to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:09 | 13.11.2017

πηγή: Στο Κόκκινο

Κοινωνία

Χρ. Σπίρτζης: Βόρεια Ελλάδα και Βαλκάνια σαν την κεντρική Ευρώπη, χωρίς ορατά σύνορα, με τα νέα δίκτυα μεταφορών

Την στενή, καθημερινή σχέση της βόρειας Ελλάδας με την ενδοχώρα των Βαλκανίων, ώστε η περιοχή να γίνει σαν την κεντρική Ευρώπη όπου δεν καταλαβαίνει κανείς πού είναι τα σύνορα, θα αποκαταστήσουν τα μεγάλα δίκτυα μεταφορών που υλοποιούνται, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης Στο Κόκκινο και τον Στάθη Σχινά. Ανακοινώσεις χρονοδιαγραμμάτων στο περιφερειακό αναπτυξιακό συνέδριο της Θράκης που ξεκινάει σήμερα.


«Για τη βόρεια Ελλάδα και κυρίως συγκεκριμένες περιοχές, μεταξύ τους και τη Θράκη, έχουμε σαν στρατηγική να ξεπεράσουμε τα κατάλοιπα του ψυχρού πολέμου ως χώρα ... Η βόρεια Ελλάδα έχει ιδιαίτερες περιοχές, που μπορούν να παράξουν πλούτο, να αναπτυχθούν, να έχουν παραγωγικές δραστηριότητες, είναι πανέμορφα μέρη», είπε ο κ. Σπίρτζης.

Να μην είναι πια εσχατιές της Ελλάδας

Οι περιοχές αυτές, «πρέπει να εκμεταλλευτούν τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα ... να γίνουν η αρχή της ενδοχώρας των Βαλκανίων, όχι οι εσχατιές της Ελλάδας», συνέχισε ο υπουργός.

«Αυτό δεν μπορεί να γίνει εάν δεν συζητήσουμε με τις τοπικές κοινωνίες και ... από κοινού να σχεδιάσουμε τις αναγκαίες υποδομές που χρειάζεται κάθε περιοχή ... πρέπει επίσης να αποκαταστήσουμε τη στρέβλωση να μην υπάρχουν οι συνδέσεις προς τις γείτονες χώρες, τη Βουλγαρία, τη FYROM και την Αλβανία», όπως τόνισε.

Βαλκάνια χωρίς ορατά σύνορα, σαν την κεντρική Ευρώπη

Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι «προσπαθούμε, μέσα από τις συνδυασμένες μεταφορές και την αναβάθμιση της βόρειας Ελλάδας σε κόμβο ενεργειακό και μεταφορών, περιοχή που μπορεί να παράγει τόσο πρωτογενώς όσο και στη μεταποίηση, να αποκαταστήσουμε μία σχέση στενή και καθημερινή με τις χώρες και την ενδοχώρα των Βαλκανίων».

«Με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε στην περιοχή μας χαρακτηριστικά που βλέπουμε στην κεντρική Ευρώπη, να περνάς από τη μία χώρα στην άλλη και να μην καταλαβαίνεις πού είναι τα σύνορα ... να υπάρχει ειρήνη και συνεργασία στην περιοχή», είπε χαρακτηριστικά.

Κλειδί τα δίκτυα μεταφορών

«Όλα αυτά περνούν μέσα από τις υποδομές ... αυτά ήρθαμε να συζητήσουμε και να πάρουμε τις απόψεις των τοπικών φορέων, των παραγωγικών φορέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης», συνέχισε ο υπουργός, προαναγγέλοντας ότι στο περιφερειακό αναπτυξιακό συνέδριο Αν.Μακεδονίας & Θράκης που ξεκινάει τις εργασίες του σήμερα στην Κομοτηνή, θα ανακοινωθούν τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης. Αναφέρθηκε ειδικά στους κάθετους άξονες της περιοχής προς Βουλγαρία:

  • Αλεξανδρούπολη: ένα τμήμα του ολοκληρώνεται φέτος και το υπόλοιπο το 2018
  • Ροδόπη: ολοκλήρώθηκε
  • Ξάνθη: δημοπρατείται το πρώτο τμήμα σε 15 ημέρες

Εξετάζεται επέκταση του νέου σιδηροδρομικού δικτύου και προς τη Ρουμανία

Στη συνέχεια ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στο «το πιο μεγάλο έργο, που ξεπερνά και την χώρα μας με τη σημασία του», τη σύνδεση των λιμανιών της βόρειας Ελλάδας με αυτά της Μαύρης Θάλασσας και του Δούναβη στη Βουλγαρία, με νέα ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική σύνδεση από τη Θεσσαλονίκη κατά σειρά σε Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Μπουρκάς, Βάρνα και Ρουσέ.

Μάλιστα, ανέφερε ότι υπάρχει ήδη αίτημα ένταξης και της Ρουμανίας στο έργο, το οποίο στηρίζει και η ΕΕ.

«Έχουν ξεκινήσει πολλά τμήματα που είναι στην Ελλάδα, όπως το Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο ... ο τρόπος που θα ολοκληρωθεί το σύνολο είναι πρωτότυπος, που πρότεινε η ΕΕ και δεχθήκαμε εμείς και η Βουλγαρίας, με κοινή εταιρεία που θα "τρέξει" το σύνολό του», ενώ προσέθεσε επίσης ότι το έργο περιλαμβάνει και εμπορευματικό κέντρο σε ένα από τα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας, όπως και ένα στη Βουλγαρία.

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)