to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

9:37 | 31.12.2021

Κοινωνία

Η πραγματική μαγεία των Χριστουγέννων

Φωτογραφία-κείμενο: Άγγελος Καλοδούκας


Ο πλούτος και η γιγάντωση των πολυεθνικών εταιρειών είχε σαν πάρεργο την ανάδειξη των αφεντικών τους (CEO) σε πανίσχυρους παράγοντες ίσους με προέδρους και πρωθυπουργούς κρατών. Εφ’ ετέρου, τη δαπάνη εκατομμυρίων ευρώ (δολαρίων) σε διαφημιστικές καμπάνιες όπου επιχειρούν να παρουσιάσουν εαυτές ως… φιλανθρωπικά ιδρύματα. Φυσικά η Coca-Cola δεν πρωτοτυπεί. Με πληρωμένες καταχωρίσεις σε σάιτ και εφημερίδες, που μάλιστα περνούν ως δήθεν «ειδήσεις», όχι δηλαδή αυτό που είναι, διαφημίσεις, προβάλει το χριστουγεννιάτικο «φιλανθρωπικό» της έργο:

«…χάρις στο εμβληματικό φορτηγό της Coca-Cola, που φέτος έφτασε [και] στη χώρα μας και μοιράζει αληθινή χριστουγεννιάτικη μαγεία… θα δημιουργήσουμε το δικό μας χριστουγεννιάτικο «θαύμα», σώζοντας και προσφέροντας πάνω από 1.000.000 μερίδες φαγητού σε εκείνους που το έχουν ανάγκη, μέσω της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης “Μπορούμε”».

Προφανώς, το ποσό που «ξοδεύει» [διαφημιστική καμπάνια κάνει!] η Coca-Cola είναι σταγόνα στον ωκεανό των κερδών της. Θα μου πείτε, έστω και έτσι κακό είναι; 1.000.000 μερίδες φαγητού είναι αυτές, κάποιοι που δεν έχουν, θα φάνε.

Σωστό. Αλλά αυτό δεν διαγράφει τα άλλα που κάνει η εταιρεία.

Τα προϊόντα της (Fanta, Sprite, κοκ) είναι «δοχεία ανθρακούχας ζάχαρης» που αυξάνουν το λίπος και προκαλούν σοβαρά προβλήματα υγείας. Ένα μπουκάλι δύο λίτρων της Sprite έχει περιεκτικότητα σε σάκχαρα 136 γραμμάρια. Αυτό είναι 144% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας. Υπάρχει ακόμα το νέο χρυσό ποτό: το ενεργειακό ποτό. Πρόκειται για βόμβες γεμάτες ζάχαρη και καφεΐνη. Από την εμφάνιση της Red Bull, ο τομέας αυτός αναπτύσσεται κατά εκατοντάδες ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση. Εκπαιδευτικοί (σε ΗΠΑ και Βρετανία) άρχισαν να παραπονιούνται για τους μαθητές τους ότι είχαν παντού ενεργειακά ποτά κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Έτσι, πολλά σχολεία απαγορέψαν τα ανθρακούχα ποτά από τις εγκαταστάσεις τους. Η Coca–Cola έπρεπε να βγάλει τα μηχανήματά της αυτόματης πώλησης από τα σχολεία. Η αντίδρασή της ήταν απλή: πουλάει τα προϊόντα της έξω από τα σχολεία.

Και, φυσικά, πολλαπλάσια χρήματα ξοδεύει η εταιρεία από το «φιλανθρωπικό» της έργο, σε άλλους σκοπούς. Οκτώ εκατομμύρια ευρώ έχει διαθέσει τα τελευταία χρόνια η Coca-Cola για να επηρεάσει επαγγελματίες της υγείας και ερευνητές στη Γαλλία, αποκάλυψε έρευνα της «Le Monde». Κατά τη γαλλική εφημερίδα, στόχος της αμερικανικής πολυεθνικής εταιρείας αναψυκτικών είναι με τα κονδύλια αυτά να συγκαλυφθούν οι αρνητικές για την υγεία επιπτώσεις που έχουν τα σακχαρούχα αναψυκτικά.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)