to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Η αβάσταχτη ελαφρότητα του Υπουργείου Παιδείας

Με σενάριο επιστημονικής φαντασίας μοιάζει η πραγματικότητα στην Παιδεία τους τελευταίους δύο μήνες.


Με σενάριο επιστημονικής φαντασίας μοιάζει η πραγματικότητα στην Παιδεία τους τελευταίους δύο μήνες.

Όταν παλιότερα ως μαθητές κάναμε καταλήψεις ενάντια στο Νόμο Αρσένη για τις πανελλαδικές εξετάσεις σε Β΄και Γ΄Λυκείου σε 14 μαθήματα (θυμηθείτε τα «Αρσένη δεν κάνεις ούτε για τσοπάνης», τα «Κάτσε καλά Γεράσιμε» κτλ), όταν διαδηλώναμε επί  Μαριέττας Γιαννάκου ως φοιτητές ενάντια στην κατάργηση του άρθρου 16, όταν ως εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί απεργούσαμε ενάντια στην διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ, ενάντια στην επιστράτευση των απεργών εκπαιδευτικών και στην τιμωρητική αξιολόγηση του Μητσοτάκη επί συγκυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου με το 15% των εκπαιδευτικών να πρέπει να απολυθεί, ούτε μπορούσαμε να φανταστούμε ότι θα ερχόταν η μέρα που θα εξισώνονταν με μια διάταξη από την Υπουργό Παιδείας κ. Κεραμέως (Σχέδιο Νόμου «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης», Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας ΑΕΙ, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις) τα «πτυχία» των Κολλεγίων με τα πτυχία των Δημόσιων Πανεπιστημίων χωρίς να χρειάζεται ο ΔΟΑΤΑΠ (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης) να αναγνωρίσει την ακαδημαϊκή ισοτιμία τους όπως αποκλειστικά από αυτόν γινόταν μέχρι και σήμερα.

Ουσιαστικά υποβαθμίζονται τα Δημόσια Πανεπιστήμια τα οποία όμως παρέχουν υψηλής ποιότητας εκπαίδευση και έρευνα και άλλωστε αυτό φαίνεται από την υψηλή θέση τους στη παγκόσμια κατάταξη. Επιπροσθέτως, με αυτή τη διάταξη της κ. Κεραμέως, υποβαθμίζεται και ο αγώνας μαθητών και γονέων που οι μεν διαβάζουν και τρώνε τη νιότη τους στα φροντιστήρια για να περάσουν στο Πανεπιστήμιο και οι δε πληρώνουν αδρά όχι μόνο τα φροντιστήρια για να περάσουν τα παιδιά τους στο Πανεπιστήμιο αλλά και όλα τα απαραίτητα για να εξασφαλίσουν μια αξιοπρεπή φοιτητική διαβίωση στα παιδιά τους στην πόλη που πηγαίνουν να σπουδάσουν.

Οξύνονται έτσι τρομερά και οι κοινωνικές ανισότητες, καθώς τα παιδιά των οικογενειών που έχουν την οικονομική δυνατότητα, θα μπαίνουν ξεκούραστα στα Κολλέγια, θα αποφοιτούν κι ύστερα θα έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τα παιδιά των χαμηλότερων κοινωνικών στρωμάτων που θα έχουν αποφοιτήσει με πολύ κόπο και διάβασμα και στερήσεις των γονέων τους από τα δημόσια πανεπιστήμια! Αυτό συνιστά μέγα σκάνδαλο!

Οι παππούδες μας (που πλήρωναν για να πάνε στο σχολείο και που λόγω πολέμου αναγκάστηκαν αρκετοί να το σταματήσουν) αλλά και οι γονείς μας μας αφηγούνται όλα αυτά τα χρόνια πόσο πρωτοποριακή και προοδευτική ήταν η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Ευάγγελου Παπανούτσου (Ν.4379/1964)που ήταν επηρεασμένος και εμπνευσμένος από το μεγάλο παιδαγωγό Αλέξανδρο Δελμούζο και χάρη στην οποία καθιερώθηκε η 9ετης υποχρεωτική εκπαίδευση (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο), καταργήθηκαν πάσης φύσεως εκπαιδευτικά τέλη και άρχισαν να διανέμονται δωρεάν τα βιβλία σε όλους τους μαθητές.

Και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θεσμοθέτησε τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή καθιστώντας  11χρονη τη υποχρεωτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και μίλησε (αλλά δεν πρόλαβε να υλοποιήσει) για ενιαία υποχρεωτική δεκατετράχρονη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.

Ερχόμαστε όμως στη ζοφερή κανονικότητα της ΝΔ , του επιτελικού κράτους της καταστολής και της ωμής βίας, των «επενδύσεων» σε βάρος των πολλών και σε όφελος των λίγων, των «αρίστων» , όπου κάθε ψήγμα δημόσιου δωρεάν κοινωνικού αγαθού (όπως η παιδεία) επιχειρείται να ιδιωτικοποιηθεί και να πουλιέται ως εμπόρευμα… Καταργεί το άσυλο, καταργεί  37 πανεπιστημιακά τμήματα (μέσα σε αυτά και τη Νομική της Πάτρας), υποχρηματοδοτεί τα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια αλλά «λεφτά υπάρχουν» για να δώσει 2 εκατομμύρια ευρώ στη Θεολογική Σχολή Βοστώνης…

Αντί να υλοποιήσουν μόνιμους διορισμούς για να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες και ελλείψεις στο δημόσιο δωρεάν σχολείο (από τους  4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή που είναι δρομολογημένοι από την προηγούμενη κυβέρνηση αλλά ακόμη δεν έχουν υλοποιηθεί παρά μόνο οι πρώτοι 1040 σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, ούτε βέβαια και οι 10.500 στη Γενική  Αγωγή για τις οποίες επίσης εκδόθηκαν οι σχετικές προκηρύξεις μέσω ΑΣΕΠ , 1ΓΕ/2019,ΦΕΚ 45, τ. Προκ. ΑΣΕΠ /24-12-2019 και 2ΓΕ/2019,ΦΕΚ 46/τ.Προκ. ΑΣΕΠ/24-12-2019) φέρονται εκδικητικά και τιμωρητικά στους αναπληρωτές που τόσα χρόνια (από το 2010 και μετά που δεν έχουν πραγματοποιηθεί μαζικοί μόνιμοι διορισμοί ούτε μέσω πίνακα ούτε μέσω γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ) καλύπτουν πάγια κενά σε κάθε εσχατιά της χώρας και βάζουν πλάτη για να λειτουργούν εύρυθμα τα σχολεία αποκλείοντας και από την αναπλήρωση αλλά και από το μόνιμο διορισμό  για 3 έτη όσους δεν αποδέχονται την πρόσληψή τους!

Δεν έχει αναρωτηθεί μάλλον κανείς από την κυβέρνηση αν οι άνθρωποι αυτοί μέχρι τη στιγμή που τους καλούν από τις Διευθύνσεις να αποδεχτούν την πρόσληψή τους (π.χ. Ιανουάριο, Φεβρουάριο, κτλ) έχουν βρει μια εργασία να βιοποριστούν και δεν μπορούν να την αφήσουν, αν αφήνουν πίσω οικογένειες, αν έχουν τη δυνατότητα να βρουν σπίτι να ενοικιάσουν ειδικά στα νησιά και αν θα μπορούν να πληρώνουν τα παραφουσκωμένα ενοίκια…

Ακόμη και φαντάρους να διδάξουν αμισθί ως αναπληρωτές έβαλε η σκληρά νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση!!

Αναστέλλει την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής σε 13 Δήμους της χώρας γιατί δήθεν δεν υπάρχουν οι κατάλληλες κτιριακές υποδομές αλλά ταυτόχρονα «λεφτά υπάρχουν  για «χρυσές» κοπές πίτας-υπερπαραγωγές των 10.000 ευρώ για τους Περιφερειάρχες όπως και για υπερπολυτελή δερμάτινα είδη γραφείου των 20.000 ευρώ.

Αντί να στελεχώσουν τα τμήματα ένταξης των Νηπιαγωγείων και τα Ολοήμερα Τμήματα και να κάνουν μόνιμους διορισμούς Νηπιαγωγών και να φροντίσουν τις κτιριακές υποδομές, σκέφτηκαν να εισαγάγουν μαθήματα ειδικοτήτων αγνοώντας το αναλυτικό πρόγραμμα και τους στόχους του Νηπιαγωγείου αλλά και τα επιστημονικά επιχειρήματα με βάση τα οποία τα παιδιά αυτής της ηλικίας χρειάζονται έναν ή μία εκπαιδευτικό.

Υποβαθμίζονται και μένουν αστελέχωτες  (Φεβρουάριο μήνα) αρκετές δομές ειδικής αγωγής όπως Ειδικά Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία, Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη Στήριξη… Όπως επίσης υποβαθμίστηκαν πολύ τα Ολοήμερα Τμήματα όχι μόνο των Ολιγοθέσιων Σχολείων(που άρχισαν να λειτουργούν επί ΣΥΡΙΖΑ καθώς από το 2011 που  ήταν υπουργός η κ.Εύη Χριστοφιλοπούλου τα είχε καταργήσει σε σχολικές μονάδες που η οργανικότητα ήταν από 6/θ και κάτω) αλλά και πολυθέσιων σχολείων.

Και αρκετές ΔΥΕΠ  (Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων) και Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας για στήριξη και ένταξη  μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, πχ αλλοδαπών, παλιννοστούντων, ρομά μαθητών,κτλ) στη χώρα έχουν μείνει δυστυχώς ακόμη  αστελέχωτες… Αναμενόμενο βέβαια από μια σκληρά νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση που καταργεί το ΑΜΚΑ για τα προσφυγόπουλα αλλά  «λεφτά υπάρχουν» για να φτιάχνει πλωτά φράγματα στον υγρό τάφο του Αιγαίου… Και βέβαια ασχολίαστος θα μείνει ο απάνθρωπος χλευασμός των προσφύγων που θαλασσοπνίγονταν από τον ακροδεξιό  Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Ακόμη, τη στιγμή που μαθητές λιποθυμούν από έλλειψη σίτισης, σε αρκετούς νομούς της χώρας δυστυχώς έχουν περιορίσει ή και σταματήσει το θεσμό των σχολικών γευμάτων που ήταν πολύ ενισχυτικός για όλους τους μαθητές.

Τη στιγμή που (λόγω οικονομικής και αξιακής κρίσης τα χρόνια των μνημονίων) εκπαιδευτικοί (βλέπε περίπτωση εκπαιδευτικού στο ΕΠΑΛ που δεχόταν λεκτική βία από μαθητή καθώς οι υπόλοιποι βιντεοσκοπούσαν) αλλά και μαθητές (βλέπε περίπτωση μαθήτριας σε σχολείο της Θεσσαλονίκης που δέχτηκε ενδοσχολική βία από τρεις συμμαθητές της που την ανάγκασαν να γλείψει!! τις τουαλέτες) γίνονται θύματα ενδοσχολικής  βίας, φαίνεται απίστευτο  αλλά και παράλογο το γεγονός ότι δεν έγιναν φέτος προσλήψεις ψυχολόγων στα σχολεία, κάτι το οποίο έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση από τον περσινό  Ιανουάριο ως τον Ιούνιο με πολύ θετικά αποτελέσματα.

Στο σκοταδισμό του Υπουργείου Παιδείας που αναχρονιστικά λειτουργώντας σε όλα τα επίπεδα και με αφορμή την ψήφιση του νέου ασφαλιστικού νομοσχεδίου οι εκπαιδευτικοί (αλλά και όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι) και όλη η κοινωνία απαντάμε με  24ωρη απεργιακή κινητοποίηση  στις 18 Φεβρουαρίου.Οι Γάλλοι απεργοί ενάντια στο ασφαλιστικό του Μακρόν που το απέτρεψαν,  οι απεργοί εργαζόμενοι της Τράπεζας Πειραιώς ενάντια στις μαζικές απολύσεις, οι απεργοί εργαζόμενοι του ΟΤΕ ενάντια στις μαζικές απολύσεις, μας δείχνουν το δρόμο… Καμία εκχώρηση των δημόσιων κοινωνικών αγαθών (παιδεία, υγεία, κοινωνική ασφάλιση) στους ιδιώτες!

                                                                                                        17-02-2020
                                                                                   Αλεξάνδρα Θαλασσινού, Δασκάλα,
                                                             Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Εκπ. Π.Ε. Εκπ.  Περιφ.  Κύμης,
Αντιπρόεδρος Σχ. Επιτροπής  Π.Ε. Δήμου Κύμης Αλιβερίου                  
                                                      Δημοτική Σύμβουλος Δήμου Κύμης Αλιβερίου
                                                             Μέλος του Δ.Σ του Κοινωνικού Πολύκεντρου της ΑΔΕΔΥ

Diego Rivera , La maestra  rural (Η  δασκάλα της υπαίθρου)

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)