to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:42 | 08.09.2022

Πολιτική

Κ. Αρβανίτης προς Κομισιόν: «Μετακινήσεις με Ασφάλεια - Όχι στην ασυδοσία που επιδιώκουν οι πλατφόρμες»

Προτεραιότητα στην ανάγκη των πολιτών της ΕΕ για ασφαλείς μετακινήσεις και φρένο στην ασυδοσία και τον αθέμιτο ανταγωνισμό που προσπάθησαν για χρόνια να επιβάλουν οι πλατφόρμες τύπου UBER στις ευρωπαϊκές χώρες είναι οι άξονες ερώτησης του Κώστα Αρβανίτη προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.


Παρεμβαίνοντας στο δημόσιο διάλογο για την επόμενη μέρα των μετακινήσεων στην ΕΕ στον απόηχο των αλλαγών που φέρνει η τεχνολογία αλλά και των αποκαλύψεων για τις σκανδαλώδεις και παράνομες μεθοδεύσεις της διαβόητης UBER, ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ / The Left αναδεικνύει κρίσιμες όψεις της νέας πραγματικότητας στις μεταφορές.

Ο Κώστας Αρβανίτης, που ως μέλος της Ευρωομάδας της Αριστεράς , έχει ήδη σημαντική συμβολή στην εν εξελίξει νομοθέτηση για το εργασιακό καθεστώς και τα δικαιώματα των εργαζομένων στις πλατφόρμες ζητά από την Κομισιόν να προστατεύσει επαρκώς τους αυταπασχολούμενους ιδιοκτήτες ταξί από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, που επιδιώκουν οι πλατφόρμες αλλά και από επιβαρύνσεις που προκαλούν επερχόμενες αλλαγές στην τεχνολογία της αυτοκίνησης.

Με την ερώτησή του ζητά ακόμη να τροποποιηθεί και να ενισχυθεί το ρυθμιστικό πλαίσιο για τις πλατφόρμες, ώστε να υπάρχουν σαφείς και αποτελεσματικές εγγυήσεις για τη βέλτιστη τεχνική κατάσταση των οχημάτων, αλλά και την οδηγική ικανότητα και υγεία των οδηγών τους.

«Οι πλατφόρμες με την επιδίωξή τους για απορρύθμιση και καθεστώς ασυδοσίας στις μεταφορές δεν απειλούν μόνο τους εργαζόμενους στον κλάδο, με την «ουμπεροποίηση» των εργασιακών σχέσεων» σημειώνει ο Κώστας Αρβανίτης. «Απειλούν και τους αυτοαπασχολούμενους του κλάδου, ενώ η ασυδοσία θα δημιουργήσει σοβαρά κενά στην ασφάλεια των μετακινήσεων.  Η ΕΕ πρέπει να πάρει θέση, και να βάλει πάνω από τα κέρδη μεγάλων εταιρειών την επαγγελματική επιβίωση ενός ολόκληρου κλάδου αλλά και την ασφάλεια των μετακινούμενων πολιτών. Καινοτομία, αλλά με ρυθμιστικό πλαίσιο. Νέα τεχνολογία, αλλά με στήριξη στους επαγγελματίες. Ελευθερία επιλογών, αλλά χωρίς ασυδοσία και αθέμιτο ανταγωνισμό. Πρόοδος στην υπηρεσία των πολλών και όχι των πολυεθνικών και των κερδών τους».

Η κατάθεση της ερώτησης κατατίθεται συμπίπτει με την μεγάλη πανευρωπαϊκή διαμαρτυρία των Αυτοκινητιστών Ταξί στις Βρυξέλλες, λίγες μέρες μετά από συνάντηση στην Αθήνα του Ευρωβουλευτή με τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ Θύμιο Λυμπερόπουλο και μέλη του Προεδρείου του Συνδικάτου.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης του Κώστα Αρβανίτη προς την Κομισιόν:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης

προς την Επιτροπή

Άρθρο 138 του Κανονισμού

Κωνσταντίνος Αρβανίτης (The Left)

Θέμα: Μέτρα ασφαλείας μέσων μαζικής μεταφοράς

 

Η οδική ασφάλεια στην ευρωπαϊκή ένωση, θα πρέπει να θεωρείται κεκτημένο κοινωνικό αγαθό και ατομικό δικαίωμα. Επιβάλλεται τούτο από τους γενικούς κανόνες και όρους των συνθηκών και του Κοινωνικού Χάρτη. Θα πρέπει να αποτελεί άλλωστε, θεμελιώδες στοιχείο κάθε κοινωνικού σχηματισμού που θέλει να ευημερεί σε συνθήκες ασφάλειας και σεβασμού στη ζωή. Η σκανδαλώδης προσπάθεια επικράτησης της uber ως πλατφόρμας οργάνωσης των μεταφορών, είναι γνωστή. Στην Ελλάδα επιχειρήθηκε να εκτοπιστεί και αφανιστεί ο επαγγελματικός κλάδος των ταξί. Ο τρόπος λειτουργίας που οργανώνεται από αυτή την πλατφόρμα δεν εγγυάται ούτε τη βέλτιστη τεχνική κατάσταση των οχημάτων, ούτε την οδηγική ικανότητα και υγεία των οδηγών τους. Στο μεταξύ διαφαίνεται πρόθεση να επιβληθεί η ηλεκτροκίνηση στα ταξί, χωρίς οικονομική υποστήριξη των επαγγελματιών, καθώς αυτοί θα κληθούν να επιβαρύνονται την υπέρογκη δαπάνη απόκτησής τους και τη συχνή αντικατάσταση των συσσωρευτών. Ερωτάται η επιτροπή ποια μέτρα θα λάβει ώστε:

 

1.Τα οχήματα που εξυπηρετούν συγκοινωνιακές ανάγκες μαζικής μεταφοράς να τηρούν τις

προδιαγραφές ασφαλούς κυκλοφορίας και να εκπληρώνουν τις προϋποθέσεις οδηγικής και υγείας οι οδηγοί τους;

 

2. Να χρηματοδοτούνται για την αγορά οχημάτων νέας τεχνολογίας και αντικατάστασης

συσσωρευτών οι ιδιοκτήτες των οχημάτων των οποίων επιβάλλεται η αντικατάσταση;

 

3. Να αποτραπεί η νόθευση του ανταγωνισμού λόγω της επιχειρούμενης επεκτατικής οργάνωσης των συγκοινωνιών μεταφοράς μέσω πλατφόρμας;

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)