to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

7:55 | 25.04.2019

Πολιτική

Η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ για το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

«Με τον νέο νόμο για την παιδεία ολοκληρώνεται η διαμόρφωση του νέου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας, κάτι που αποτελεί εμβληματική πρωτοβουλία και πάγιο αίτημα της Αριστεράς»


Η ανακοίνωση της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ για την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας αναφέρει:

Χθες ψηφίστηκε στη Βουλή, το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδειας που αναδιαμορφώνει το χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, αλλάζει το τοπίο στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την Γ' Λυκείου. Με τον νέο νόμο για την παιδεία ολοκληρώνεται η διαμόρφωση του νέου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας, κάτι που αποτελεί εμβληματική πρωτοβουλία και πάγιο αίτημα της Αριστεράς, καθώς πρόκειται για μια νομοθετική πρωτοβουλία που άρει τους διαχωρισμούς ανάμεσα στην πανεπιστημιακή και της τεχνολογική εκπαίδευση, διαχωρισμοί που μέχρι σήμερα αποκρυσταλωνονταν και στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.

Το επόμενο διάστημα κρίνεται αναγκαία η περαιτέρω ενίσχυση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και των Ιδρυμάτων μέσα από την σταθερή και διαρκή αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την παιδεία, τις νέες προσλήψεις μόνιμου διδακτικού και διοικητικού προσωπικού, καθώς και την αναβάθμιση της φοιτητικής μέριμνας, ώστε να αποκατασταθούν πλήρως οι πληγές που δημιουργήθηκαν στα ελληνικά πανεπιστήμια από τη νεοφιλελεύθερη επίθεση των προηγούμενων ετών.

Τα προβλήματα του συστήματος εισαγωγής στα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα που ανακύπτουν και αφορούν τους/τις υποψηφίους/-ες και στις οικογένειές τους, βρίσκουν λύση με τον νέο νόμο. Η αδιαφορία των μαθητών/-τριών για όσα μαθήματα δεν εμπλέκονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, η αντιμετώπιση γενικά του σχολείου ως πάρεργου των φροντιστηρίων, η ακύρωση του εκπαιδευτικού ρόλου της Γ’ Λυκείου, λόγω του ασφυκτικού εναγκαλισμού της από τις πανελλαδικές εξετάσεις, η άσκηση ασφυκτικής καθημερινής πίεσης στους/στις νέους/-ες λόγω του εξεταστικοκεντρικού χαρακτήρα του Λυκείου και η αποδυνάμωση Εθνικού Απολυτηρίου, αποτελούσαν, μέχρι τώρα, χρόνιες παθογένειες του συστήματος.

Ο νέος χαρακτήρα της Γ’ Λυκείου ως προπαρασκευαστικού έτους, συνδυάζοντας και στοιχεία γενικής παιδείας, αφενός δίνει λύση στο πρόβλημα και, αφετέρου προστατεύει τον ακαδημαϊκό και παιδαγωγικό χαρακτήρα των υπολοίπων τάξεων αποκόπτοντάς τες από τη διαδικασία της πρόσβασης. Παράλληλα, δημιουργεί πεδίο “ανάσας” για τους μαθητές και τις μαθήτριες, αλλά και τις οικογένειές του, καθώς η Γ' Λυκείου απολύει, σταδιακά, τον εξεταστικοκεντρικό της χαρακτήρα και οι μαθητές/-τριες αποσυμφορίζονται από τον όγκο εξετάσεων.

Ο νόμος του Υπουργείου Παιδείας αποτελεί παρέμβαση στη δομή και το πρόγραμμα της Γ' Λυκείου και στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ για πρώτη φορά στα ελληνικά δεδομένα δίνεται η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στην Τριτοβάθμια. Στόχος για το επόμενο διάστημα, οφείλει να είναι η ενίσχυση του Εθνικού Απολυτηρίου και η αύξηση των Τμημάτων Ελεύθερης Πρόσβασης, οδηγώντας στην περαιτέρω αποσύνδεση της Γ' Λυκείου με την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)