to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:22 | 26.10.2017

Διεθνή

Η ΙΚΕΑ στιγματίζει τις ανύπαντρες γυναίκες της Κίνας μέσα από τη νέα της διαφήμιση (βίντεο)

«Εάν δεν μπορείς να φέρεις εδώ ένα αγόρι, μη με αποκαλείς μαμά»


Σάλο προκάλεσε στην Κίνα το νέο διαφημιστικό σποτ της σουηδικής εταιρείας επίπλων και ειδών σπιτιού, που το περιεχόμενο του καταγγέλθηκε από απλούς πολίτες στα social media αλλά και οργανώσεις προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ως σεξιστικό.

Η διαφήμιση εκτυλίσσεται σε ένα σπίτι στην Κίνα. Η μητέρα της οικογένειας φαίνεται να απειλεί την κόρη της ότι θα την αποκληρώσει, εξαιτίας του γεγονότος ότι είναι ανύπαντρη. Η τηλεοπτική διαφήμιση διάρκειας 30 δευτερολέπτων παρουσιάζει ένα οικογενειακό δείπνο με την Κινέζα μητέρα να λέει αυστηρά στη σκυθρωπή κόρη της: «Εάν δεν μπορείς να φέρεις εδώ ένα αγόρι, μη με αποκαλείς μαμά». Στη συνέχεια εμφανίζεται στην πόρτα του σπιτιού ένας νεαρός κρατώντας λουλούδια και οι πανευτυχείς γονείς στρώνουν το τραπέζι με είδη του ΙΚΕΑ. Ακολουθεί το διαφημιστικό σλόγκαν: «Γιορτάστε την καθημερινή ζωή».

Μετά τη θύελλα αντιδράσεων που ξεσήκωσε, η ΙΚΕΑ αναγκάστηκε όχι μόνο να αποσύρει το επίμαχο σποτ αλλά και να ζητήσει δημοσίως συγγνώμη για το γεγονός ότι στιγμάτισε τις ανύπαντρες γυναίκες.

Σημειώνεται ότι οι γυναίκες στην Κίνα, οι οποίες δεν έχουν παντρευτεί μέχρι την ηλικία των 30 θεωρούνται «γυναίκες περισσεύματα», όπως χαρακτηριστικά τις αποκαλούν.

Τα τελευταία χρόνια μάλιστα υπάρχει ένα σημαντικό κίνημα νεαρών γυναικών στη χώρα που αντιμάχεται αυτά τα αναχρονιστικά στερεότυπα.

Η συγγνώμη της ΙΚΕΑ, η οποία αναρτήθηκε στο Weibo (το αντίστοιχο του Twitter στην Κίνα), προκάλεσε πάνω από 1.500 σχόλια στα οποία οι χρήστες χαρακτήριζαν τη διαφήμιση «αποκρουστική» και «παλιομοδίτικη», ενώ κάποιοι κάλεσαν και σε μποϊκοτάζ των προϊόντων της IKEA.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)