to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:19 | 19.08.2017

Πολιτική

Χρ. Σπίρτζης: «Σε αυτά που έχουμε υποσχεθεί στον ελληνικό λαό είμαστε συνεπέστατοι»

«θα ακολουθήσουν και άλλες ανακοινώσεις και αποκαλύψεις και για τις προμήθειες που έκανε ο ΟΑΣΘ και για το ποιοι τους κάλυπταν και για το πως τους κάλυπταν. Το ποτήρι των αποκαλύψεων και οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ και οι διοικήσεις και οι πολιτικές ηγεσίες που τους κάλυπταν όλα αυτά τα χρόνια θα το πιουν μέχρι την τελευταία σταγόνα», τόνισε μεταξύ άλλων ο υπ. Μεταφορών μιλώντας στο ραδιόφωνο του news247


Oλόκληρη η συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στo ραδιοφωνικό σταθμό  «24 7» και τη δημοσιογράφο Βίκυ Σαμαρά έχει ως εξής:
 
 
 
Δημοσιογράφος :Τι σημαίνει λοιπόν η απόφαση του ΣτΕ, σας δένει τα χέρια πλέον ;
 
Υπουργός : Κατ’ αρχάς θα ήθελα να πω ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Εδώ μιλάμε για ένα ακόμη επικοινωνιακό φιάσκο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της ΝΔ και προφανώς των εκλεκτών της του ΟΑΣΘ, που έσπευσαν να παρερμηνεύσουν ακόμη και την απόφαση του ΣτΕ για να επικοινωνήσουν πριν λίγη ώρα, ότι «τελειώνει η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ», «νέο χαστούκι στην κυβέρνηση», «παγώνει το ΣτΕ την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ» και πολλά άλλα πράγματα.
 
Δημοσιογράφος : Δώσανε κάποιες τέτοιες ερμηνείες στην απόφαση ορισμένα  Μέσα. Τι ισχύει στην πραγματικότητα δηλαδή ;
 
Υπουργός : Πριν λίγο εκδώσαμε από το υπουργείο, δελτίο Τύπου που έχει και την απόφαση του ΣτΕ για να βγάλει όλος ο κόσμος τα συμπεράσματά του. Τι ισχύει; Ισχύει ότι οι παλαιοί μέτοχοι του ΟΑΣΘ ζήτησαν από το ΣτΕ προσωρινή, έκαναν αίτηση για προσωρινή αναστολή για τρεις προβλέψεις του σχεδίου νόμου, του νόμου πλέον, του Νόμου 4482 του ’17 για τον ΟΑΣΘ και συγκεκριμένα ζήτησαν να απαγορευθεί να εγγραφεί στο ειδικό βιβλίο μετόχων του ΟΑΣΘ το ελληνικό δημόσιο. Άρα δηλαδή ότι ο ΟΑΣΘ έχει πλέον ένα μέτοχο που είναι το ελληνικό δημόσιο. Το δεύτερο είναι να διαταχθεί διατήρηση του διοικητικού συμβουλίου ως είχε, προ του Νόμου 4482 και να μείνει το παλιό υπό τον τότε πρόεδρο τον κ. Στεφανίδη και το τρίτο αίτημα είναι να αποτραπεί η απομάκρυνση του ΔΣ του κ. Στεφανίδη και των μετόχων από τη μετοχική τους ιδιότητα. Και τα τρία αυτά που ζήτησαν απορρίφθησαν μετ’ επαίνων. Δεν απορρίφθηκαν μόνο αυτά μετ’ επαίνων. Μετ’ επαίνων απορρίφθηκε το αίτημα της αντισυνταγματικότητας για τη λύση της σύμβασης που υπήρχε για τον ΟΑΣΘ, την επέκταση δηλαδή που είχε κάνει η ΝΔ, για την αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, για την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, γιατί στην πρώτη παράγραφο το λέει ρητά η προσωρινή απόφαση του ΣτΕ. Το μόνο που χορηγήθηκε και αυτό δεν ήταν κατόπιν αιτήσεως των παλιών μετόχων ήταν από την απόφαση του ΣτΕ, χορηγήθηκε λοιπόν αναστολή του διαγωνισμού που ορίζαμε ότι θα γίνει, σε ελεγκτική εταιρία για την αποτίμηση της αξίας της επιχείρησης του ΟΑΣΘ.
 
Δημοσιογράφος : Αυτό τι σημαίνει πρακτικά κ. υπουργέ, σας εμποδίζει εσάς στο να προχωρήσετε στη διαδικασία που έχετε εξαγγείλει ;
 
Υπουργός : Όχι βέβαια. Έχει πει ήδη από το πρακτικό της γενικής συνέλευσης που ορίζεται και η νέα διοίκηση αλλά και ο ορκωτός λογιστής και η διαδικασία της εκκαθάρισης, αυτή προχωράει κανονικά. Ορίζαμε να γίνει ένας διαγωνισμός, -διεθνής διαγωνισμός με απόλυτη διαφάνεια-, προκειμένου να υπάρχει εταιρία που θα κάνει την αποτίμηση της περιουσίας του ΟΑΣΘ που ήρθε στο ελληνικό δημόσιο και αυτό το εγκρίνει το ΣτΕ.  Αυτό θα πάει δέκα ημέρες αργότερα, δηλαδή στο τριμελές συμβούλιο του ΣτΕ στις αρχές Σεπτέμβρη, για να δικαστεί και αυτό. Άρα αυτό δεν είναι κάτι ούτε που δικαιώνει τους μετόχους του ΟΑΣΘ, ούτε που αναστέλλει την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ. Αυτά συνεχίζονται κανονικότατα και είναι ένα ακόμη επικοινωνιακό φιάσκο και του επικοινωνιακού επιτελείου της ΝΔ αλλά και μερικών ΜΜΕ που το μόνο που δεν έχουν κάνει είναι να βάλουν το σήμα της ΝΔ στο λογότυπο του σταθμού τους ή του site τους.
 
Δημοσιογράφος : Άρα εσείς μέχρι τον Δεκέμβριο οπότε αν θυμάμαι καλά μέχρι τον Δεκέμβριο προβλέπει το νομοσχέδιο, ο νόμος πλέον.
 
Υπουργός : Μέχρι το ’19, 3 Δεκέμβρη του ’19, πρέπει να γίνει η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ.
 
Δημοσιογράφος : Ναι. Μέχρι τον Δεκέμβριο δικάζεται η αίτηση της παλιάς διοίκησης, η αίτηση ακύρωσης που έχουν κάνει. Άρα εσείς μέχρι τον Δεκέμβριο προχωράτε κανονικά στο σχέδιό σας που έχει ορίζοντα τον Δεκέμβριο του 2019.
 
Υπουργός : Βεβαίως. Αλλά είναι μία πρώτη απόφαση του Συμβούλίου της Επικρατείας που δικαιώνει την κυβέρνηση σε όλα. Και είναι τραγικό ακόμα και τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας να τις στρεβλώνει με αυτόν τον τρόπο η συγκεκριμένη ομάδα της ΝΔ, των ΜΜΕ, των εραστών ενός κρατικοδίαιτου ιδιωτικού τομέα που θέλουν να καλύψουν το τι γινόταν στον ΟΑΣΘ. Δεν πρόκειται να γίνει αυτό. Έτσι, να το δηλώσουμε για μία ακόμη φορά, οι διαδικασίες θα γίνουν αυτές που έπρεπε να είναι στον ΟΑΣΘ. Ο ΟΑΣΘ πλέον είναι περιουσία του ελληνικού δημοσίου, του ελληνικού λαού. Οι αποκαλύψεις θα γίνουν μέχρι τέλους, μία - μία, για το τι γινόταν και τα τελευταία χρόνια και τα 60 χρόνια που ζει η χώρα αυτό το ιδιότυπο σκάνδαλο του ΟΑΣΘ. Και καλό θα είναι, κάποια στιγμή, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, που ήταν τότε υπουργός ο κ. Χατζηδάκης και εισηγήθηκε την επέκταση του ΟΑΣΘ στο ελληνικό κοινοβούλιο να βγει να απαντήσει, αντί να χρησιμοποιούν επικοινωνικά τερτίπια και να στρεβλώνουν για μία ακόμη φορά τα πάντα. Να βγει να απαντήσει γιατί δεν έστειλε την επέκταση της σύμβασης του ΟΑΣΘ στο Ελεγκτικό Συνέδριο, γιατί η περιουσία του ΟΑΣΘ όπως έπρεπε να έρθει στο ελληνικό δημόσιο από το 2010 δεν έγινε αυτή η μεταφορά της περιουσίας του ελληνικού λαού από τους ιδιώτες στο ελληνικό δημόσιο, για ποιους λόγους τα κάνουν όλα αυτά, γιατί έδινε συγχαρητήρια τότε στη διοίκηση του ΟΑΣΘ για αυτά που όλος ο κόσμος κατηγορούσε για τη λειτουργία του ΟΑΣΘ, γιατί ; Κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσουν να κρύβονται. Και να απαντήσουν. Φανταστείτε αν ένας υπουργός της σημερινής κυβέρνησης, μία σύμβαση την πήγαινε στο ελληνικό κοινοβούλιο να την κάνει νόμο χωρίς να την περνούσε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, τι θα γινόταν. Ή να έπρεπε να πάρουμε ένα μέρος της περιουσίας ενός ιδιωτικού φορέα, όπως ήταν ο ΟΑΣΘ και να μην το κάναμε.
 
Δημοσιογράφος : Μάλιστα. Άρα λοιπόν κ. Σπίρτζη συνοψίζοντας δεν ισχύουν οι ερμηνείες που έχουν δώσει ορισμένοι ότι μπαίνει φρένο, συνεχίζει, προχωράει κανονικά η εκκαθάριση βάση του χρονοδιαγράμματος που έχετε θέσει ούτως ή άλλως με ορίζοντα τον Δεκέμβριο του 2019, κρατάμε τα ερωτήματα που έχετε θέσει και προς τη ΝΔ, σας ευχαριστούμε πάρα πολύ, καλό σας βράδυ.
 
Υπουργός : Θα ήθελα να πω πριν κλείσουμε, ότι εμείς σε αυτά που έχουμε υποσχεθεί στον ελληνικό λαό είμαστε συνεπέστατοι. Ξεκινήσαμε ήδη για τον ΟΑΣΘ και περάστηκε η απόφαση από το ΔΣ για τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων και την αντιμετώπιση των προστίμων έτσι όπως ορίζεται στο νόμο για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και όχι όπως έκανε μέχρι πριν η διοίκηση του ΟΑΣΘ.
 
Δημοσιογράφος : Και τη διαγραφή των προστίμων επίσης να προσθέσω κ. υπουργέ. Μίλησε για αυτό το θέμα σήμερα ο κ. Παππάς και δωρεάν μεταφορά και διαγραφή των προστίμων που έχουν επιβληθεί.
 
Υπουργός : Κυρία Σαμαρά ξέρετε τι γινόταν μέχρι τώρα ; Τα πρόστιμα τα διεκδικούσε ο ΟΑΣΘ, δεν τα διέγραφε, τα διεκδικούσε ως αποζημίωση από το ελληνικό δημόσιο και τα πληρωνόταν. Για να καταλάβουμε τι γινόταν στον ΟΑΣΘ. Και θα ακολουθήσουν και άλλες ανακοινώσεις και αποκαλύψεις και για τις προμήθειες που έκανε ο ΟΑΣΘ και για το ποιοι τους κάλυπταν και για το πως τους κάλυπταν. Δηλαδή το ποτήρι των αποκαλύψεων και οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ και οι διοικήσεις και οι πολιτικές ηγεσίες που τους κάλυπταν όλα αυτά τα χρόνια θα το πιουν μέχρι την τελευταία σταγόνα.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)