to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

9:51 | 12.04.2018

Πολιτισμός

Η ΕΡΤ στα γυρίσματα του ΒΒC στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου - Τι δήλωσε ο Λ. Κρέτσος (βίντεο)

Σε εξέλιξη τα γυρίσματα του ΒΒC στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου για την νέα σειρά «Μικρή τυμπανίστρια» μετά και την έγκριση του ΚΑΣ


Ολοκληρώθηκαν σήμερα τα γυρίσματα του ΒΒC στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου για την νέα σειρά «Μικρή τυμπανίστρια» μετά και την έγκριση του ΚΑΣ. Η σειρά αυτή θα προβληθεί σε 80 τηλεοπτικά δίκτυα σε όλο τον κόσμο και η κάμερα της ΕΡΤ ήταν εκεί.

Στις 7:00 ξεκίνησαν οι προετοιμασίες και στη συνέχεια το συνεργείο, με επικεφαλής τον σκηνοθέτη Παρκ Τσαν Γουκ και τους τους ηθοποιούς, ξεκίνησε τις κινηματογραφικές λήψεις.

Η πρόσβαση των επισκεπτών στο μνημείο ήταν εφικτή σε όλη την διάρκεια των γυρισμάτων, ενώ σύμφωνα με τα ωράρια λειτουργίας ο αρχαιολογικός χώρος θα παραμείνει ανοιχτός για τους επισκέπες έως τη δύση του ήλιου.

 

Πρόκειται για τον καλύτερο τρόπο προβολής της χώρας δηλώνει στην ΕΡΤ ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης  Κρέτσος.

Το υπουργείο Πολιτισμού έχει ήδη εκπονήσει ένα σχέδιο νόμου που θα εξομαλύνει και θα απλοποιεί τις κινηματογραφικές διαδικασίες για την παραγωγή υλικού μέσα σε αρχαιολογικούς χώρους. Σύντομα η Ελλάδα θα είναι ένας film friendly προορισμός τόνισε ο κ. Κρέτσος.

Ένα σταθερό θεσμικό πλαίσιο που θα αφορά την κινηματογράφηση στους αρχαιολογικούς χώρους μπορεί να φέρει επενδύσεις και έσοδα για την ανάδειξη και την προστασία τους, συμπλήρωσε ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.

Πάντως στον ίδιο χώρο προγραμματίζεται άμεσα να γυριστεί και μια μεγάλη κινεζική παραγωγή. (ΠΗΓΗ: ΕΡΤ)

 «Υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα από δημιουργούς και μεγάλα studio»

Υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον από την Ελλάδα από δημιουργούς και μεγάλα studio» τόνισε αργότερα ο Λευτέρης Κρέτσος, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 FM»,.

«Είμαι πολύ αισιόδοξος ότι, πραγματικά, η χώρα θα γίνει film friendly» εκτίμησε ο κ. Κρέτσος και πρόσθεε: «Πλέον, δεν μιλάμε σε επίπεδο προθέσεων, έχουμε νομοθεσία, πλέον, φιλική και θα γίνουν και άλλα θεσμικά βήματα για να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια και αγκυλώσεις που χαρακτήριζαν το παρελθόν».

Ο κ. Κρέτσος επεσήμανε ότι ο συγκεκριμένος κλάδος παρουσιάζει πολύ μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον, με «εγγυημένα οφέλη και πολύ μεγάλη ανταποδοτικότητα» και επιβεβαίωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τη χώρα, από παραγωγούς και στούντιο, από το εξωτερικό, που ενδιαφέρονται για τέτοιες επενδύσεις, οι οποίες κατά το παρελθόν, προσέκρουαν είτε σε έλλειψη κινήτρων, είτε στην έλλειψη σαφούς θεσμικού πλαισίου.

«Αυτή η ιστορία, όμως, αλλάζει, γυρίζει. Είναι καλά τα νέα, πιστεύω ότι θα έχουμε και καλές ειδήσεις και στο μέλλον γιατί υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα από δημιουργούς και μεγάλα στούντιο και από το εξωτερικό και από πολύ μεγάλες χώρες - δεν είναι μόνο η Αμερική, είναι και η Κίνα, είναι και η Ινδία, είναι και η Βραζιλία - θα είναι όμως ένας αγώνας διαρκής, ο οποίος θέλει συνέργειες από όλους τους φορείς».

Ο κ. Κρέτσος επιβεβαίωσε, επίσης, το αίτημα που υπάρχει για γυρίσματα στο Σούνιο και από «έναν πολύ μεγάλο κινέζικο τηλεοπτικό οργανισμό», διευκρινίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι η Κίνα είναι η μεγαλύτερη κινηματογραφική αγορά, με «σαράντα τέσσερις χιλιάδες αίθουσες». 

«Εμείς αυτό εισπράττουμε και από ξένες πρεσβείες και από μεμονωμένους παραγωγούς, υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Καταλαβαίνετε, ότι είναι κάτι καινούργιο, βέβαια, διότι όλοι ήθελαν να έρθουν στη Ελλάδα, αλλά έλλειπαν τα κίνητρα» είπε ο κ. Κρέτσος και συνέχισε:

«Έχουμε αυτή τη στιγμή ως χώρα ένα από τα πιο ανταγωνιστικά και πιο γενναιόδωρα, οικονομικά, συστήματα επιδότησης κινηματογραφικών ταινιών και τηλεοπτικών σειρών μυθοπλασίας».

Ο κ. Κρέτσος υπογράμμισε, ακόμη, ότι «προχωράει από το ΥΠΠΟ η διαδικασία απλοποίησης κινηματογραφικών αδειών από την αρχαιολογία», ενώ «υπάρχει επίσης διάθεση και για παροχή φορολογικού κινήτρου» και τόνισε :

«Είναι μια βιομηχανία με ευρύτερες διαστάσεις, αναπτυξιακές. Αφορά όλα τα υπουργεία, αφορά τους δήμους, αφορά τις περιφέρειες, αφορά την ίδια την αγορά. Είναι μια εθνική υπόθεση πρέπει όλοι να συμβάλουν».

Ο κ. Κρέτσος ανέφερε ότι το πρόβλημα σε αυτόν τον τομέα τα προηγούμενα χρόνια στη χώρα ήταν ότι «δεν είχαμε ένα σταθερό πλαίσιο» με αποτέλεσμα κάποιες φορές οι αποφάσεις συναρμοδίων φορέων να είναι φιλικές προς την κινηματογραφία και άλλες όχι, ενώ υπήρχαν και περιπτώσεις «όπου υπήρχε ακαμψία» και πρόσθεσε:

«Το θέμα είναι να έχεις ένα θεσμικό πλαίσιο σαφές, διάφανο και συγκεκριμένο, ώστε να μην υπάρχουν παραθυράκια και να μην υπάρχουν αποφάσεις που είναι ad hoc. Αυτό είναι που χρειάζεται μια χώρα, η οποία καλεί τη διεθνή επενδυτική κοινότητα, αλλά και την εγχώρια κοινότητα των δημιουργών και των παραγωγών να επενδύσουν στον χώρο του κινηματογράφου και της τηλεόρασης. Θέλει σαφείς κανόνες και εκεί πηγαίνουμε και αυτό είναι μια πάρα πολύ θετική εξέλιξη».

Ο κ. Κρέτσος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, διευκρίνισε ότι η Ελλάδα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση και με γειτονικές χώρες, εξαιτίας του «cash rebate» που δίνεται για την κινηματογράφηση και παρότι υπάρχει μια σχετική υστέρηση σε κινηματογραφικές υποδομές, που ωστόσο και εκεί υπάρχουν περιθώρια να γίνουν σημαντικές επενδύσεις.

«Εμείς όμως έχουμε έναν υπέροχο καιρό, μια φοβερή εναλλαγή τοπίου, σε μια ώρα οδικής απόστασης μπορείς να βρεθείς από ένα τοπίο το οποίο ενδεχομένως μπορεί να θυμίζει ακόμη και τη Σαχάρα, ή έναν τροπικό, μια πολύ ζεστή περιοχή, σε ένα τοπίο, το οποίο σου θυμίζει τις 'Αλπεις. Αυτό είναι μοναδικό, αυτό είναι ιδιαίτερο, έχουμε πάρα πολλά μνημεία και αρχαιότητες, είναι ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός».

«Η δέσμευση μας για να γίνει η χώρα μια φιλική χώρα προς τον κινηματογράφο και την τηλεόραση είναι δεδομένη, είναι σταθερή, είναι και διαρκής» συνέχισε ο κ. Κρέτσος και πρόσθεσε : «Θεωρώ ότι είναι πραγματικά ένας πόλος έλξης γιατί είναι η χώρα που γέννησε το θέατρο, που γέννησε τη μυθοπλασία».

Ο κ. Κρέτσος επεσήμανε, ότι είναι ένας κλάδος, πολύ ανταγωνιστικός, αλλά η φήμη μιας χώρας ως ελκυστικού προορισμού για επενδύσεις αυτού του τύπου, λειτουργεί «από στόμα σε στόμα», για αυτό και, όπως, είπε αρχικά αυτή η υπόθεση με το ΚΑΣ είχε αρνητική απήχηση. Τόνισε, ότι είναι ένας κλάδος «πολύ δικτυωμένος» και ότι πρέπει να «βγάλουμε ένα καλό όνομα, ως χώρα».

«Είναι μια ολόκληρη βιομηχανία και είμαστε ικανοποιημένοι γιατί σιγά - σιγά ανοίγει και αυτή στη χώρα μας με πάρα πολλά οφέλη για την προβολή, τον τουρισμό και την προσέλκυση επενδύσεων».

Ο κ. Κρέτσος πρόσθεσε, ακόμη, ότι «αλλάζει η πολιτική οικονομία της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας» και μπαίνουν και περισσότερα κεφάλαια στη συγκεκριμένη οπτικοακουστική αγορά και για αυτό όλες οι χώρες διαμορφώνουν «δέσμες κινήτρων» για να προσελκύσουν τέτοιες επενδύσεις.

«Έχουμε ένα επενδυτικό κίνητρο, το οποίο το έχει αγκαλιάσει η κοινότητα του καλλιτεχνικού χώρου, οι κινηματογραφιστές, οι σκηνοθέτες, οι παραγωγοί» τόνισε ο κ. Κρέτσος και υπογράμμισε: «Η Ελλάδα εμπνέει αυτούς τους ανθρώπους που θέλουν να έρθουν εδώ και να δημιουργήσουν».

«Η Ελλάδα δεν είχε μέχρι σήμερα κάποιο κίνητρο να δώσει, σήμερα έχει» συνέχισε ο κ. Κρέτσος και εκτίμησε: «Θα έχουμε πάρα πολλά project στο μέλλον, όμως, επαναλαμβάνω, δε χρειάζεται εφησυχασμός, ούτε πανηγύρια, χρειάζεται σκληρή δουλειά από όλους, προκειμένου να έχουμε τα απαιτούμενα αποτελέσματα».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)