to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:37 | 30.01.2018

Διεθνή

Πειράματα με καυσαέρια σε ανθρώπους: «Σοκαρισμένη» η Κομισιόν, παύθηκε ο επικεφαλής λομπίστας της VW υπό το βάρος των αποκαλύψεων

Ολλανδοί επιστήμονες αποκάλυψαν πως τέτοια πειράματα, σε ανθρώπους και πιθήκους, γίνονται χρόνια τώρα και έφτασαν να χαρακτηρίσουν «τρικυμία σε ποτήρι» τις αντιδράσεις - Ωστόσο, παραμένει το ερώτημα: Τι επιδίωκαν οι αυτοκινητοβιιομηχανίες αναθέτοντας τέτοια πειράματα;


Η αποκάλυψη ότι η Volkswagen έκανε πειράματα σε πιθήκους και ενδεχομένως και σε ανθρώπους για τις επιπτώσεις του διοξειδίου του αζώτου στην υγεία έσκασε σαν βόμβα το σαββατοκύριακο στη Γερμανία. 

Και βγήκε αμέσως η διοίκηση του ομίλου του "αυτοκινήτου του λαού" να δηλώσει ότι διαχωρίζει τη θέση της από τέτοιες πρακτικές και ότι θα ερευνήσει την υπόθεση και θα τιμωρήσει όσους ευθύνονται. Όπως βγήκε αμέσως ο εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης να χαρακτηρίσει "ηθικά απαράδεκτα" αυτού του είδους τα πειράματα και να τονίσει ότι δουλειά της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να μειώσει τις εκλύσεις επικίνδυνων καυσαερίων και όχι να αποδείξει ότι αυτά δεν είναι επικίνδυνα.

«Σοκαρισμένη» δηλώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από τις αποκαλύψεις

«Είμαστε σοκαρισμένοι από τις ειδήσεις αυτές, όπως και οποιοσδήποτε άλλος», δήλωσε στους δημοσιογράφους εκπρόσωπος της Επιτροπής. «Σημειώνουμε το γεγονός ότι οι γερμανικές αρχές προτίθενται να διεξαγάγουν έρευνα για το θέμα και ελπίζουμε ότι θα το κάνουν», πρόσθεσε.

Την ίδια στιγμή, η υπουργός Περιβάλλοντος της Γερμανίας Μπάρμπαρα Χέντρικς δήλωσε σήμερα από τις Βρυξέλλες ότι οι δοκιμές σε ζώα και ανθρώπους είναι ανεύθυνες ενέργειες.

«Προκαλεί και πάλι έκπληξη το γεγονός ότι εταιρείες του τομέα του αυτοκινήτου δεν έχουν συναίσθηση της ευθύνης τους στη συμπεριφορά τους», δήλωσε η υπουργός δύο χρόνια αφού το σκάνδαλο της παραποίησης των στοιχείων εκπομπής ρύπων κηλίδωσε την υπόληψη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

* * *

Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος του ευρωκοινοβουλίου, Δ, Παπαδημούλης, στο twitter, η  Ευρωομάδα της Αριστεράς ζητά, μετά από πρότασή του, να συζητηθεί  στην Ολομέλεια του ΕΚ στις 5-8/2, το μεγάλο σκάνδαλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να χρησιμοποιεί ως πειραματόζωα ανθρώπους και ζώα, για να διαπιστώσουν, αν τα καυσαέρια των μηχανών ντήζελ είναι επιβλαβή.

* * *

Παύθηκε ο επικεφαλής λομπίστας της VW Τόμας Στεγκ

Ο επικεφαλής λομπίστας της Volkswagen Τόμας Στεγκ, εκ των στενότερων συνεργατών του επικεφαλής του Ομίλου της VW Ματίας Μιούλερ, παύθηκε σήμερα από την θέση του "μέχρις ότου ξεκαθαριστεί η υπόθεση" των πειραμάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας σε πιθήκους.Ο Στεγκ δήλωσε ήδη ότι αναλαμβάνει όλη την ευθύνη, καθώς στο τμήμα που διηύθυνε, των Εξωτερικών και Κυβερνητικών Σχέσεων, ανήκε και ο Χανς-Γκέοργκ Κούστζνιρ, ο οποίος ήταν μέλος του Προεδρείου του χρηματοδοτούμενου από τις VW, Daimler, BMW και Bosch Ευρωπαϊκού Ομίλου Ερευνών για το Περιβάλλον και την Υγεία στον τομέα της αυτοκίνησης (EUGT), ο οποίος διαλύθηκε το 2017, υπό το βάρος των αποκαλύψεων για το σκάνδαλο με το παράνομο λογισμικό πετρελαιοκίνητων γερμανικών αυτοκινήτων. Το EUGT είναι το ερευνητικό κέντρο που πραγματοποίησε το 2014 τις έρευνες για την επίδραση του διοξειδίου του αζώτου στην υγεία, με πειράματα σε πιθήκους - ενδεχομένως και σε ανθρώπους, σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες.Σύμφωνα με το οργανόγραμμα της VW, κατά την διετία 2014-15, ο Κούστζνιρ υπήρξε στενός συνεργάτης του Στεγκ, ο οποίος λίγη ώρα πριν παραιτηθεί δήλωνε στην Bild ότι η εταιρία του "θέλει να αποκλείσει εντελώς τα πειράματα σε ζώα στο μέλλον ώστε να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι ανάλογο". Επιπλέον, ο Κούστζνιρ εκπροσωπούσε την VW και στην διαδικασία διάλυσης του EUGT το 2017.

Χθες το βράδυ, στην πρώτη δημόσια δήλωσή του για το θέμα, ο Ματίας Μιούλερ δήλωσε ότι η VW είναι έτοιμη να διερευνήσει το έργο του EUGT και να αναλάβει τυχόν ευθύνες της. "Το Σαββατοκύριακο χρειάστηκε για μία ακόμη φορά να μάθουμε ότι έχουμε ακόμη πολύ δρόμο για να ανακτήσουμε την χαμένη εμπιστοσύνη. Οι μέθοδοι του EUGT στις ΗΠΑ ήταν λάθος, ήταν ανήθικες και αποκρουστικές. Λυπάμαι που η VW ενεπλάκη στο θέμα ως ένας από τους χορηγούς του EUGT", δήλωσε ο κ. Μιούλερ, ο οποίος σήμερα ανακοίνωσε και την - τουλάχιστον προσωρινή - αντικατάσταση του κ. Στεγκ από τον Γενς Χάνεφελντ.

Ο Τόμας Στεγκ, πριν ενταχθεί στον Όμιλο της VW ως επικεφαλής του Τμήματος Εξωτερικών και Κυβερνητικών Σχέσεων, υπηρέτησε ως αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος από το 1998 έως το 2009, πρώτα υπό τον Γκέρχαρντ Σρέντερ και έπειτα υπό την 'Αγγελα Μέρκελ.

Όσο για την επιστημονική έρευνα που έγινε στο νοσοκομειακό ινστιτούτο του Ααχεν και κατά την οποία 25 υγιείς άνθρωποι εισέπνευσαν κατά το διάστημα 2013-2014 διοξείδιο του αζώτου (NO2), ο Τόμας Στεγκ δικαιολογήθηκε δίνοντας τη διαβεβαίωση ότι οι εθελοντές εκτέθηκαν σε «πολύ πιο χαμηλά επίπεδα ρύπων από αυτά που έχουν διαπιστωθεί σε πολλούς χώρους εργασίας». Κανένας από αυτούς δεν είχε επιπτώσεις», πρόσθεσε.

* * *

Διαβάστε ακόμη: 

Η αφόρητη σκέψη - του Angelo Bolaffi

Στη συνείδηση των σημερινών Γερμανών, η ίδια η ιδέα της χρησιμοποίησης ανθρώπων, ή ακόμη και πιθήκων, ως πειραματόζωων σε αποκαλούμενα «επιστημονικά» πειράματα είναι αφόρητη.

Διαβάστε ακόμη:

Όταν ο σκοπός αγιάζει τα μέσα

«Προφανώς, τώρα, με αυτά τα απαράδεκτα πειράματα προσπαθούσαν να αποδείξουν ότι το διοξείδιο του αζώτου δεν είναι και τόσο επικίνδυνο όσο ισχυρίζεται ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, που χαρακτηρίζει τα καυσαέρια του ντίζελ καρκινογόνα»

* * *

«Κάνουμε εδώ και χρόνια πειράματα με καυσαέρια σε ανθρώπους και ζώα», αποκαλύπτουν Ολλανδοί επιστήμονες

Δοκιμές για να μετρηθούν οι επιπτώσεις από την έκθεση στα καυσαέρια πραγματοποιούνται «εδώ και χρόνια» στην Ολλανδία σε ανθρώπους και ζώα, αποκάλυψαν σήμερα στον Τύπο ολλανδοί επιστήμονες, χαρακτηρίζοντας το σκάνδαλο γύρω από τους γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων «τρικυμία μέσα σ' ένα ποτήρι νερό» (αναλυτικά).

Πληροφορίες: ΑΠΕ - ΜΠΕ, The Guardian, Deutsche Welle |

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)