to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:17 | 07.06.2018

Οικονομία

Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τα Δυτικά μπορεί να χρηματοδοτηθεί από κοινοτικά κονδύλια

Τη θέση του ότι η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τα Δυτικά ανήκει στην κατηγορία των έργων που μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το επόμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο της ΕΕ για την περίοδο 2020-2024, που ήδη καταρτίζεται, διατύπωσε ο συντονιστής του Διαδρόμου Ανατολή/ Ανατολική Μεσόγειος των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μάθιου Γκρος


Τη θέση του ότι η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τα Δυτικά ανήκει στην κατηγορία των έργων που μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το επόμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο της ΕΕ για την περίοδο 2020-2024, που ήδη καταρτίζεται, διατύπωσε ο συντονιστής του Διαδρόμου Ανατολή/ Ανατολική Μεσόγειος των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μάθιου Γκρος, ο οποίος σήμερα επισκέφθηκε τον σταθμό του μετρό "Βενιζέλου", αλλά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Βέβαια, όπως ο ίδιος υπογράμμισε, για να επιλεχθεί το project της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς τα Δυτικά από την ΕΕ, θα πρέπει το έργο να είναι ώριμο, καθώς λόγω του Brexit ο κοινοτικός προϋπολογισμός αναμένεται να είναι συνολικά μειωμένος. Χαρακτηριστικά ανέφερε πως εάν κάποιο έργο πάρει την κοινοτική χρηματοδότηση και λόγω του ότι δεν είναι ώριμο δεν εκτελείται στους χρόνους που πρέπει, "τότε τα κοινοτικά κονδύλια θα πρέπει να επιστραφούν και να δοθούν σε κάποιο άλλο κράτος/μέλος της ΕΕ που είναι έτοιμο να υλοποιήσει με ακρίβεια το project του".

Μεταξύ άλλων, ο κ. Γκρος επισήμανε ότι η Ελλάδα, με την κατασκευή του έργου του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, δίνοντας μάλιστα και τη λύση σε όσους δεν καταφέρνουν να προχωρήσουν αντίστοιχα project στην ΕΕ, λόγω των διαφωνιών που διατυπώνονται από διάφορους φορείς και δεν ξεπερνιούνται, με αποτέλεσμα τα έργα να εγκαταλείπονται. "Είστε πολύ τυχεροί που έχετε ανοιχτόμυαλους ανθρώπους, οι οποίοι κατάφεραν να γεφυρώσουν την ιστορία και τη σύγχρονη κινητικότητα" είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος, προσθέτοντας: "αυτό που καταφέρατε εδώ είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, με δεδομένο ότι ζούμε σε μια εποχή, που καθένας εμμένει στη θέση του πεισματικά".

Αναφορικά με την επίσκεψη και ξενάγησή του στις εγκαταστάσεις της ΟΛΘ ΑΕ, από τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο, Σωτήρη Θεοφάνη, ο κ. Γκρος σημείωσε ότι "το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει τεράστια προοπτική οικονομικής ανάπτυξης, καθώς θα μπορεί να αποτελέσει τον πυρήνα στο δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών της περιοχής".

Υπογραμμίζεται ότι τους ευρωπαίους αξιωματούχους ξενάγησαν στο σταθμό Βενιζέλου ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος και η διευθύντρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων πόλης της Θεσσαλονίκης, Πολυξένη Βελένη, παρουσία του γενικού γραμματέα Μεταφορών και Υποδομών, Θάνου Βούρδα.

Από την πλευρά του ο κ. Βούρδας επισήμανε ότι η Θεσσαλονίκη με τα έργα που υλοποιούνται, γίνεται βασικός πόλος της ανάπτυξης της χώρας και διατύπωσε την πεποίθησή του ότι "όλες οι εξελίξεις σε λιμάνι, τρένο και μετρό, δηλαδή σε μεταφορές και υποδομές, δημιουργούν ένα νέο τοπίο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, της Θεσσαλονίκης και κυρίως της Βόρειας Ελλάδας".

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, υπογράμμισε ότι στον σταθμό Βενιζέλου υλοποιείται το μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης της πόλης, αφού συνδυάζονται "πράγματα που θεωρούνταν ότι ήταν ασυμβίβαστα. Από τη μια πλευρά τον πολιτισμό και τους αρχαιολογικούς χώρους που αναδεικνύονται εξαιτίας των έργων του μετρό και από την άλλη μεριά, την κατασκευή ενός σύγχρονου, μεγάλου, τεχνικού συγκοινωνιακού έργου όπως είναι το μετρό".

Νωρίτερα, οι κύριοι Γκρος και Βούρδας επισκέφτηκαν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και συναντήθηκαν με τη νέα διοίκηση. Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε ο σημαντικός ρόλος που θα μπορούσε να αναλάβει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στον Διάδρομο Ανατολή/ Ανατολική Μεσόγειος των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ώς εξαγωγικός λιμένας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)