to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:38 | 06.07.2021

Κοινωνία

Ιωάννινα: Εκπαιδευτικοί ζητούν να μην απελαθεί η οικογένεια Κούρδου μαθητή στο φάσμα του αυτισμού

Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Ειδικού Σχολείου Ιωαννίνων ζητούν από την πολιτεία να χορηγηθεί άσυλο στην οικογένεια του μικρού μαθητή - Μ.Τζούφη: Να δοθεί τώρα άσυλο στον Κούρδο μαθητή και την οικογένεια του


Να δοθεί άσυλο και να μην απελαθεί η οικογένεια μαθητή κουρδικής καταγωγής ζητούν με ανοιχτή επιστολή τους η διεύθυνση και οι εκπαιδευτικοί του 2ου Ειδικού Σχολείου Ιωαννίνων.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση ο μαθητής Ζ. είναι ένα από τα πέντε παιδιά ηλικίας 1-15 ετών της οικογένειας που ήρθαν ως πρόσφυγες-αιτούμενοι άσυλο πριν από δυόμισι περίπου χρόνια στη χώρα.

Η οικογένεια ήρθε από το Dohuk που βρίσκεται στο Βόρειο Ιράκ, περιοχή όπου συνεχίζονται ένοπλες συγκρούσεις μεταξύ τουρκικών δυνάμεων και PKK. Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Υποστήριξης για το Άσυλο (European Asylum Support Office) χαρακτηρίζει το Dohuk ως μια ασταθή περιοχή για την ασφάλεια των κατοίκων, μιας και έχει διαιρεθεί σε έξι περιοχές με αντίπαλες ομάδες ελέγχου. Κύρια πληθυσμιακή ομάδα της περιοχής, είναι Κούρδοι.

Όπως σημειώνεται στην ίδια επιστολή, ο μικρός μαθητής έχει διαγνωσθεί με αυτισμό, γεγονός που έπαιξε ρόλο και στην απόφαση της οικογένειάς για να μεταναστεύσει.

«Όταν πρωτοήρθε στο σχολείο, είδαμε ένα φοβισμένο παιδί που τρόμαζε ακόμη και με τα πουλιά που πετούσαν στην αυλή του σχολείου. Χάρη στο εξατομικευμένο-δομημένο πρόγραμμα που εφάρμοσε το σχολείο και στη συνολική υποστήριξη που παρείχε στον ίδιο και την οικογένειά του, ο μαθητής έκανε άλματα ως προς την εκπαίδευση και κοινωνικοποίησή του. Σήμερα είναι ένα χαρούμενο παιδί που μιλάει και συνεννοείται στα ελληνικά, ενώ ο ένας αδελφός του φοιτά στο συστεγαζόμενο διαπολιτισμικό σχολείο», αναφέρεται στην ανοιχτή επιστολή.


«Από την πρώτη στιγμή που ο μαθητής εγγράφηκε στο σχολείο μας, είχαμε άριστη συνεργασία με την οικογένεια, καθώς πρόκειται για ευγενικούς, προσιτούς, χαμογελαστούς ανθρώπους, με μεγάλο ενδιαφέρον για την ανατροφή και τη μόρφωση των παιδιών τους, με εκτίμηση στη χώρα που τους φιλοξενεί σήμερα».

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, παρά το γεγονός ότι ο πατέρας της οικογένειας εργάζεται ως οικοδόμος δεν παραχωρήθηκε άσυλο στην οικογένεια με τις αρχές να τους ζητούν να αφήσουν το σπίτι που διαμένουν (είχε παραχωρηθεί από τη ΜΚΟ INTERSOS) και να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.

Τέλος, οι εκπαιδευτικοί ζητούν από την πολιτεία «να εκτιμηθεί η ιδιαίτερη κατάσταση της οικογένειας που δίνει έναν τιτάνιο αγώνα για την υποστήριξη του Ζ.», ενώ καλούν το Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, να συνταχθούν με το αίτημα να μην απελαθεί η οικογένεια και να τους δοθεί άσυλο.

Μ.Τζούφη: Να δοθεί τώρα άσυλο στον Κούρδο μαθητή και την οικογένεια του

«Η άρνηση της αρμόδιων αρχών να δώσουν άσυλο στον Κούρδο μαθητή που φοιτά στο 2ο Ειδικό Δημοτικό Ιωαννίνων και στην οικογένεια του, είναι μια απάνθρωπη και ανάλγητη απόφαση. Είναι επίσης μια απόφαση που συμβολίζει τη χρεωκοπία της μεταναστευτικής και της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Η πολυμελής οικογένεια ζει εδώ και 2,5 χρόνια στην Ελλάδα, δίνοντας με αξιοπρέπεια και σθένος τον αγώνα για να ξεφύγει από τις πολεμικές συρράξεις στο Βόρειο Ιράκ και να «χτίσει» μια νέα ζωή στη χώρα μας. Ο μικρός μαθητής, διαγνωσμένος με αυτισμό, δίνει επίσης τη δική του μάχη και σύμφωνα με τους δασκάλους του στα Ιωάννινα, έχει κάνει τεράστια βήματα στην εκπαίδευση και στην κοινωνικοποίησή του.

Η μη-χορήγηση ασύλου και η απέλαση της οικογένειας ακυρώνει κάθε προσπάθεια συμπερίληψης, ενσωμάτωσης και προκοπής των προσφύγων στη χώρα μας. Τα μεγάλα θύματα αυτής της πολιτικής είναι για μια ακόμη μια φορά τα παιδιά. Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και ο υπουργός Μετανάστευσης Νότης Μηταράκης πρέπει να παρέμβουν άμεσα ώστε η συγκεκριμένη απόφαση να επενεξεταστεί και να ανακληθεί».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)