to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:27 | 07.11.2018

Πολιτική

Χρ. Σπίρτζης: Στις αρχές του 2019 ο διαγωνισμός για την προμήθεια άνω των 300 λεωφορείων για τον ΟΑΣΘ

Στην προμήθεια νέων λεωφορείων για τη Θεσσαλονίκη, περισσοτέρων από 300, αναφέρθηκε μιλώντας στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, σημειώνοντας πως η χρηματοδότηση έχει βρεθεί και στόχος είναι ο σχετικός διαγωνισμός να βγει στις αρχές του 2019.


Συγκεκριμένα, ο κ. Σπίρτζης υπενθύμισε πως «για λόγους συγκεκριμένου πολιτικού σχεδιασμού όταν έγιναν οι κατανομές του ΕΣΠΑ από την προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε προβλεφθεί 1 ευρώ για την αγορά λεωφορείων στην Αθήνα και δεν είχαν γίνει οι απαραίτητοι έλεγχοι για να υπάρχουν τα αποθεματικά που όφειλαν από τον νόμο να έχουν στον ΟΑΣΘ για την αγορά νέων λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη». «Επομένως  το πρόβλημα που έπρεπε να λυθεί ήταν να βρούμε χρηματοδότηση για την αγορά λεωφορείων», συνέχισε, προσθέτοντας πως «η επιλογή της κυβέρνησης να έχουμε δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στις δύο μητροπολιτικές πόλεις της χώρας, μας οδηγεί στο να γίνει ένας κεντρικός διαγωνισμός για νέα λεωφορεία -αερίου και ηλεκτροκίνητα-  κεντρικά από την κυβέρνηση και όχι από τους επιμέρους φορείς».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «η χρηματοδότηση σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομίας έχει βρεθεί» και «τρέχουν αυτή τη στιγμή οι διαδικασίες για την οριστική έγκριση των χρημάτων που έχουν βρεθεί για να γίνει ο διαγωνισμός προμήθειας και συντήρησης νέων λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη». Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη ανέφερε πως προβλέπεται η προμήθεια άνω των 300 λεωφορείων, «αυτό σημαίνει μία πολύ μεγάλη ανανέωση του στόλου των λεωφορείων της Θεσσαλονίκης». Στόχος είναι να βγει ο διαγωνισμός στις αρχές του 2019 και όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης «το πρόκριμα που πιστεύω ότι θα επιλέξουν οι υπηρεσίες είναι η παράδοση το συντομότερο δυνατό ενός μέρους των λεωφορείων προκειμένου να καλυφθούν ανάγκες που σήμερα δεν μπορούν να καλυφθούν από τον αριθμό των λεωφορείων και την παλαιότητα που έχουν».

Σχετικά με το έργο της υπόγειας οδού στην Μενεμένη, που εγκαινιάζεται σήμερα και τις επικρίσεις που έχει δεχτεί από τον δήμαρχο Αμπελοκήπων Μενεμένης, ο κ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε πως «είναι ένα έργο που το χρονοδιάγραμμά του προβλεπόταν να είναι 22 μήνες, ακριβώς τόσο διήρκησε, δεν είχαμε καμία υπέρβαση». Επιπλέον, σχολίασε πως «καταλαβαίνω την αγωνία του κ. Κυρίζογλου, καταλαβαίνω την αγωνία ενός δημάρχου που πρόσκειται στην συντηρητική παράταξη και δεν παρέδιδε ποτέ ένα έργο στην ώρα του, πόσο μάλλον ένα έργο που έχει πολύ μεγάλη σημασία για τους δημότες του δήμου, που αναβαθμίζει και την σιδηροδρομική υποδομή αλλά και την ασφάλεια και την ανάπλαση της περιοχής». «Καλά είναι αυτά ως παραπολιτική ή ως το να κάνουνε κάποιοι μία προσπάθεια να μηδενίσουν την προσπάθεια που γίνεται στα έργα υποδομών στην χώρα τα τελευταία χρόνια, αλλά νομίζω ότι κόσμος ξέρει πάρα πολύ καλά τι γίνεται», σχολίασε.

Από εκεί και πέρα, ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε την συμφωνία εκκλησίας- πολιτείας «ιστορική τουλάχιστον» και τόνισε πως «το θέμα είναι ότι επιτέλους στρεβλώσεις δεκαετιών θα επιλυθούν, διάφοροι δογματισμοί που ακούγαμε και τον τελευταίο καιρό διαλύονται και καταρρέουν, όπως ότι τα σύμβολα του έθνους που είναι συνδεδεμένα με τις παραδόσεις του λαού μας καταργούνται, όπως ότι δεν θα μπορούν να γίνουν εορτασμοί τα Χριστούγεννα και διάφορα γραφικά άλλα της ακροδεξιάς πτέρυγας της ΝΔ καταρρέουν επίσης».  «Το σημαντικότερο για εμάς είναι ότι επιτέλους υπάρχει ένας εξορθολογισμός μεταξύ της εκκλησίας και του ελληνικού κράτους, υπάρχει μία ορθολογική διαχείριση της περιουσίας της εκκλησίας που είναι ένας γίγαντας κοιμισμένος. Για χρόνια δεν μπορούσε να αξιοποιηθεί ή για χρόνια έσερνε σε δικαστικές διαμάχες και το ελληνικό δημόσιο και την ελληνική εκκλησία ή για χρόνια ήταν στα χέρια επιτήδειων για να πλουτίσουν σε σχέση με την περιουσία αυτή», πρόσθεσε και αναφέρθηκε παράλληλα και στο «μεγάλο θέμα σε σχέση με την ολοκλήρωση του εθνικού κτηματολογίου που ούτε κι αυτό ακούγεται», σημειώνοντας πως ένα σημαντικό μέρος «δεν μπορούσε να απογραφεί, να κατασταλάξει εάν είναι περιουσία του ελληνικού δημοσίου ή της εκκλησίας ή ιδιωτών που την έχουν οικειοποιηθεί».

Απέρριψε την κριτική πως δεν πρόκειται για διαχωρισμό κράτους- εκκλησίας, σημειώνοντας πως «όταν πλέον οι κληρικοί που υπάρχουν δεν θα λογίζονται σαν δημόσιοι υπάλληλοι, είναι ο χωρισμός μεταξύ εκκλησίας και κράτους». Ενώ στο επιχείρημα πως «θα υπάρχει επιδότηση για την μισθοδοσία τους», ανέφερε πως «θα υπάρχει και έσοδο του ελληνικού δημοσίου από την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, που δεν υπήρχε». «Είναι πολύ σημαντικό, σε κρίσιμους τομείς του ελληνικού δημοσίου να μην έχουμε στελέχη της δημόσιας διοίκησης, να μην έχουμε μηχανικούς στους δήμους και στις περιφέρειες, τεχνικές υπηρεσίες, νομικούς οικονομολόγους και να λογίζονται ως δημόσιοι υπάλληλοι οι κληρικοί», συνέχισε. «Καταλαβαίνετε ότι οι δυνάμεις που απελευθερώνονται από αυτό, αλλά καταλαβαίνετε και τις ελλείψεις ή τους πλεονασμούς που πιθανά να έχει η εκκλησία που θα είναι μία δική της εσωτερική υπόθεση πόσους κληρικούς θα έχει, και τι μισθοδοσία θα έχουν αυτοί οι άνθρωποι, που θα είναι τοποθετημένοι, με τους δικούς τους κανόνες με τον δικό τους σχεδιασμό», συνέχισε και πρόσθεσε πως «θεωρώ ότι η συμφωνία που έγινε με την αποδοχή της εκκλησίας, είναι το βέλτιστο που μπορούσε να επιτευχθεί ειδικά σε καιρούς σαν κι αυτούς που περνά η χώρα μας».

Κληθείς να σχολιάσει τις προτάσεις του κ. Μητσοτάκη για τη συνταγματική αναθεώρηση, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε πως «ο κ. Μητσοτάκης θέλει να συνεχίζει να τονίζει, ακριβώς όπως κι εμείς, ποια είναι η νεοφιλελεύθερη, η συντηρητική οπτική για τη συνταγματική αναθεώρηση, και πιστεύω ότι σε αυτό το πλαίσιο έκανε τις προτάσεις του. Εμένα μ’ αρέσει που επιβεβαιώνεται και ο κ. Μητσοτάκης και εμείς με αυτό που λέμε». Αναφερόμενος στον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σημείωσε πως «έχει μία εμμονή γύρω από τα θέματα της ιδιωτικής ανώτατης παιδείας κι αυτό δείχνει πράγματα. Δεν έχει την ίδια εμμονή με πολλά από τα 15 σημεία που ο πρωθυπουργός στην πρωτοβουλία του έχει προτείνει. Βλέπω ότι υπάρχει μία αλλαγή στη στάση της ΝΔ για το εάν θα προσέλθει ή όχι στην προσπάθεια για τη συνταγματική αναθεώρηση. Βλέπω μία αλλαγή και να δούμε πως θα εξειδικευτεί στο θέμα της αλλαγής του νόμου περί ευθύνης υπουργών», για το οποίο τόνισε πως «συμμετείχαν οι συντηρητικές δυνάμεις για να έχουμε τη σημερινή στρεβλή θεσμοθέτηση».

Ακούστε τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης και στην εκπομπή «ορθά- Κοφτά» με τους Απόστολο Λυκεσά και Ευγενία Χατζηγεωργίου

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)