to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Η επικοινωνιακή «ιδιοποίηση» ενός επιτυχούς προγράμματος

Είναι αναμφίβολα θετικό για τους άνεργους νέους και τον ΟΑΕΔ το ότι η σημερινή διοίκηση του Οργανισμού και ηγεσία του υπ. Εργασίας αποφάσισαν να υλοποιήσουν το πρόγραμμα που παρέλαβαν από τους προκατόχους τους. Εξίσου σημαντική όμως είναι και η υποβοήθηση της μνήμης ενάντια στη λήθη, ως μοναδικό ανάχωμα απέναντι σε ενέργειες πολιτικής εκμετάλλευσης


Με πρόσφατες δηλώσεις της, η σημερινή διοίκηση του ΟΑΕΔ πανηγύρισε για την υψηλή απορροφητικότητα δυο προγραμμάτων αυτοαπασχόλησης ανέργων που είχαν προκηρυχτεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αποδίδοντας τη μεγάλη ανταπόκριση των ανέργων όχι στον καλό σχεδιασμό των προγραμμάτων και στη σωστή επιλογή της συγκυρίας προκήρυξης, αλλά στις δικές της ενέργειες δημοσιότητας.

Τα παραπάνω θα ήταν ανάξια σχολιασμού αν, μαζί με τις σχετικές δηλώσεις, η διοίκηση του ΟΑΕΔ δεν έκανε ταυτόχρονα προσπάθεια επικοινωνιακής «ιδιοποίησης» του νέου πιλοτικού προγράμματος νεανικής επιχειρηματικότητας με έμφαση στις γυναίκες, που προκηρύχθηκε πριν από δυο εβδομάδες και αποτελεί παρακαταθήκη της προηγούμενης διοίκησης.

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Το νέο πιλοτικό πρόγραμμα είναι το τελευταίο από τα τρία προγράμματα προώθησης της αυτοαπασχόλησης των ανέργων που είχαν σχεδιαστεί από τον ΟΑΕΔ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Η υλοποίηση των δυο πρώτων ξεκίνησε το πρώτο εξάμηνο του 2019, πριν από τις εθνικές εκλογές. Το πρώτο έδινε «δεύτερη επιχειρηματική ευκαιρία» σε επιχειρηματίες που έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους λόγω της οικονομικής ύφεσης και έμειναν άνεργοι. Προσείλκυσε πάνω από τρεις χιλιάδες αιτήσεις. Το δεύτερο παρείχε οικονομική ενίσχυση σε άνεργους 18-66 ετών για να ξεκινήσουν επιχειρηματική δραστηριότητα οποιασδήποτε μορφής, κατόπιν αξιολόγησης του επιχειρηματικού σχεδίου. Εγινε κυριολεκτικά ανάρπαστο, με τις αιτήσεις να έχουν σήμερα υπερκαλύψει κατά 30% τον αριθμό των θέσεων που προκηρύχθηκαν.

Το νέο πιλοτικό πρόγραμμα νεανικής επιχειρηματικότητας είναι το τρίτο στη σειρά που σχεδιάστηκε κατόπιν πρωτοβουλίας, σύλληψης και επεξεργασίας της ιδέας από την προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΕΔ, προκειμένου ο Οργανισμός να πειραματιστεί με την παροχή προς τους ανέργους ολοκληρωμένων υπηρεσιών, που θα τους βοηθήσουν να ιδρύσουν βιώσιμες επιχειρήσεις. Το πρόγραμμα υποστηρίζει άνεργους νέους και νέες ηλικίας 18 έως 29 ετών για να μετατρέψουν τις επιχειρηματικές τους ιδέες σε ποιοτικά και βιώσιμα επιχειρηματικά σχέδια και στη συνέχεια χρηματοδοτεί τα καλύτερα από αυτά, με το 60% των ενισχύσεων να προορίζεται για την ίδρυση γυναικείων επιχειρήσεων, ώστε να μειωθούν οι ανισότητες φύλου στην αυτοαπασχόληση.

Εάν δεν μεσολαβούσαν οι εθνικές εκλογές, το πρόγραμμα θα ξεκινούσε το φθινόπωρο του 2019, κατόπιν πολύχρονης προετοιμασίας που περιέλαβε τον σχεδιασμό, την επιμόρφωση όλων των συμβούλων επιχειρηματικότητας του ΟΑΕΔ σε σύγχρονες μεθόδους και εργαλεία συμβουλευτικής, τη δημιουργία πανελλαδικού δικτύου καθοδηγητών επιχειρηματικών σχεδίων κ.λπ.

Είναι αναμφίβολα θετικό για τους άνεργους νέους και τον ΟΑΕΔ το ότι η σημερινή διοίκηση του Οργανισμού και ηγεσία του υπ. Εργασίας αποφάσισαν να υλοποιήσουν το πρόγραμμα που παρέλαβαν από τους προκατόχους τους. Εξίσου σημαντική όμως είναι και η υποβοήθηση της μνήμης ενάντια στη λήθη, ως μοναδικό ανάχωμα απέναντι σε ενέργειες πολιτικής εκμετάλλευσης.

* Καθηγήτρια Οικονομικών Παντείου Πανεπιστημίου, τέως διοικήτρια ΟΑΕΔ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)