to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:40 | 08.09.2012

πηγή: https://left.gr/91

Πολιτισμός

Η "Ωραία κοιμωμένη" του Μάρκο Μπελόκιο κερδίζει τους θεατές στη Βενετία

Με τα "φαβορί" της φετινής βενετσιάνικης Μόστρας να μην έχουν ικανοποιήσει τους απαιτητικούς, και αναφερόμαστε στο "The Master" του Πολ Τόμας Άντερσον ή το "The Wonder" του Τέρενς Μάλικ και το "Pieta" του Κιμ Κι-Ντουκ, ενώ ευχάριστη έκπληξη ήταν η "Απιστία" του άγνωστου Ρώσου Κίριλ Σερεμπρένικοφ, τις εντυπώσεις κέρδισαν οι "βετεράνοι" Μάρκο Μπελόκιο και Μανοέλ ντε Ολιβέιρα (ο τελευταίος κλείνει τα 104 του χρόνια!).



Ο Μπελόκιο παρουσίασε στο διαγωνιστικό τμήμα τού φεστιβάλ την "Ωραία κοιμωμένη" (Bella addormentata) και πρωταγωνιστές τον Τόνι Σερβίλο και την Ιζαμπέλ Ιπέρ, αποσπώντας θερμά χειροκροτήματα. Θέμα της ταινίας η περίπτωση της Ελουάνας Ενγκλάρο, που βρισκόταν σε κώμα επί 17 χρόνια και οι γονείς της είχαν διεκδικήσει το δικαίωμα στην ευθανασία. Τον Φεβρουάριο του 2009 η Ενγκλάρο πέθανε τελικά, ακριβώς τη στιγμή που η ιταλική γερουσία συζητούσε σε έκτακτη συνεδρίαση την ψήφιση νομοσχεδίου της κυβέρνησης Μπερλουσκόνι για την καταναγκαστική σίτιση των ασθενών όπως η Ενγκλάρο στα νοσοκομεία. Με την αποφασιστική παρέμβαση του Βατικανού, ο Μπερλουσκόνι είχε πάρει θέση υπέρ της υποχρεωτικής σίτισης και το θέμα είχε διχάσει την ιταλική κοινωνία.

Ένας από τους ανθρώπους που είχαν σοκαριστεί από την υπόθεση Ενγκλάρο ήταν και η κόρη του Μάρκο Μπελόκιο. Συζητώντας μαζί της, ο Ιταλός σκηνοθέτης κατέληξε στην ιδέα μιας ταινίας που θα έθετε το ζήτημα της ευθανασίας. Έχοντας την υπόθεση της Ελουάνας Ενγκλάρο διαρκώς στο φόντο, ο Μπελόκιο παρουσιάζει μικρές ιστορίες ζωής και θανάτου που λαμβάνουν χώρα στη Ρώμη. Η πιο ενδιαφέρουσα όλων είναι εκείνη ενός γερουσιαστή (Τόνι Σερβίλο), ο οποίος ζει ακριβώς το ίδιο δράμα με τη σύζυγό του που αργοπεθαίνει από καρκίνο και ταλαντεύεται αν θα ψηφίσει υπέρ ή κατά του νομοσχεδίου. Ακόμη, μια διάσημη ηθοποιός (Ιζαμπέλ Ιπέρ) έχει εγκαταλείψει τη δουλειά της και τη φροντίδα του γιου της, και στρέφεται στη θρησκεία αναμένοντας κάποιο θαύμα...

«Χωρίς τον θάνατο της Ελουάνας δεν θα υπήρχε Ωραία Κοιμωμένη για να την ξυπνήσω», ανέφερε ο Μπελόκιο. «Παρότι η ταινία μου δεν υιοθετεί προκαταλήψεις ή εκ των προτέρων συμπεράσματα, σίγουρα δεν είναι μια ουδέτερη ταινία - δεν πιστεύω πως υπάρχει ουδετερότητα στην τέχνη, αλλά από την άλλη μεριά η ταινία μου δεν είναι και μανιφέστο» δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Μάρκο Μπελόκιο, που είχε σοκαριστεί από τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκαν την υπόθεση τα ΜΜΕ.

Ο Πορτογάλος Μανοέλ ντε Ολιβέιρα, που τον Δεκέμβριο κλείνει τα 104 χρόνια του (και σίγουρα θα περάσει στην ιστορία του κινηματογράφου ως ο πιο ενεργός σε μεγάλη ηλικία σκηνοθέτης), έφερε στο Φεστιβάλ της Βενετίας την ταινία του «Ο Τζέπο και η σκιά» (O Gebo E A Sombra) βασισμένη στο θεατρικό έργο του Ραούλ Μπραντάο, με θέμα έναν λογιστή που ζει με τη γυναίκα του και τη νύφη του, ώσπου η ξαφνική άφιξη του γιου του αλλάζει τη "γαλήνια" ζωή τους. Ο Ολιβέιρα κριτικάρει το χρήμα και τη δύναμή του, μιλώντας για τη φτώχεια, στην οποία εξωθεί η κυρίαρχη πολιτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση σήμερα. Ανάλογη θεματολογία είχαμε παλιότερα και στην ταινία του Ολιβέιρα «Το κουτί». Ο σκηνοθέτης κατάφερε, όπως πάντα, να δώσει έναν κινηματογραφικό ρυθμό στην ταινία του και να αποσπάσει πολύ ωραίες ερμηνείες από τους ηθοποιούς του (Μάικλ Λονστντέιλ, Κλαούντια Καρντινάλε, Λεονόρ Σιλβέιρα, Ρικάρντο Τρέπα και Ζαν Μορό).

Κ.Τ.

Πηγή: Η Αυγή

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)