to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Η Κομισιόν «προσγειώνει» την κυβέρνηση

Πλήρης δικαίωση της "Αυγής" για τα voucher - Τα υποχρεωτικά πιστωτικά κουπόνια παραβιάζουν την ευρωπαϊκή νομοθεσία, επαναλαμβάνουν και οι νεότερες Οδηγίες της Κομισιόν, ενώ η Ελλάδα αναμένεται να αναγκαστεί να αλλάξει την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που απαγορεύει την επιστροφή χρημάτων στους επιβάτες, ειδάλλως ανοίγει η διαδικασία επί παραβάσει, όπως αποκάλυψε η αντιπρόεδρος της Κομισιόν Μ. Βεστάγκερ


Πλήρης δικαίωση της «Αυγής» για την αποκάλυψη με τα voucher-δώρο της κυβέρνησης στις αεροπορικές εταιρείες, καθώς στις νέες κατευθυντήριες Οδηγίες της Κομισιόν για τα πιστωτικά κουπόνια επαναλαμβάνεται σαφώς ότι οι επιβάτες των πτήσεων οι οποίες ματαιώνονται λόγω πανδημίας δικαιούνται να επιλέξουν την επιστροφή χρημάτων εφόσον το επιθυμούν.

Οι νέες Οδηγίες, συνεπικουρούμενες από τις δηλώσεις της αντιπροέδρου της Κομισιόν Μ. Βεστάγκερ και της επιτρόπου Μεταφορών Α. Βαλεάν, αφήνουν εκ νέου έκθετη την ελληνική κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών, που έτρεξαν να συνδράμουν την Aegean και τις άλλες αεροπορικές από τις τσέπες των επιβατών, θεσμοθετώντας υποχρεωτικό δεκαοκτάμηνο voucher και απαγορεύοντας την επιστροφή των χρημάτων στους επιβάτες. Ωστόσο, όπως έγινε ξεκάθαρο στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι Βεστάγκερ και Βαλεάν με αφορμή την παρουσίαση των συστάσεων για την επανεκκίνηση του τουρισμού και των ταξιδιών, τα υποχρεωτικά voucher παραβιάζουν ευθέως την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα δικαιώματα των επιβατών. Εξ ου και, όπως ανακοινώθηκε, θα σταλεί επιστολή προς όλα τα κράτη-μέλη προκειμένου να γίνει σύσταση για τήρηση της νομοθεσίας στο ζήτημα, ενώ έχει τεθεί πλέον στο τραπέζι η έναρξη των διαδικασιών επί παραβάσει, όπως αποκάλυψε η Μ. Βεστάγκερ.

Αυτό σημαίνει πως η ελληνική κυβέρνηση θα αναγκαστεί να αλλάξει τη νομοθετική παρέμβαση που αβαντάρει τις αεροπορικές εταιρείες, στην οποία προχώρησε με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 13ης Απριλίου θεσμοθετώντας υποχρεωτικό κουπόνι-voucher διαρκείας 18 μηνών αντί της άμεσης επιστροφής χρημάτων, που εξακολουθούν να δικαιούνται οι επιβάτες στην Ε.Ε. εν μέσω πανδημίας, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό (ΕΚ) 261/2004.

Η προειδοποίηση της επιτρόπου Μεταφορών

Να θυμίσουμε πως στις 27 Απριλίου η επίτροπος Μεταφορών Βαλεάν, με δήλωσή της στην «Αυγή» της Κυριακής, είχε προειδοποιήσει την ελληνική κυβέρνηση για την παραβίαση του ενωσιακού Δικαίου, χωρίς παρ' όλα αυτά να ιδρώσει το αυτί των κυβερνητικών παραγόντων που έκαναν μετά παρρησίας το χατίρι στην Aegean.

“Οι επιβάτες έχουν δικαίωμα επιστροφής χρημάτων εάν το επιθυμούν. Τελεία και παύλα” δήλωσε χαρακτηριστικά η αντιπρόεδρος της Επιτροπής Μ. Βεστάγκερ, κατά τη συνέντευξη που έδωσε, στα μέσα της εβδομάδας, καλώντας παράλληλα τις αεροπορικές εταιρείες να κάνουν πιο «ελκυστικά» τα κουπόνια με ευέλικτους τρόπους, που περιγράφονται αναλυτικότερα στο κείμενο των Οδηγιών για την επανεκκίνηση του τουρισμού και των ταξιδιών.

Συνεχίζονται οι «επιτυχίες» του υπ. Μεταφορών

Οι επιτυχίες, βέβαια, του αρμόδιου υπουργείου δεν σταματούν εδώ, καθώς η Επιτροπή απέρριψε την πρόταση των 12 κρατών-μελών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, για την τροποποίηση των ευρωπαϊκών κανονισμών προκειμένου να μην υποχρεούνται οι αεροπορικές εταιρείες να επιστρέψουν χρήματα, ενώ απέρριψε επίσης την ελληνική πρόταση για διεξαγωγή τεστ στους επιβάτες 72 ώρες πριν από την πτήση, απαντώντας ότι δεν είναι επιστημονικά επιβεβαιωμένη η αξιοπιστία των τεστ των 72 ωρών.

Πάντως, η Κομισιόν, σε αντιδιαστολή με τα voucher, ενέδωσε στις απειλές των αεροπορικών εταιρειών, που, διαμέσου της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Εταιρειών (IATA), διαμήνυσαν για ενδεχόμενο αύξησης των εισιτηρίων ακόμη και ώς 50% (π.χ. στην Ευρώπη) στην περίπτωση που καταργείτο υποχρεωτικά η μεσαία θέση στα αεροσκάφη για την τήρηση αποστάσεων ασφαλείας. Για τον λόγο αυτόν, στις κατευθυντήριες Οδηγίες δεν υπάρχει καμιά τέτοια σχετική επισήμανση παρά μόνο για τη χρήση μάσκας και άλλες λεπτομέρειες τεχνικών προδιαγραφών καμπίνας για την προστασία από τον ιό

Ενδιαφέρον, τέλος, προκαλεί ότι οι παραπάνω εξελίξεις διαδραματίζονται με φόντο τα σενάρια κρατικοποίησης της Aegean, που έχει συγχωνευθεί με την... αποκρατικοποιημένη Olympic Air. Tην ίδια στιγμή, η κυβέρνηση συνεχίζει να μοιράζει δώρα εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου με την παροχή στη Fraport εξάμηνης αναστολής καταβολής των αμοιβών του Δημοσίου από την παραχώρηση, ενώ καμία κυβερνητική άρνηση δεν συνάντησε η διακηρυχθείσα επιφύλαξη της εταιρείας τού «Ελ. Βενιζέλος» να καταβάλει και εκείνη τις πληρωμές που απορρέουν από τη χορήγηση των δικαιωμάτων διαχείρισης του αεροδρομίου.

2023 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)