to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:40 | 18.07.2017

Πολιτική

Χρ. Σπίρτζης: Με 110 εκατ. ευρώ χρέος ο «υγιής» ιδιωτικός ΟΑΣΘ (βίντεο)

Τα χρέη του ΟΑΣΘ απαρίθμησε κατά συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, δίνοντας απάντηση σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που υπερασπίζονταν τον... υγιή ιδιωτικό τομέα.


Καθολική ήταν σχεδόν η αποδοχή του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών για την κρατικοποίηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, κατά την ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων που κλήθηκαν να εκφράσουν τις απόψεις τους στην Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής. 

Κοινή παραδοχή πάντως, όπως τονίστηκε, ήταν η ανάγκη να μπει τέλος σε ένα καθεστώς 60 ετών κακής λειτουργίας του ΟΑΣΘ, με τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, να κάνει λόγο για «όαση σπατάλης».

«Δεν μπορούμε να ανεχτούμε να συνεχίζεται μια παραβατική κατάσταση που επικρατεί 60 χρόνια, γιατί κάποιοι υπουργοί προχωρούσαν σε παρατάσεις της σύμβασης με τον ΟΑΣΘ σε βάρος του Δημοσίου.

Οι αστικές συγκοινωνίες είναι ένας κρίσιμος τομέας. Και το Σύνταγμα προβλέπει, σε κρίσιμους τομείς να μην υπάρχει μονοπώλιο. Ήσασταν μονοπώλιο που στηρίχθηκε σε βάρος των πολλών και με υπέρογκες επιδοτήσεις. Ήσασταν μια όαση σπατάλης» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών και πρόσθεσε: 

«Δεν μπορούμε να πάμε σε μια μεταβατική περίοδο και να δεχθούμε το πάρτι που γινόταν μέχρι σήμερα. Να πληρώνουμε περισσότερες αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη από ότι στην Αθήνα».

«Συνολικά 119 εκατομμύρια ευρώ είναι οι οφειλές του ΟΑΣΘ, που όχι μόνο δεν έχει το αποθεματικό που έπρεπε και όριζε ο νόμος - που εσείς ψηφίσατε - αλλά χρωστάει και αυτά», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στη χθεσινή (Δευτέρα 17/7) συζήτηση, απευθυνόμενος σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, δείχνοντας χαρακτηριστικά τον όγκο των εγγράφων με τα χρέη του ΟΑΣΘ.

Ο κατάλογος με τα χρέη (μέχρι τον Απρίλη του 2017) που ανέγνωσε ο Χρ. Σπίρτζης μιλάει από μόνος του:

Χρέη στο ΙΚΑ (υπόλοιπο ρύθμισης):  €9.000.000

Ρύθμιση ΦΠΑ: €17.500.000

Μισθοδοσία:  €3.000.000

Εισφορές ΙΚΑ, με αναστολή: €4.700.000

ΕΦΚΑ (Ιαν-Φεβ): €4.800.000

ΕΦΚΑ (Μαρ-Απρ): €2.500.000

Παρακρατούμενοι φόροι 2017: €711.000

ΦΠΑ Μαρτίου: €2.000.000

Προμηθευτές: €3.700.000

Συμβάσεις λεωφορείων: €4.900.000

Αποζημειώσεις Απολυμένων: €240.000

Ενοίκια: €3.484.000

Εισφορες Σωματείων: €4.200.000

Μερίσματα Μετόχων: €7.900.000

Εξοφληση δανείου Ηρακλη €2.900.000 («να μας το εξηγήσετε αυτό, τι αφορά;», σχολίασε χαρακτηριστικά ο Χρ. Σπίρτζης]

Δάνειο από ΕτΕ: €9.500.000 κ.λπ., κ.λπ.

Ο Χρ. Σπίρτζης έκανε μια ακόμη χαρακτηριστική σύγκριση, μεταξύ των ποσών που λαμβάνουν από το κράτος ο ΟΑΣΘ και ο ΟΑΣΑ, όπου παρ'όλη τη διαφορά πληθυσμού, λεωφορείων κ.λπ, «είναι σταθερά μπροστά ο ΟΑΣΘ. Σταθερά», όπως τόνισε, προσθέτοντας: «Πώς το καταφέρνει αυτό ο "υγιής ιδιωτικός τομέας" που επικαλείται και υπερασπίζεται η Νέα Δημοκρατία ή όποιος άλλος, ας μας το πει να το καταλάβουμε κι εμείς».

«Τι εννοείται ως ιδιωτικούς φορείς; Αυτούς που αναπαράγουν τον παλαιοκομματισμό στη Θεσσαλονίκη;», ήταν η καταληκτική, εύγλωττη, φράση του υπ. Μεταφορών.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)