to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:37 | 30.10.2018

Διεθνή

Ινδονησία: Ενολή να ελεγχθούν όλα τα Boieng μετά το τραγικό δυστύχημα

Οι ινδονησιακές αρχές εντείνουν τις έρευνές τους για τον εντοπισμό της ατράκτου του μοιραίου επιβατικού αεροσκάφους που είχε αντιμετωπίσει προβλήματα τεχνικής φύσης σε προηγούμενη πτήση - Εντολή δόθηκε να πραγματοποιηθούν επιθεωρήσεις όλων των Boeing στη χώρα


Το αεροσκάφος της Lion Air, το οποίο συνετρίβη με 189 επιβαίνοντες τη Δευτέρα είχε αντιμετωπίσει προβλήματα τεχνικής φύσης σε προηγούμενη πτήση, ανάμεσά τους και "έλλειψη αξιοπιστίας" σε ένα όργανο μέτρησης της ταχύτητας πτήσης, ανακοίνωσε σήμερα ένας αξιωματούχος από την Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας των Μεταφορών της Ινδονησίας.

"Υπήρχαν τεχνικής φύσης ζητήματα, ένα από αυτά ήταν πράγματι η έλλειψη αξιοπιστίας σε όργανο μέτρησης της ταχύτητας πτήσης", ανακοίνωσε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Χάριο Σατμίκο της Επιτροπής Ασφαλείας, αναφερόμενος σε προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο ίδιο αεροπλάνο σε πτήση από το Ντενπασάρ του Μπαλί στην Τζακάρτα της Ινδονησίας το απόγευμα της Κυριακής.

"Η φερόμενη αιτία του δυστυχήματος εξακολουθεί να ερευνάται και προκαλεί την περιέργεια όλων μας για το τι μπορεί να το προκάλεσε", δήλωσε ο ίδιος.

Ο Σατμίκο είπε ότι η Επιτροπή έχει στην κατοχή της ηχητικό υλικό από τη συνομιλία μεταξύ του πιλότου της μοιραίας πτήσης JT610 και του πύργου ελέγχου στην Τζακάρτα καθώς και πληροφορίες από πολίτες, μεταξύ των οποίων και σχόλια που έχουν αναρτηθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

"Επίσης ζητάμε πληροφορίες από τον τελευταίο πιλότο που πέταξε από το Ντενπασάρ στην Τζακάρτα αλλά δεν έχουμε συναντήσει τον τεχνικό", πρόσθεσε, αναφερόμενος στον τεχνικό που επιθεώρησε το αεροσκάφος πριν και από τις δύο πτήσεις.

Η Ινδονησία έδωσε σήμερα εντολή να πραγματοποιηθούν επιθεωρήσεις όλων των Boeing 737 MAX μετά το δυστύχημα.

«Έχω δώσει εντολή στις εταιρίες να επιθεωρήσουν όλα τα Boeing 737 MAX», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Μπούντι Καρία Σουμάντι.


Εντείνονται οι έρευνες

Οι ινδονησιακές αρχές εντείνουν τις έρευνές τους για τον εντοπισμό της ατράκτου του επιβατικού αεροσκάφους με 189 επιβαίνοντες — θεωρούνται όλοι νεκροί — στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας, αναπτύσσοντας υποβρύχια μέσα, καθώς ελπίζουν να μπορέσουν να ανακτήσουν το συντομότερο τα λεγόμενα μαύρα κουτιά, που είναι απολύτως απαραίτητα για να εξιχνιαστεί το γιατί ένα ολοκαίνουργιο, προηγμένο αεροσκάφος έπεσε λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του.

Αν όντως επιβεβαιωθούν οι φόβοι των αρχών και δεν υπάρχει ουδείς επιζών, θα πρόκειται για το δεύτερο φονικότερο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της Ινδονησίας, μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για την αεροπορική βιομηχανία παγκοσμίως.

«Ελπίζουμε ότι σήμερα το πρωί θα καταφέρουμε να βρούμε (...) την άτρακτο», ή το κύριο μέρος των συντριμμιών, εξήγησε ο Σεργιάντο Τιαχιόνο, επικεφαλής της εθνικής υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών της Ινδονησίας, μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς. Πρόσθεσε ότι ακόμα ένα υποβρύχιο ακουστικό μέσο αναπτύχθηκε στην περιοχή στην προσπάθεια για να βρεθεί το κύριο τμήμα του αεροπλάνου.

Τέσσερα πολεμικά σαρώνουν με σόναρ ήδη την περιοχή όπου βρέθηκαν συντρίμμια αυθημερόν, στα ανοικτά των ακτών της Δυτικής Ιάβας, και 15 πλοία χτενίζουν την επιφάνεια. Ένα ελικόπτερο έκανε νωρίτερα κύκλους πάνω από πέντε φουσκωτές βάρκες με 36 μέλη συνεργείων έρευνας και διάσωσης, ανάμεσά τους πολλούς δύτες έτοιμους να βουτήξουν στην πρώτη ένδειξη πως βρέθηκε κάτι.

Ο Γιούσουφ Λατίφ, εκπρόσωπος της εθνικής υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης, προεξόφλησε τη Δευτέρα ότι εάν βρεθούν επιζώντες, θα πρόκειται για αληθινό «θαύμα», με δεδομένη την κατάσταση στην οποία βρέθηκαν τα συντρίμμια και τα ανθρώπινα υπολείμματα που έχουν περισυλλεγεί.

Η Lion Air ανέφερε ότι συγκεντρώθηκαν ανθρώπινα υπολείμματα και τοποθετήθηκαν σε συνολικά 24 σάκους για πτώματα στις έρευνες κοντά στον τόπο της συντριβής, σε ένα τμήμα της θάλασσας όπου το βάθος είναι από 30 ως 35 μέτρα, περίπου 15 χιλιόμετρα από την ακτή, στα βορειοανατολικά της Τζακάρτας. Τα ανθρώπινα υπολείμματα μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο για να αρχίσει η διαδικασία της αναγνώρισής τους. Αναμενόταν να αρχίσουν να καταφθάνουν πολλά άλλα, ανέφερε το τηλεοπτικό δίκτυο Metro, επικαλούμενο αξιωματούχους.

Πάνω σε λινάτσες στο λιμάνι της Τζακάρτας αστυνομικοί τοποθετούσαν αντικείμενα που περισυνελέγησαν από τα νερά: από μέρη του εξοπλισμού του αεροπλάνου, όπως φιάλες οξυγόνου, ως προσωπικά αντικείμενα, πορτοφόλια, κινητά τηλέφωνα, μετρητά, σακίδια πλάτης και άλλα.

Ένας κάτοικος της περιοχής είπε πως άκουσε έναν ήχο που του φάνηκε σαν έκρηξη την ώρα που έπεσε το αεροπλάνο. «Νόμιζα ότι ήταν κεραυνός, αλλά ήταν διαφορετικός ήχος από αυτόν του κεραυνού, ήταν πολύ δυνατός» ο κρότος, αφηγήθηκε.

Αυτό ήταν το πρώτο δυστύχημα το οποίο ενεπλάκη το 737 Max, ένα αναβαθμισμένο αεροσκάφος με μεγαλύτερη αποδοτικότητα ως προς την οικονομία καυσίμου.

Η ιδιωτική αεροπορική εταιρεία Λάιον, που ιδρύθηκε το 1999, ανέφερε ότι το 737, που είχε τεθεί σε υπηρεσία τον Αύγουστο, ήταν ικανό προς πτήση και είχε περάσει τεχνικούς ελέγχους, ενώ ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του είχαν μαζί 11.000 ώρες πτήσης, με άλλα αεροσκάφη προφανώς.

Ο πιλότος του Μπόινγκ, που είχε προορισμό την Πανγκάλ Πινάν, στο νησί Μπανγκά, ζήτησε να του δοθεί άδεια να επιτρέψει στην Τζακάρτα λίγο μετά την απογείωση, περί τις 06:20, για την πτήση που αναμενόταν να διαρκέσει μία ώρα. «Υποβλήθηκε και εγκρίθηκε ένα αίτημα RTB» (σ.σ. return to base, επιστροφή στη βάση), ανέφερε ο Τιαχιόνο και πρόσθεσε «ακόμη προσπαθούμε να κατανοήσουμε το γιατί».

Πληροφορίες: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters, AFP

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)