to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:56 | 20.12.2014

Πολιτική

Η κυβέρνηση με διαδικασίες-εξπρές παραδίδει το λιμάνι του Πειραιά στην COSCO

Με μια τροπολογία ενενήντα έξι σελίδων η κυβέρνηση προσπαθεί στις τελευταίες ημέρες της παρούσας Βουλής να κυρώσει τον λεγόμενο «φιλικό διακανονισμό» μεταξύ του ΟΛΠ και της COSCO, προσπαθώντας να δεσμεύσει τη χώρα, την οικονομία και την κοινωνία σε αποφάσεις σοβαρές για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας, τόνισε ο βουλευτής Κυκλάδων και υπεύθυνος ΕΕΚΕ Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής.


Με μια τροπολογία ενενήντα έξι σελίδων η κυβέρνηση προσπαθεί στις τελευταίες ημέρες της παρούσας Βουλής να κυρώσει τον λεγόμενο «φιλικό διακανονισμό» μεταξύ του ΟΛΠ και της COSCO, προσπαθώντας να δεσμεύσει τη χώρα, την οικονομία και την κοινωνία σε αποφάσεις σοβαρές για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας, τόνισε ο βουλευτής Κυκλάδων και υπεύθυνος ΕΕΚΕ Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής.

Ο Ν. Συρμαλένιος στην ομιλία του ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι οι διαδικασίες αυτού καθ’ αυτού του φιλικού διακανονισμού ήταν διαδικασίες παράτυπες και προκλητικές πολλές φορές, σε σχέση με τον τρόπο με τον οποίο έγιναν, διότι τον Σεπτέμβριο του 2014 το Ζ΄ Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου γνωμοδότησε ότι η σύμβαση αποτελεί τροποποίηση της αρχικής σύμβασης, αλλά με τέτοιο τρόπο που δεν αποτελεί συνέχισή της. Ειδικότερα, το Ελεγκτικό Συνέδριο επεσήμανε ότι πρόκειται για μια νέα επένδυση στο δυτικό τμήμα του Προβλήτα III στον Πειραιά, που δεν είχε προβλεφθεί από την αρχή. Επομένως, δεν μπορεί να νοηθεί συνέχιση της ίδιας σύμβασης, όταν αλλάζουν οι όροι του περιεχομένου αυτής της σύμβασης και όταν οι διαγωνιζόμενοι δεν έχουν υπόψη τους ότι θα συμβούν αυτές οι αλλαγές στο βάθος χρόνου. Επομένως, μιλάμε για νέα σύμβαση, άρα χρειάζεται διαγωνισμός. Η κυβέρνηση επικαλείται τεχνικούς και οικονομικούς λόγους για να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση, μιας επένδυσης 230 εκατομμυρίων ευρώ, κάτι που δεν έχει προηγούμενο σε καμιά πολιτισμένη χώρα.

Ο δεύτερος όρος που επεσήμανε το Ζ΄ Κλιμάκιο, ήταν ότι το εγγυημένο τίμημα προς τον ΟΛΠ είχε προβλεφθεί με τη σύμβαση να δοθεί μετά το 2021, μετά δηλαδή την ολοκλήρωση της κατασκευής του Προβλήτα ΙΙΙ, υπό την προϋπόθεση να φτάσει το ΑΕΠ της χώρας στα επίπεδα του 2008 με τιμές του 2005 συν 2%. Το 2008 το ΑΕΠ της χώρας μαζί με το 2% ανερχόταν σε περίπου 220 δισεκατομμύρια. Σήμερα η χώρα έχει χάσει 25% με 30% του ΑΕΠ και αυτό πλέον αποτιμάται στα 180 δισεκατομμύρια. Για να φτάσει η χώρα στο επίπεδο του ΑΕΠ που αναφέρει η σύμβαση θα περάσουν τουλάχιστον είκοσι πέντε χρόνια. Άρα, ξεχνάμε και το εγγυημένο αντάλλαγμα, το οποίο θα έπρεπε να δώσει η COSCO στον ΟΛΠ.

Στη συνέχεια η κυβέρνηση παραπέμπει στην κυριολεξία σε μια νύχτα την απόφαση του Ζ΄ Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε άλλο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Και τελικώς βγαίνει η απόφαση του ΣΤ΄ Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου που απαλείφει τον πρώτο όρο, ότι δηλαδή πρόκειται για νέα σύμβαση και βάζει μόνο τον δεύτερο όρο, δηλαδή τον όρο του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος προς τον ΟΛΠ.

Όπως δήλωσε ο Νίκος Συρμαλένιος: «Η διοίκηση του ΟΛΠ διατείνεται ότι ο φιλικός διακανονισμός που ουσιαστικά έγινε με αποκλειστικό συμφέρον της COSCO και όχι του ελληνικού δημοσίου και του ΟΛΠ, δεν αποτελεί προπομπό ιδιωτικοποίησης. Όμως αυτό είναι μία πλάνη, για να μην πω τη λέξη «ψέμα». Διότι ποια εταιρεία θα μπορούσε να έρθει να διεκδικήσει το 67% του ΟΛΠ, όταν η COSCO θα έχει σαφές προβάδισμα, κατέχοντας τους προβλήτες II και III; Καμία εταιρεία δεν θα ενδιαφερθεί. Άρα, ουσιαστικά η COSCO έχει παραλάβει με αυτήν την κύρωση της σύμβασης και το Λιμάνι του Πειραιά».

Δείτε το βίντεο της ομιλίας του Νίκου Συρμαλένιου:

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)