια εκπαίδευσης δημιουργήθηκαν πολλά τμήματα. «Μέχρι πρότινος ΤΕΙ και Πανεπιστήμια ήταν 450 τμήματα, τον Σεπτέμβριο θα έχουμε 435 και του χρόνου θα είναι 465 τμήματα. Η λογική μας είναι η αναβάθμιση του απολυτηρίου», είπε και για τις σχολές ελεύθερης πρόσβασης διευκρίνισε «ότι δεν καθορίζουν οι βάσεις την εγκυρότητα των τμημάτων, το πόσα παιδιά βάζουν κάποιο τμήμα στο μηχανογραφικό», αντιθέτως «είναι ένα σύστημα που δεν ταράζει την τάξη των πραγμάτων, αλλά βάζει το πόδι στην πόρτα, με μεγάλες προοπτικές να ανοίξει η πόρτα».

«Ο δικός μας προγραμματισμός είναι σε πέντε χρόνια να συνεχίσουν να υπάρχουν εξετάσεις για τις ιατρικές, πολυτεχνικές και νομικές σχολές και στα υπόλοιπα τμήματα να μπορεί να κανονικοποιηθεί ένα σύστημα ελεύθερης πρόσβασης, έχοντας αναβαθμιστεί στο μεταξύ και το απολυτήριο».

Ο κ. Γαβρόγλου χαρακτήρισε πολύ μεγάλη επιτυχία του δημόσιου πανεπιστημίου τη συμμετοχή τριών ελληνικών πανεπιστημίων -ΑΠΘ, ΕΚΠΑ και Γεωπονικό- σε τρεις από τις 17 συμπράξεις ευρωπαϊκών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρασε στην επόμενη φάση για τη δημιουργία, των πρώτων Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, τα οποία θα προσφέρουν ενιαία προπτυχιακά προγράμματα.

Αναφορικά με τα πρόσφατα επεισόδια στην πρυτανεία του ΑΠΘ και τη συζήτηση για το πόρισμα της Επιτροπής Παρασκευόπουλου για την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας και ανομίας στα πανεπιστήμια, ο υπουργός είπε πως υπήρξε διαστρέβλωση των προτάσεων όπως παρουσιάστηκαν από τα ΜΜΕ, ενώ οι Σύγκλητοι που κλήθηκαν να τοποθετηθούν επί του πορίσματος ουδέποτε απάντησαν, έστω για να απορρίψουν τις προτάσεις. «Για το ρωμαλαίο φοιτητικό κίνημα υπήρχε ο χλευασμός, αυτά που γράφτηκαν ότι καλούμε να γίνουν αστυνόμοι οι φοιτητές είναι απολύτως λάθος», είπε, ενώ διευκρίνισε πως το να μην είναι παθητικοί οι φοιτητές δεν αφορά «τους 30 που διακόπτουν Συγκλήτους, με κανέναν τρόπο, όχι μόνο δεν το καλύπτουμε αυτό, αλλά το καταδικάζουμε».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)