to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:46 | 07.11.2018

Πολιτική

Η «εμμονική επανάληψη αναληθειών» από τον Μητσοτάκη για Υπερταμείο και «Ελ. Βενιζέλος»

«Ο κ. Μητσοτάκης ανέσυρε, για πολλοστή φορά και με εντυπωσιακή επάρκεια λαϊκιστικής γλαφυρότητας, ορισμένα από τα προσφιλή κλισέ του», τονίζουν πηγές του ΥΠΟΙΚ υπενθυμίζοντας τις σχετικές ανακοινώσεις


Όπως σχολιάζουν πηγές του υπουργέιου Οικονομικών, στην χθεσινή ομιλία του στην Κ.Ο. της Νέας Δημοκρατίας  με θέμα τις προτάσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για τη συνταγματική αναθεώρηση,  ο κ. Μητσοτάκης ανέσυρε, για πολλοστή φορά και με εντυπωσιακή επάρκεια λαϊκιστικής γλαφυρότητας, ορισμένα από τα προσφιλή κλισέ του:

  • Το ένα της φανταστικής εκχώρησης της δημόσιας περιουσίας και των αρχαιολογικών χώρων στην Ε.Ε.ΣΥ.Π  (Υπερταμείο) από την κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών.
  •  Το άλλο της δήθεν σκανδαλώδoυς παράτασης της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

«Η εμμονική επανάληψη αναληθειών  στον δημόσιο λόγο υπονομεύει την βιωσιμότητα του αφηγήματος ενός κόμματος. Στην προκειμένη περίπτωση όμως, όπου υπάρχει ένδεια  αφηγήματος και επιχειρημάτων, απλώς δικαιολογείται», σημειώνουν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές, υπενθυμίζοντας τις πρόσφατες ανακοινώσεις του υπουργείου Οικονομικών σχετικά με τα θέματα αυτά:

ΓΙΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ:

Σε συνέχεια του δελτίου Τύπου που δημοσιοποιήθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου 2018, ενημερώνουμε ότι το Υπουργείο Οικονομικών, μέσω των αρμόδιων υπηρεσιών του, βρίσκεται ήδη σε διαδικασία αντιπαραβολής και ταυτοποίησης των Κωδικών Αριθμών Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) που περιλαμβάνονται στη λίστα του ΦΕΚ 2320/Β’/19.6.2018.

Όπως έχει διευκρινιστεί επανειλημμένως και σαφώς αναφέρεται στην υπουργική απόφαση ΥΠΟΙΚ 0004586 ΕΞ 2018 /19.6.2018, η μεταβίβαση των ακινήτων προϋποθέτει τον έλεγχο των ΚΑΕΚ και τη μεταγραφή των ιδιοκτησιακών τίτλων τους σε υποθηκοφυλακείο ή κτηματολόγιο και δεν επέρχεται  δυνάμει της καταχώρησής τους στο ΦΕΚ.

Όπως επίσης αναφέρεται στην Υ.Α. από τη μεταβίβαση εξαιρούνται όλα τα ακίνητα που εμπίπτουν στις διατάξεις του αρ. 196 παρ.4 του ν.4389/2016, καθώς και πιο συγκεκριμένα:

  • Ακίνητα εκτός συναλλαγής και κοινόχρηστα όπως αιγιαλοί, παραλίες και παρόχθιες εκτάσεις, υδρότοποι, περιοχές Ramsar, περιοχές Natura, αμιγώς δασικές εκτάσεις, κοινόχρηστοι χώροι κ.λπ.
  • Επίσης όλα όσα είναι προορισμένα για την εξυπηρέτηση δημόσιων, δημοτικών, κοινοτικών ή θρησκευτικών σκοπών. Ενδεικτικά: αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, μνημεία, μουσεία, νοσοκομεία, δημόσια στάδια, πανεπιστήμια, σχολεία, γυμναστήρια, κολυμβητήρια κ.λπ., στρατόπεδα, αεροδρόμια, ναύσταθμοι κ.λπ., κτίρια, γήπεδα, αποθηκευτικοί χώροι, πάρκινγκ κ.λπ. τα οποία χρειάζονται οι δημόσιες υπηρεσίες για την διεξαγωγή του έργου τους.
  • Και όσα είναι υπό προστατευόμενη διακατοχή ή προστατεύονται από τις κείμενες διατάξεις.

Υπενθυμίζεται τέλος,  ότι  η Υ.Α. ΥΠΟΙΚ 0004586 ΕΞ 2018 /19.6.2018 ορίζει την έναρξη της διαδικασίας ελέγχου από το Υπουργείο Οικονομικών (μέσα από την αναλυτική διαδικασία ταυτοποίησης των εξαιρούμενων ΚΑΕΚ) η οποία, μόλις ολοκληρωθεί, θα καταλήξει στον τελικό καθορισμό των ακινήτων εκείνων που μόνο αυτά, σύμφωνα με τον νόμο, δύνανται να μεταβιβαστούν με μεταγραφή στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ Α.Ε.).

Συμπερασματικά, προκύπτει ότι η μεταβίβαση δεν έχει επέλθει μέχρι σήμερα, ούτε θα επέλθει αν κατά τη διαδικασία ελέγχου των εξαιρετέων ακινήτων προκύψει νομικό κώλυμα. Στο βαθμό αυτό, οτιδήποτε άλλο διακινείται ή υπονοείται είναι τουλάχιστον αβάσιμο.

ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΕΘΝΗ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΘΗΝΩΝ:

Η Νέα Δημοκρατία, ελλείψει αντιπολιτευτικού λόγου, προσπαθεί να ανακαλύψει «ενδείξεις ενός τεράστιου σκανδάλου» στην υπόθεση της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Η αλήθεια, όμως, την οποία μάλλον επιλέγει να αγνοεί η ΝΔ είναι η εξής:

  • Η δυνατότητα παράτασης για ακόμα 20 χρόνια προβλέπεται στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης του Αεροδρομίου, η οποία κυρώθηκε με το ν. 2338/1995 (ΦΕΚ Α΄ 202).
  • Το δικαίωμα παράτασης της σύμβασης του Αεροδρομίου μεταβιβάστηκε  στο ΤΑΙΠΕΔ, με την υπ’ αριθ. 187 Απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΦΕΚ Β’ 2061/19.09.2011), όταν δηλαδή Υπουργός Οικονομικών ήταν ο πρώην συνέταιρος της ΝΔ, κ. Ευ. Βενιζέλος.
  • Η συμφωνία για την παράταση της σύμβασης του Αεροδρομίου αποτελούσε ένα από τα προαπαιτούμενα της 2ηςαξιολόγησης του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής.
  • Με βάση το Ν. 3986/2011, η αποτίμηση, η επεξεργασία των νομικών κειμένων και εν γένει η διαπραγμάτευση για την επέκταση της σύμβασης του Αεροδρομίου ήταν αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ (στο οποίο συμμετέχουν ως παρατηρητές, ένας εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και  ένας εκπρόσωπος των κρατών μελών της Ευρωζώνης), με τη συμβολή των χρηματοοικονομικών (Eurobank -Lamda Infrastructure Finance) και νομικών (Potamitis-Vekris, Clifford Chance) συμβούλων του, και την έγκριση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων κατέληξε στις τελικές αποφάσεις για την επέκταση της Σύμβασης Παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. 
  • Ακριβώς για λόγους ασφάλειας του εγχειρήματος, η ελληνική κυβέρνηση επέλεξε,  πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας, να προηγηθεί η σύμφωνη γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. 

Με άλλα λόγια, η παρούσα κυβέρνηση έπραξε το ακριβώς αντίθετο απ’ ό,τι συνήθιζαν να κάνουν οι κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για πολλά χρόνια, να αγνοούν δηλαδή την ενωσιακή νομοθεσία, με αποτέλεσμα η χώρα να πληρώνει ακόμα υπέρογκα πρόστιμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για παραβιάσεις σε θέματα κρατικών ενισχύσεων.

  • H Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, πράγματι, θεώρησε ότι το τίμημα πρέπει να αυξηθεί από 484 σε 1,115 εκατ. ευρώ. Αυτό συνέβη επειδή το ΤΑΙΠΕΔ χρησιμοποίησε τα στοιχεία του 2015 για την αποτίμηση της παράτασης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζοντας τη ραγδαία ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα και τις ιδιαίτερα θετικές προοπτικές για αύξηση του ΑΕΠ, ζήτησε την αναθεώρηση των στοιχείων. Η αναθεώρηση αυτή οδήγησε στην αύξηση του τιμήματος.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)