to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Ιπτάμενες γαλέρες

Σύσσωμος σχεδόν ο ελληνικός τύπος παρουσίασε την αεροπορική εισβολή της Ryanair στη χώρα μας που με την επιχειρηματική της δραστηριότητα θα «βομβαρδίσει» την εγχώρια αγορά εργασίας με 2.800 νέες θέσεις.


Μια ιστορία που ούτε λίγο ούτε πολύ εμφανίσθηκε ως ένα ακόμη success story σε μια χώρα που ανακάμπτει και εμφανίζεται ως πόλος έλξης επενδυτών. Πόσα όμως είναι αυτά που παραλήφθηκαν από τα διθυραμβικά ρεπορτάζ γύρω από το νέο «οικονομικό γίγαντα των αιθέρων» που ανοίγει φτερά για την χώρα μας; Πόσα είναι αυτά που δεν μάθαμε από τα συστημικά ΜΜΕ για την πολλά υποσχόμενη Ryanair;

Η απάντηση βρίσκεται στις αποκαλύψεις Βρετανών δημοσιογράφων που προφανώς χωρίς κανένα αίσθημα ευθύνης αποφάσισαν να παρουσιάσουν την άγρια εκμετάλλευση των υποψήφιων εργαζομένων της εταιρείας. Διαβάζοντας λοιπόν τα ρεπορτάζ των βρετανικών εφημερίδων ανακαλύπτεις πως η αεροπορική εταιρεία ζητά... δίδακτρα από τους υποψήφιους προς πρόσληψη, τους οποίους και μπορεί να απορρίψει στη συνέχεια, χωρίς καμία επιστροφή χρημάτων.

Αυτό αποκαλύπτει δημοσίευμα του Guardian, στο οποίο γίνονται γνωστές λεπτομέρειες για την εκπαίδευση και τις συνθήκες εργασίας της αεροπορικής εταιρείας. Σύμφωνα με το δημοσίευμα «εκείνοι, που απορρίπτονται κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου, εξακολουθούν να επιβαρύνονται με εκπαιδευτικές χρεώσεις, ενώ άλλοι εγκαταλείπουν τη δουλειά, εκνευρισμένοι από τις συνθήκες εργασίας, οι οποίες καθορίζονται από τη σύμβαση εργασίας τους. Οι εκπαιδευόμενοι είναι ιδιαίτερα φοβισμένοι να μιλήσουν απευθείας στα μέσα ενημέρωσης, καθώς εκτιμούν ότι μπορεί να τους μηνύσει η εταιρία, με τη δικαιολογία ότι έσπασαν τους όρους της σύμβασής τους, που θεωρούν ότι απαγορεύει να μιλούν στα ΜΜΕ».

Όπως αναφέρει ο Guardian, όσοι πηγαίνουν για εκπαίδευση, πληρώνουν περίπου 2.100 ευρώ. Με την πρόσληψη στη Ryanair, η εταιρεία παίρνει 180 ευρώ για ένα μήνα από τον μισθό τους, στην περίπτωση που οι εκπαιδευόμενοι έχουν επιλέξει να πληρώσουν με δόσεις ! Ωστόσο, υπάρχουν καταγγελίες ότι αρκετοί από εκείνους, που παίρνουν μέρος στα σεμινάρια, κόβονται κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου, που ωστόσο τους αφήνει ένα βαρύ λογαριασμό εκπαίδευσης. 


Στο συμβόλαιο, όπως αναφέρει ο Observer, είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι οι εκπαιδευόμενοι θα εργαστούν στη Ryanair. Όσοι προσληφθούν, λαμβάνουν 16 ευρώ (!) για κάθε ώρα πτήσης, ενώ δεν υπάρχει πρόβλεψη για κάθε μετακίνηση από τη βάση της εταιρίας προς κάποια άλλη. Σε άλλο συμβόλαιο, η δοκιμαστική περίοδος διαρκεί 12 μήνες. Το συμβόλαιο αναφέρει επίσης ότι το πλήρωμα καμπίνας έχει κάποιες ημέρες ετοιμότητας κάθε μήνα, κατά τις οποίες θα πρέπει να είναι στη θέση τους, σε περίπτωση, που κληθούν μέσα σε μια ώρα. Στα συμβόλαια της Crewlink, ξεκαθαρίζεται πως η εταιρεία δεν αποζημιώνει σε περίπτωση ασθενείας και πως το πλήρωμα πληρώνει περίπου 30 ευρώ το μήνα για τη στολή του κατά τους πρώτους 12 μήνες !

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)