to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:31 | 24.12.2015

Οικονομία

Χρ. Σπίρτζης: Παίρνει το δρόμο του το «Πάτρα – Πύργος»

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων στον οδικό άξονα Πύργος-Πάτρα, αλλά και τις ενέργειες που θα γίνουν στο επόμενο χρονικό διάστημα για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου από τον Πύργο έως το Καλό Νερό παρουσίασε σε εκπροσώπους φορέων της Ηλείας και της Αχαΐας, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στον Πύργο.


Το ρεπορτάζ της τοπικης «Πατρίδας»:

Την δημοπράτηση του πρώτου τμήματος του έργου Πάτρα – Πύργος, που αποτελεί – στο σύνολό του – αίτημα ετών από τους τοπικούς φορείς της Ηλείας και που εδώ και χρόνια παρέμενε ένα ανολοκλήρωτο έργο, ανακοίνωσε από την πόλη του Πύργου, την οποία επισκέφθηκε χθες το απόγευμα, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης συνοδευόμενος από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Γιώργο Δέδδε. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε από τον υπουργό, χθες έγινε η πρώτη δημοπράτηση και στη συνέχεια κάθε μήνα (ανά τριάντα με σαράντα ημέρες) θα δημοπρατείται από ένα κομμάτι του έργου Πάτρα – Πύργος μέχρι την ολοκλήρωση των οκτώ εργολαβιών που εντάσσονται στο συνολικό έργο.

Δηλαδή, ο υπουργός, ανακοίνωσε από την πόλη του Πύργου, ότι μέχρι τον Ιούνιο του 2016 θα έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα του έργου Πάτρα – Πύργος, ενώ η Ολυμπία Οδός θα έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό της μέχρι τον Μάρτιο του 2017 και αντίστοιχα τον Αύγουστο του ίδιου έτους θα έχει γίνει και η ολοκλήρωση του έργου του Μορέα. Η δημοπράτηση του πρώτου τμήματος του έργου Πάτρα – Πύργος, που αφορά τον οδικό άξονα Πύργος – Δουνέικα είναι μια θετική εξέλιξη για τον Νομό Ηλείας, που εδώ και χρόνια ανέμενε την υλοποίησή του, κάτι για το οποίο ο κ. Σπίρτζης χθες έδωσε απαντήσεις, τόσο για τα σχέδια του χρονοδιαγράμματος όσο και για τον γενικότερο σχεδιασμό για το σύνολο των δημοπρασιών του συγκεκριμένου έργου. Πιο συγκεκριμένα το φυσικό αντικείμενο του έργου προβλέπει κλειστό αυτοκινητοδρομο δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση μήκους 8 χιλιομέτρων και όλα τα συνοδά έργα ενώ ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 67, 2 εκατ. ευρώ.

Ο υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Γ. Δέδδες, συμμετείχαν σε μια πολύωρη σύσκεψη που έγινε χθες το απόγευμα στο συνεδριακό κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας και στην οποία συμμετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του Νομού Ηλείας, ενημερώνοντας για την πορεία του έργου ενώ παράλληλα οι φορείς από την πλευρά τους ζήτησαν από τον υπουργό, πλήρη ενημέρωση για τον συνολικό σχεδιασμό που έχει η Κυβέρνηση για το έργο.

Επίσης στην σύσκεψη αναφέρθηκαν και ζητήματα όπως ο Σιδηρόδρομος, ένα έργο που είναι στα μετέπειτα σχέδια της Κυβέρνησης, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, αλλά και έργα που αφορούν την περαιτέρω αναβάθμιση του Λιμανιού του Κατακόλου, ώστε να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο η τουριστική κίνηση…

Στη σύσκεψη συμμετείχαν μεταξύ των άλλων οι βουλευτές Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Μπαξεβανάκης και Έφη Γεωργοπούλου – Σαλτάρη, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Απόστολος Κατσιφάρας, οι αντιπεριφερειάρχες Δυτικής Ελλάδας, Γρηγόρης Αλεξόπουλος, Παναγιώτης Μπράμος και Λάμπης Αριστειδόπουλος, ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας, Γιώργος Γεωργιόπουλος, οι δήμαρχοι, Πύργου, Γαβρίλης Λιατσής, Ήλιδας, Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, Πηνειού, Αλέξης Καστρινός καθώς και ο έκπτωτος δήμαρχος, Ζαχάρως, Πανταζής Χρονόπουλος, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηλείας, Κώστας Νικολούτσος, το μέλος, Νίκος Παναγιωτακόπουλος, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, Θανάσης Γιανναδάκης και ο πρόεδρος του Παραρτήματος Ηλείας του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, Βασίλης Κανελλόπουλος.

«Τηρούμε τις δεσμεύσεις»

«Αυτά που έχουμε δεσμευθεί εμείς τα τηρούμε, ήταν ένα κομμάτι που βγήκε από την παραχώρηση της Ολυμπίας, είπαμε πως θα το δημοπρατήσουμε, είχαμε μια καθυστέρηση λόγω των εκλογών και των εξελίξεων που υπήρχαν το καλοκαίρι, σήμερα ξεκίνησε η δημοπράτηση του πρώτου έργου και μέσα στην επόμενη χρονιά, ανά μήνα, θα δημοπρατείται και ένα κομμάτι. Για το υπόλοιπο κομμάτι μετά τον Πύργο θα γίνουν βελτιώσεις και έργα για την οδική ασφάλεια του δρόμου και υπάρχει και το έργο Τσακώνα – Καλό Νερό που στην συμφωνία που έγινε με την εκίννηση του έργου του Μορέα υπάρχει η υποχρέωση του εργολάβου να εκπονήσει την μελέτη εφαρμογής προκειμένου να δημοπρατηθεί κι εκείνος ο δρόμος. Άρα με την ολοκλήρωση τον Μάρτιο του 2017 της Ολυμπίας και με την ολοκλήρωση τον Αύγουστο του Μορέα και με τα έργα που γίνονται και έχουν προβλεφθεί να γίνουν από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο στη συνέχεια, έχουμε ένα ολοκληρωμένο οδικό δίκτυο για όλη την Πελοπόννησο που πιστεύουμε πως θα συμβάλει και στην ανάπτυξη της περιοχής στο να επανεκκινηθεί η οικονομία και να έχει άλλους όρους η τοπική παραγωγή και η παραγωγική ανασυγκρότηση που θέλουμε να κάνουμε», ανέφερε στην έναρξη της σύσκεψης ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.

Συνολικό σχεδιασμό

Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Απόστολος Κατσιφάρας, τόνισε ότι: «Για την Περιφέρεια η Ολυμπία Οδός στο σύνολο της είναι ένα έργο πρώτης αναπτυξιακής προτεραιότητας. Αυτό που ζητούμε και θέλουμε από την Κυβέρνηση είναι να ξέρουμε το συνολικό σχεδιασμό που έχει για το έργο. Θέλουμε χρονοδιαγράμματα, θέλουμε χρόνους δημοπράτησης έτσι ώστε να έχουμε έναν σαφή οδικό χάρτη υλοποίησης του μεγάλου αναπτυξιακού έργου της Ολυμπίας Οδού. Είμαστε μια Περιφέρεια με μεγάλα ελλείματα στον τομέα των υποδομών και η ανάπτυξη είναι προϋπόθεση για εμάς αλλά χωρίς τα μεγάλα οδικά δίκτυα αντί να πετύχουμε δείκτες ανάπτυξης θα απομακρυνόμαστε».

Αξίζει να σημειωθεί πως στη σύσκεψη, οι φορείς που συμμετείχαν κατέθεσαν τις προτάσεις τους και έθεσαν ερωτήματα προς τον υπουργό, κυρίως για το πότε θα έχει ολοκληρωθεί το έργο Πάτρα – Πύργος ενώ όλοι ξεκαθάρισαν πως δεν θα πρέπει να αλλάξει η χάραξη του δρόμου, καθώς σε περίπτωση που γίνει κάτι τέτοιο, όπως αναφέρθηκε, τότε θα υπάρξουν και πάλι μεγάλες καθυστερήσεις.

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)