to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:01 | 05.09.2017

Οικονομία

Η σημασία της Ιόνιας Οδού και το όφελος για το δημόσιο από την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης

Ο αυτοκινητόδρομος «Ιόνια Οδός» καλύπτει απαίτηση πολλών ετών, έχει μήκος 196 χιλιόμετρα και αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της Δυτικής Ελλάδας με μεγάλη αναπτυξιακή και κοινωνική σημασία


Ο αυτοκινητόδρομος «Ιόνια Οδός», στου οποίου τα εγκαίνια μίλησε την Τρίτη ο Αλ. Τσίπρας, καλύπτει απαίτηση πολλών ετών, έχει μήκος 196 χιλιόμετρα και αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της Δυτικής Ελλάδας με μεγάλη αναπτυξιακή και κοινωνική σημασία. Διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς (Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Πρεβέζης, Ιωαννίνων) και εκτείνεται από τον Αντίρριο έως τα Ιωάννινα, όπου συναντά τον ανισόπεδο κόμβο της Εγνατίας Οδού.

Ουσιαστικά ο νέος αυτοκινητόδρομος συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα, όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο. Παράλληλα, προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.

Ουσιαστική χαρακτηρίζεται η συμβολή του στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής, καθώς βελτιώνει την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον, αφού με την ολοκλήρωση της κατασκευής της, το ταξίδι από Αντίρριο έως και Ιωάννινα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά

Ο αυτοκινητόδρομος «Ιόνια Οδός», βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία και ανάπτυξη από τις 3 Αυγούστου 2017, οπότε παραδόθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και το τελευταίο τμήμα του.

Τα τελευταία δύο χρόνια, η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, πέτυχε σε πολύ δύσκολες συνθήκες, να βγάλει και την «Ιόνια Οδό» από το πλήρες τέλμα. Αντιμέτωπη με δυσμενέστατους όρους συμβάσεων που είχαν συνάψει οι προηγούμενες κυβερνήσεις και υπέρογκες διεκδικήσεις αποζημιώσεων κατάφερε με πολύ δουλειά και σκληρή διαπραγμάτευση να προστατέψει το δημόσιο συμφέρον και ταυτόχρονα να πετύχει δεσμευτικό και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της κατασκευής του έργου.

Στην επαναδιαπραγμάτευση για την «Ιόνια Οδό», έναντι των απαιτήσεων και κατασκευαστών και παραχωρησιούχων, η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πέτυχε όφελος για το ελληνικό δημόσιο και τον Έλληνα πολίτη το οποίο ανέρχεται σε 230.240.276 εκατ. ευρώ.

Αλ. Τσίπρας: Η Ιόνια Οδός αποτελεί τμήμα ενός στρατηγικού σχεδίου που θα αλλάξει στο σύνολό της την εικόνα της χώρας 

Το μήνυμα, πως «τα μεγάλα έργα που εξυπηρετούν τον πολίτη, που αναβαθμίζουν ολόκληρες Περιφέρειες και δίνουν οικονομική πνοή σε μια ξεχασμένη περιοχή της χώρας μας, μπορούν να συμβαδίζουν με την προστασία του δημόσιου συμφέροντος», έστειλε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά την ομιλία του στην κεντρική εκδήλωση για τα εγκαίνια της Ιόνιας Οδού, που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Επισκοπικού, λίγο πριν την σύνδεση του νέου αυτοκινητόδρομου με την Εγνατία. 

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε πως η κυβέρνηση παραδίδει σήμερα, ένα οδικό έργο στρατηγικής σημασίας για όλη τη Δυτική Ελλάδα, για την Ήπειρο, που βγάζει από την απομόνωση μια ολόκληρη περιοχή και αναβαθμίζει το ρόλο της χώρας στην ευρύτερη περιοχή. Μάλιστα προσέθεσε πως ένα όραμα για χιλιάδες πολίτες μιας ξεχασμένης γωνιάς της πατρίδας μας, παίρνει σάρκα και οστά και μάλιστα όταν, μετά από πολλά χρόνια, είχε δημιουργηθεί η εντύπωση πως η Ιόνια Οδός, θα είναι σαν το γιοφύρι της Άρτας.

Ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε πως έργο αυτό, δίνει μία μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην περιφερειακή ανάπτυξη στο εμπόριο στις μεταφορές στον τουρισμό, ενώ δεν παρέλειψε να κάνει αναφορά στην ιστορία τους έργου λέγοντας: «Τα έργα αυτά ξεκίνησαν το 2006, τέσσερις κυβερνήσεις πριν από μας, ολοκληρώνονται με μας. Αναπόφευκτη όμως ταυτόχρονα είναι και η σύγκριση της αποτελεσματικότητας, η σύγκριση του χρονοδιαγράμματος, από το 2006 ως το 2015, για την Ιόνια οδό. Είχαμε την ολοκλήρωση περίπου του 50% των έργων σε εννέα χρόνια και μετά σήκωσαν κάποιοι τα χέρια ψηλά, καθώς το αδιέξοδο των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους ήταν τέτοιο που τους ανάγκασε να σταματήσουν τα έργα. Μέσα σε δυόμισι χρόνια όχι μόνο καταφέραμε να ξεκολλήσουμε τα έργα, να τα επανεκκινήσουμε, όχι μόνο βρήκαμε μία φόρμουλα ευνοϊκή για το δημόσιο συμφέρον, αλλά καταφέραμε και τηρήσαμε απόλυτα τα χρονοδιαγράμματα και κάνουμε πράξη ένα όνειρο ένα όραμα για όλη τη Δυτική Ελλάδα ένα έργο πνοής για τη χώρα». 

Έργα όπως η Ιόνια Οδός δεν έχουν για μας μόνο αυτοτελή σημασία, αλλά αποτελούν τμήματα, μέρος στρατηγικού σχεδίου που στοχεύει να αλλάξει στο σύνολο της, την εικόνα της χώρας μετά από μια δύσκολη και παρατεταμένη πορεία μέσα στα πλαίσια σκληρής επιτροπείας και σκληρής δημοσιονομικής προσαρμογής, προσέθεσε ο Αλέξης Τσίπρας.

Νέα εποχή με δίκαιη ανάπτυξη

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην οικονομική κατάσταση της χώρας, τονίζοντας ότι «η χώρα βρίσκεται για τα καλά σε πορεία εξόδου από την μακροχρόνια οικονομική κρίση», και προσέθεσε ότι ο στόχος για μια νέα Ελλάδα, απαλλαγμένη από τα βαρίδια του παρελθόντος, αλλά και από το ασφυκτικό καθεστώς της επιτροπείας μας, είναι πλέον «ορατός, εφικτός, ρεαλιστικός». Για μια νέα Ελλάδα «που θα αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες και τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και θα μπορεί να βασίζεται στις δικές της δυνάμεις αλλά και να σχεδιάζει αυτοδύναμα με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον για τους νέους ανθρώπους, τις νέες γενιές που μπορούν να αντλήσουν από τον τεράστιο πλούτο, τα τεράστια πλεονεκτήματα της χώρας για να μείνουν εδώ, να προκόψουν εδώ, ή και να επιστρέψουν αυτοί που κατά χιλιάδες έφυγαν στο εξωτερικό τα προηγούμενα χρόνια. Μία Ελλάδα στην οποία η ανάπτυξη και η παραγωγική ανασυγκρότηση θα συμβαδίζουν με την κοινωνική δικαιοσύνη και την εδραίωση της διαφάνειας της αξιοκρατίας και της δημοκρατίας».

 Επισήμανε ότι η επιτυχής έξοδος στις αγορές, οι αναβαθμίσεις από πιστωτικούς οίκους της ελληνικής οικονομίας, η ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης και «μία εξαιρετικά σημαντική απόφαση που κλειδώνει την προοπτική βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους», φέρνει πιο κοντά από ποτέ την προοπτική υλοποίησης αυτής της νέας πραγματικότητας, αυτής της νέας προοπτικής για τη χώρα. 

«Υλοποιώντας τους στόχους και κατακτώντας την οικονομική σταθερότητα η χώρα μας γυρίζει σελίδα ανοίγοντας το βηματισμό της σε μία νέα εποχή, μία εποχή όμως που πρέπει από τώρα να σχεδιάσουμε να οραματιστούμε για να μπορέσουν να την κάνουμε πράξη. Και για μας αυτή η εποχή έχει ένα όραμα που ονομάζεται δίκαιη ανάπτυξη», τόνισε ο πρωθυπουργός. 

Σημείωσε ακόμα πως το 2017 αναμένεται να έχουμε ρυθμό ανάπτυξης περίπου 2% ανάπτυξη, ποσοστό που είχαμε να δούμε από το 2008, και επισημαίνοντας πως και πριν το 2008 η χώρα είχε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, που όμως «δεν φάνηκαν αρκετοί για να συγκρατήσουν τη χώρα από τον κατήφορο των ελλειμμάτων, της διόγκωσης του χρέους και σε τελική ανάλυση της ανυπαρξίας υποδομών που θα δημιουργούσαν ένα πλαίσιο προστασίας στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που επλήγησαν περισσότερο από την κρίση». 

«Δεν θέλουμε να επιστρέψουμε σε αυτό το παραγωγικό μοντέλο που είχαμε πριν από την κρίση, θέλουμε να επιστρέψουμε σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, αλλά θέλουμε αυτή η ανάπτυξη να είναι δίκαιη, να καταμερίζει τα ωφελήματα σε όλη την κοινωνία και ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους», τόνισε ο κ. Τσίπρας και επισήμανε, από την Ήπειρο «τη Δυτική Ελλάδα που πράγματι είναι αδικημένη περιοχή τα χρόνια της ευμάρειας» πως «το όραμα της δίκαιης ανάπτυξης, πρωτίστως, αφορά αυτές τις περιφέρειες, αφορά τους πιο αδύναμους, αυτούς που τα προηγούμενα χρόνια σήκωναν το βάρος της οικονομικής κρίσης». 

«Αυτός εδώ ο σπουδαίος δρόμος, η Ιόνια Οδός, που εκσυγχρονίζει την περιοχή, φέρνει πιο κοντά την Ευρώπη και μεταφορικά και κυριολεκτικά, είναι ένα μόνο κομμάτι του νέου δρόμου που θέλουμε να ανοίξουμε για το μέλλον αυτής της χώρας», προσέθεσε.

Καταλήγοντάς, ο πρωθυπουργός συνεχάρη όλους όσοι εμπνεύστηκαν, εργάστηκαν, προσπάθησαν να γίνει πράξη αυτό το όνειρο, τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και των συναρμόδιων υπουργείων, τους μηχανικούς, τους εργάτες που δούλεψαν, και ευχήθηκε να είναι ένας καλοτάξιδος δρόμος που θα ανοίξει ορίζοντες και προοπτική για την Ήπειρο.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)