to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Η Θεσσαλονίκη απούσα από τις επιλογές της κυβέρνησης

«Φυσικά, ανάκαμψη στη Θεσσαλονίκη δεν γίνεται με παγωμένο το Μετρό, ούτε με τον τεμαχισμό και απόσπαση των αρχαίων της Βενιζέλου που μπορούν να προσφέρουν οφέλη στην αναθέρμανση του εμπορίου, στην αναζωογόνηση της πόλης και στη διεθνή-τουριστική εικόνα της», σημειώνει στο άρθρο του ο Τομεάρχη Περιβάλλοντος κι Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Σ. Φάμελλου


Η Θεσσαλονίκη δέχθηκε ισχυρό πλήγμα από την πανδημία σε επίπεδο οικονομίας και κοινωνίας. Μια σημαντική ευκαιρία επανεκκίνησης και διαφυγής από την κρίση είναι το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Όμως από τις ανακοινώσεις μέχρι στιγμής της κυβέρνησης οι ελπίδες αυτές διαψεύδονται.

Η Ευρώπη δημιούργησε αυτό το εργαλείο για να πετύχουμε τη γρήγορη επανεκκίνηση, να έχει η αγορά ρευστότητα και επενδύσεις και να μην χαθούν θέσεις εργασίας. Στην Ελλάδα δεν έχουμε πλήρη εικόνα για τα περιεχόμενα του σχεδίου, διότι η κυβέρνηση επέλεξε δυστυχώς να το προετοιμάσει με λίγους συνομιλητές και χωρίς την περιφέρεια.

Πρώτο έλλειμμα της ελληνικής πρότασης είναι ότι απευθύνεται μόνο σε λίγες μεγάλες επιχειρήσεις και ξένες αλυσίδες και όχι στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και στη στήριξή της για τη διπλή μετάβαση, την ψηφιακή και την ενεργειακή. Αυτό όμως θα είναι και το μεγάλο στοίχημα για την ανταγωνιστικότητα επιχειρήσεων, βιοτεχνών, εμπόρων και επαγγελματιών.

Ένα ακόμα σημαντικό έλλειμα του Ταμείου στη χώρα μας είναι η έλλειψη περιφερειακής διάστασης και αναπτυξιακού προγραμματισμού. Διαπιστώνουμε ότι κανένας προγραμματισμός αναπτυξιακού έργου ή έργου υποδομής δεν έχει ανακοινωθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης για την περιοχή της Θεσσαλονίκης. Και προφανώς καμία συζήτηση δεν έχει γίνει με τους φορείς της πόλης και της Περιφέρειας, σε αντίθεση τα Περιφερειακά Αναπτυξιακά Συνέδρια που έκανε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Απαιτείται ένα ειδικό αναπτυξιακό σχέδιο για την Θεσσαλονίκη ως συνέχεια των πρωτοβουλιών του ΣΥΡΙΖΑ, όπως το σχέδιο των αστικών αναπλάσεων (πρώην στρατόπεδα Παύλου Μελά και Κόδρα, Δυτική Είσοδος - Μουσείο Ολοκαυτώματος, Ανάπλαση ΔΕΘ, Γήπεδο ΠΑΟΚ) ή τα έργα υποδομών περιβάλλοντος και ενέργειας που όλα οδηγούνται πλέον σε ιδιωτικοποίηση (πωλείται το δίκτυο φυσικού αερίου και ιδιωτικοποιείται η διαχείριση απορριμμάτων με τη ΜΕΑ Λαγκαδά).

Φυσικά, ανάκαμψη στη Θεσσαλονίκη δεν γίνεται με παγωμένο το Μετρό, ούτε με τον τεμαχισμό  και απόσπαση των αρχαίων της Βενιζέλου που μπορούν να προσφέρουν οφέλη στην αναθέρμανση του εμπορίου, στην αναζωογόνηση της πόλης και στη διεθνή-τουριστική εικόνα της.

Άλλη σημαντική προτεραιότητα είναι τα έργα των συνδεδεμένων μεταφορών όπως η κατασκευή και λειτουργία του διαμετακομιστικό κέντρου (logistics) στο στρατόπεδο Γκώνου, που θα συνέδεε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα Βαλκάνια και η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού, που έχουν παγώσει. Επίσης, η οργάνωση της άτυπης βιομηχανικής ζώνης Καλοχωρίου με σύγχρονες υποδομές (συγκοινωνιακά-μεταφορικά αλλά και δίκτυα ενέργειας, οπτικών ινών, αποχέτευσης) θα έδιναν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην πόλη και τις επιχειρήσεις της και υπεραξία και βελτίωση του περιβάλλοντος στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Η πρότασή μας είναι απλή και ώριμη. Έργα που ενισχύουν τον ρόλο της Θεσσαλονίκης, συνδέουν την οικονομία με την τοπική ανάπτυξη και δίνουν καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα, και αντιστοιχούν στο μοντέλο της κλιματικά ουδέτερης και ψηφιακής οικονομίας, πρέπει να έχουν προτεραιότητα στο Ταμείο Ανάκαμψης.

*άρθρο του Σ. Φάμελλου στην εφημερίδα Μακεδονία της Κυριακής

tags: άρθρα

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)