to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:17 | 01.03.2018

Κοινωνία

Η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

«Η ίδρυση του ΠΔΑ αποτελεί τομή για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας, καθώς υλοποιεί την πάγια θέση μας για τη δημιουργία ενός δημόσιου Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας και στρέφεται ενάντια στον κατακερματισμό μεταξύ ΑΕΙ, ΤΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων»


Η ανακοίνωση της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ:

«Την Δευτέρα 26/2 υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο, με το οποίο ιδρύεται το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ενσωματώνοντας στο εξής τα δύο Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Αττικής, το ΤΕΙ Αθήνας και το ΤΕΙ Πειραιά.

Η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΔΑ) αποτελεί τομή για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας, καθώς υλοποιεί την πάγια θέση μας για τη δημιουργία ενός δημόσιου Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας και στρέφεται ενάντια στον κατακερματισμό μεταξύ ΑΕΙ, ΤΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων. Η ίδρυση των νέων σχολών και τμημάτων γίνεται με σαφώς ορισμένα ακαδημαϊκά κριτήρια και με διττό στόχο, αφενός την αναβάθμιση των ήδη υπαρχόντων γνωστικών αντικειμένων, αφετέρου τον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη, ώστε συναφή ή αλληλοεπικαλυπτόμενα γνωστικά αντικείμενα να αποτελέσουν ένα ενιαίο πρόγραμμα σπουδών. Παράλληλα, η κατάργηση των εισαγωγικών κατευθύνσεων που υπήρχαν μέχρι τώρα, μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξάλειψη της λογικής της υπερεξειδίκευσης, προσφέροντας στους φοιτητές και τις φοιτήτριες ολόπλευρη γνώση για το επιστημονικό τους αντικείμενο.

Μέσω του νόμου, θεσπίζεται επιπλέον η αύξηση του ποσοστού εισαγωγής των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, κάτι που αναμένεται να δώσει την ευκαιρία φοίτησης σε περισσότερους αποφοίτους επαγγελματικής εκπαίδευσης. Για πρώτη φορά, κατοχυρώνεται επίσης η δυνατότητα να παρέχουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα δημόσια και δωρεάν διετή μεταλυκειακά προγράμματα σπουδών τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης. Σε αυτά θα έχουν προνομιακή πρόσβαση, χωρίς εξετάσεις, οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, με προοπτική την συνολική αναβάθμιση της μεταλυκειακής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Αποτελεί κρίσιμο διακύβευμα τα ως άνω προγράμματα να συμβάλουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και σε αυτό το πλαίσιο η ίδρυση και λειτουργία τους θα γίνει σε συνεργασία με τους τοπικούς παραγωγικούς φορείς.

Στον συγκεκριμένο νόμο υπερψηφίστηκαν και μια σειρά από ρυθμίσεις που έρχονται να συμβάλουν στην αναβάθμιση της παιδείας συνολικά. Η θεσμοθέτηση της δεκατετράχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης και της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, η δημιουργία σχολικών μονάδων σε όλα τα καταστήματα κράτησης και τμήματα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας αποτελούν ρηξικέλευθες πρωτοβουλίες.

Από την άλλη πλευρά, η διαδικασία πανεπιστημιοποίησης των ΤΕΙ γεννά μια σειρά από προβληματισμούς, κυρίως αναφορικά με τα ζητήματα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων. Πάγια θέση μας αποτελεί η παροχή ισχυρών και ενιαίων πτυχίων με πλήρως κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα για τους αποφοίτους. Ένα ακόμα αρνητικό σημείο αποτελεί το γεγονός ότι οι φοιτητές του ΤΕΙ που έχουν ξεπεράσει τα ν+2 έτη των σπουδών τους δεν έχουν την δυνατότητα να ενταχθούν στο μεταβατικό στάδιο, ώστε να παρακολουθήσουν το νέο πρόγραμμα σπουδών και να αποκτήσουν πτυχίο πανεπιστημίου.

Παράλληλα, πρέπει να είναι σαφές ότι η συνολική αναβάθμιση του χώρου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν θα μπορέσει να προκύψει χωρίς την ουσιαστική αναβάθμιση των δομών της φοιτητικής μέριμνας. Το επόμενο διάστημα θα πρέπει να επικεντρωθούμε σε ένα συνολικό σχέδιο που θα εστιάζει στην κάλυψη των αναγκών της πλειοψηφίας των φοιτητών, μέσω της ανέγερσης εστιών για το ΠΔΑ, αλλά και μέσω της κατοχύρωσης δωρεάν σίτισης για όλους τους φοιτητές του εν λόγω Ιδρύματος.

Από την πλευρά μας, διεκδικούμε η διαδικασία ένταξης των ΤΕΙ στον ενιαίο χώρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας να επεκταθεί, με σκοπό την δημιουργία ενός νέου ακαδημαϊκού χάρτη, που θα έχει ως κύτταρο Ιδρύματα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και έρευνας, μακριά από λογικές κατακερματισμού και δημιουργίας τμημάτων ή σχολών, με βάση πελατειακές, και όχι μόνο, λογικές.»

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)