to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:30 | 07.04.2015

Οικονομία

Η Επ. Ανταγωνισμού για την έρευνα σε διαγωνισμούς στον κατασκευαστικό κλάδο

Απόρρητες, που διέπονται από εξόχως αυστηρό περιοριστικό πλαίσιο, είναι οι έρευνες που διεξάγει η Επιτροπή Ανταγωνισμού για μια σειρά από διαγωνισμούς στον κατασκευαστικό κλάδο, όπως προκύπτει από έγγραφο που διαβιβάστηκε στη Βουλή, με το οποίο η ανεξάρτητη αρχή δηλώνει πως «ως εκ τούτου δεν δύναται να δώσει περισσότερα στοιχεία ή πληροφορίες αναφορικά με υποθέσεις που βρίσκονται υπό διερεύνηση».



Στο έγγραφο, που υπογράφεται από τον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού Δημήτρη Κυριτσάκη, διευκρινίζεται ότι η έρευνα κινήθηκε αυτεπαγγέλτως και η Επιτροπή θα τοποθετηθεί σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική και την πάγια δική της τακτική, με σχετική ανακοίνωση όταν η έρευνα και η αξιολόγηση των στοιχείων ολοκληρωθούν. Εκείνο που διερευνάται είναι ενδεχόμενη παράβαση του δικαίου του ανταγωνισμού (ενδεχόμενη συμφωνία ή εναρμονισμένη πρακτική σύμπραξης μεταξύ επιχειρήσεων ή απόφασης ενώσεως επιχειρήσεων, η οποία έχει ως αντικείμενο ή αποτέλεσμα την παρεμπόδιση, τον περιορισμό ή τη νόθευση του ανταγωνισμού).

Ο κ. Κυριτσάκης απέστειλε το έγγραφο αυτό μετά από ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Παναγιώταρος, καταγγέλλοντας ότι το 50% του ΕΣΠΑ 2007-2013 διοχετεύθηκε στους «εθνικούς εργολάβους» με τη σύμπραξη των ελληνικών κυβερνήσεων.

Σε απάντηση της ίδιας ερώτησης διαβιβάστηκε στη Βουλή και έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Επενδύσεων- ΕΣΠΑ, αναφορικά με τη χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ 2007-2013 κατασκευαστικών εταιρειών για την κατασκευή δημοσίων έργων.

Από τα στοιχεία που τηρούνται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα της Εθνικής Αρχής Συντονισμού προκύπτει ότι σε επίπεδο υπογεγραμμένων συμβάσεων οι οποίες ανέρχονται συνολικά σε 27.206.714.695,37 ευρώ, ο τομέας των μεταφορών συγκεντρώνει ποσό 7.712.257.278,97 ευρώ, ήτοι ποσοστό 28,35% επί του συνόλου και ακολουθούν α) ο τομέας του ανθρώπινου δυναμικού (εκπαίδευση, κατάρτιση, πρόσβαση στην απασχόληση και κοινωνική ενσωμάτωση) με 6.423.194.598,64 ευρώ (ποσοστό 23,61%), β) η επιχειρηματικότητα (συμπεριλαμβανομένης της έρευνας, της τεχνολογικής ανάπτυξης και της καινοτομίας) με 4.886.366.524,48 ευρώ (ποσοστό 17,96%), γ) το περιβάλλον με 3.306.685.319,95 ευρώ (ποσοστό 12,15%) και δ) η ενέργεια με 1.470.004.628,28 ευρώ (ποσοστό 5,40%).

Σε επίπεδο πληρωμών, οι οποίες ανέρχονται συνολικά σε 17.614.370.481,74 ευρώ, ο τομέας μεταφορών συγκεντρώνει 4.958.651.157,03 ευρώ (ποσοστό 28,15% επί του συνόλου). Ακολουθούν ο τομέας ανθρωπίνου δυναμικού με πληρωμές 4.488.489.024 ευρώ (ποσοστό 25,48%), η επιχειρηματικότητα με πληρωμές 2.918.790.768,34 ευρώ (ποσοστό 16,57%), το περιβάλλον με πληρωμές 2.184.454.429,97 ευρώ (ποσοστό 12,40%) και η ενέργεια με πληρωμές 914.638.141,82 ευρώ (ποσοστό 5,19%).

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η ΓΓ ΕΣΠΑ τονίζει ότι υπάρχουν μια σειρά διαδικασίες για τη διασφάλιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης των συγχρηματοδοτούμενων πόρων, αλλά και για τη διασφάλιση της έγκαιρης ανίχνευσης αστοχιών ως προς την τήρηση των εθνικών και κοινοτικών κανόνων κατά τη διαδικασία δημοπράτησης κάθε συγχρηματοδοτούμενου έργου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

2023 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)