to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Η πανδημία, τα κέρδη και η υποκρισία

Τόσο η εταιρική κοινωνική ευθύνη όσο και οι εργοδοτικές υποχρεώσεις αποτελούν κενό γράμμα αυτές τις δύσκολες στιγμές με την κυβέρνηση να παρακολουθεί αμέτοχη τα κρούσματα αισχροκέρδειας, τις παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και την κερδοσκοπία πολλών επιχειρήσεων


Σύμφωνα με τα εγχειρίδια του καπιταλισμού, εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι η διαρκής δέσμευση μιας επιχείρησης να συμπεριφέρεται ηθικά και να συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη ενώ ταυτόχρονα θα βελτιώνει την ποιότητα ζωής των εργαζομένων και των οικογενειών τους, καθώς επίσης και της κοινότητας και της κοινωνίας γενικότερα.

Τα τελευταία χρόνια συχνά-πυκνά οι πολίτες - καταναλωτές γίνονται δέκτες μηνυμάτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης από επιχειρήσεις που, στην προσπάθεια να ενισχύσουν τον κοινωνικό τους αντίκτυπο, συμμετέχουν με ποσοστό των κερδών τους σε περιβαλλοντικές και πάσης μορφής φιλανθρωπικές δράσεις.

Ακόμη και επιχειρήσεις που δεν φημίζονται για την προσήλωσή τους στην εργατική νομοθεσία και τον σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων συχνά επιχειρούν να “ξεπλυθούν” μέσω της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

Ενώ όμως αυτά τα μηνύματα μέχρι χθες αποτελούσαν μέρος της καταναλωτικής μας καθημερινότητας, καθώς πληροφορούμασταν πως αν αγοράσουμε το τάδε απορρυπαντικό ή το δείνα αναψυκτικό ένα μικρό ποσόν θα πήγαινε, για παράδειγμα, σε κάποιο “παιδικό χωριό” ή στο χαμόγελο κάποιου παιδιού, στις δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε η εταιρική κοινωνική ευθύνη απουσιάζει επιδεικτικά.

Είναι γεγονός πως η πανδημία με την οποία βρισκόμαστε αντιμέτωποι καθώς και οι νέες συνθήκες διαβίωσης στις οποίες υποχρεωνόμαστε να προσαρμοστούμε έχει δημιουργήσει τεράστιες δυνατότητες αύξησης κερδοφορίας για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων που βλέπουν την κρίση σαν ευκαιρία όχι μόνο μέσω της κατακόρυφης αύξησης των πωλήσεων αλλά και μέσω της πολυεπίπεδης συμπίεσης του εργασιακού κόστους.

Επιχειρήσεις που βρίσκονται στην διατροφική αλυσίδα, φαρμακευτικές εταιρείες, αλλά και εταιρείες παροχής πολύτιμων στις μέρες μας υπηρεσιών, όπως οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας, μετρούν ήδη κέρδη χωρίς την παραμικρή αίσθηση κοινωνικής ευθύνης και έστω μιας ελάχιστης ανταποδοτικότητας απέναντι στο καταναλωτικό κοινό.

Την ίδια ώρα, τα σούπερ μάρκετ όχι μόνο δεν κλείνουν αλλά, αντιθέτως, επιμηκύνουν το ωράριο λειτουργίας τους εκμεταλλευόμενα τους υπάρχοντες και ήδη εξαντλημένους υπαλλήλους τους χωρίς να επιβαρυνθούν με προσλήψεις. Ένα κομμάτι του εργατικού δυναμικού της χώρας εξακολουθεί να βρίσκεται εκτός καραντίνας για να καλύψει τις ανάγκες του κοινωνικού συνόλου χωρίς την ανταμοιβή που του αναλογεί.

Τόσο η εταιρική κοινωνική ευθύνη όσο και οι εργοδοτικές υποχρεώσεις αποτελούν κενό γράμμα αυτές τις δύσκολες στιγμές, με την κυβέρνηση να παρακολουθεί αμέτοχη τα κρούσματα αισχροκέρδειας, τις παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και την κερδοσκοπία πολλών επιχειρήσεων.

Αλλά, για να μην είμαστε άδικοι, να σημειώσουμε και την παράκληση υπουργού προς τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να δώσουν μερικά δωρεάν megabyte στους πελάτες τους.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)