to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:40 | 26.03.2020

Οικονομία

Η τιμή του πετρελαίου κατρακυλά, η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα παραμένει ακλόνητη

Τι συμβαίνει με τις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα; Για ποιο λόγο η τιμή ανά λίτρο κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα τη στιγμή που η τιμή του βαρελιού έχει κατρακυλήσει;


 Όπως θα γίνει κατανοητό, οι ευθύνες της κυβέρνησης Μητσοτάκη και συγκεκριμένα του αρμόδιου για το θέμα υπουργείου Ανάπτυξης είναι καταλυτικές.. Θα επικεντρώσουμε στην βενζίνη 95 RON που έχει τη μεγαλύτερη σημασία για τον καταναλωτή, αλλά τα ίδια ισχύουν, αντίστοιχα, για όλα τα προϊόντα.

Ο πίνακας εξέλιξης τιμών είναι χαρακτηριστικός (τα στοιχεία προέρχονται από τα δημοσιευμένα στοιχεία της Γεν. Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή βλ. http://www.fuelprices.gr) και από τις δημοσιευμένες τιμές καυσίμων της PLATS για την Ανατολική Μεσόγειο (ουσιαστικά τις διαμορφούμενες διεθνείς  τιμές των διυλιστηρίων στην περιοχή μας πριν από φόρους).

Όπως φαίνεται από τον πίνακα, οι διεθνείς τιμές (PLATS) έχουν υποχωρήσει από την αρχή του έτους κατά περίπου 24, 5 σεντς ανά λίτρο.

Οι ανακοινωμένες τιμές διυλιστηρίου με φόρους (αλλά προ ΦΠΑ) δηλ. οι τιμές που πωλούν τα διυλιστήρια στους πελάτες τους (σημειώνοντας ότι πάνω σε αυτές μπορεί να υπάρχουν και κάποιες εκπτώσεις) έχουν πέσει κατά περίπου 22,7 cents / λίτρο. Ουσιαστικά, τα διυλιστήρια πέρασαν την μείωση κόστους στους πελάτες τους

Θα περίμενε κάνεις να δει την διαφορά αυτή να φτάνει , τουλάχιστον κατά ένα μεγάλο μέρος της, στις τιμές της αντλίας που πληρώνουν οι καταναλωτές. Αν αυτά τα 23 σεντς  περνούσαν στη λιανική, αυτό θα αντιπροσώπευε μια μείωση της τάξης του 14,5%.

Αντίθετα όμως, όπως φαίνεται και στο επίσημο δελτίο τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης:

1. Οι τιμές παρέμειναν σταθερές ή ακόμα και ελαφρώς αυξημένες τον Ιανουάριο.

2. Ενώ άρχισαν να πέφτουν τον Φεβρουάριο, η μείωση είναι περίπου η μισή από ό,τι θα δικαιολογούσε η πτώση των τιμών χονδρικής.

Φαίνεται ότι τα περιθώρια εμπορίας αυξήθηκαν κατά περίπου 10-12 σεντς ανά λίτρο. Με δεδομένο ότι τα συνήθη περιθώρια εμπορίας είναι περίπου 9 με 10 σεντς ανά λίτρο (μετά τα μεταφορικό κόστος, το οποίο είναι της τάξης των 4 με 5 σεντς ανά λίτρο) μιλάμε για αύξηση περιθωρίων κατά πάνω από 100%.

Το ερώτημα, λοιπόν, είναι τι κάνει η κυβέρνηση, και ειδικότερα το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ο Αδ. Γεωργιάδης. Να θεωρήσει κανείς ότι δεν έχει αντιληφθεί τι συμβαίνει ή ότι κλείνει το μάτι (ενώ ταυτόχρονα αναφέρεται δημόσια σε τιμές στην Αττική π.χ. 1,25 ευρώ το λίτρο οι οποίες διαψεύδονται ακόμα κι από τα στοιχεία του ίδιου του υπουργείου του) . Δεν είναι σίγουρο ποια εκδοχή είναι χειρότερη. Ακόμα και σε αυτό το πεδίο, λοιπόν, και μάλιστα εν μέσω μιας σοβαρότατης κρίσης, η περίφημη «αριστεία» της κυβέρνησης Μητσοτάκη αποδεικνύεται πως είναι αριστεία μόνο για την εξυπηρέτηση των ολίγων και όχι του κοινωνικού συνόλου.

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)