Καθολική ήταν σχεδόν η αποδοχή του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών για την κρατικοποίηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, κατά την ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων που κλήθηκαν να εκφράσουν τις απόψεις τους στην Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής.
Κοινή παραδοχή πάντως, όπως τονίστηκε, ήταν η ανάγκη να μπει τέλος σε ένα καθεστώς 60 ετών κακής λειτουργίας του ΟΑΣΘ, με τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, να κάνει λόγο για «όαση σπατάλης».
«Δεν μπορούμε να ανεχτούμε να συνεχίζεται μια παραβατική κατάσταση που επικρατεί 60 χρόνια, γιατί κάποιοι υπουργοί προχωρούσαν σε παρατάσεις της σύμβασης με τον ΟΑΣΘ σε βάρος του Δημοσίου.
Οι αστικές συγκοινωνίες είναι ένας κρίσιμος τομέας. Και το Σύνταγμα προβλέπει, σε κρίσιμους τομείς να μην υπάρχει μονοπώλιο. Ήσασταν μονοπώλιο που στηρίχθηκε σε βάρος των πολλών και με υπέρογκες επιδοτήσεις. Ήσασταν μια όαση σπατάλης» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών και πρόσθεσε:
«Δεν μπορούμε να πάμε σε μια μεταβατική περίοδο και να δεχθούμε το πάρτι που γινόταν μέχρι σήμερα. Να πληρώνουμε περισσότερες αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη από ότι στην Αθήνα».
«Συνολικά 119 εκατομμύρια ευρώ είναι οι οφειλές του ΟΑΣΘ, που όχι μόνο δεν έχει το αποθεματικό που έπρεπε και όριζε ο νόμος - που εσείς ψηφίσατε - αλλά χρωστάει και αυτά», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στη χθεσινή (Δευτέρα 17/7) συζήτηση, απευθυνόμενος σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, δείχνοντας χαρακτηριστικά τον όγκο των εγγράφων με τα χρέη του ΟΑΣΘ.
Χρέη στο ΙΚΑ (υπόλοιπο ρύθμισης): €9.000.000
Ρύθμιση ΦΠΑ: €17.500.000
Μισθοδοσία: €3.000.000
Εισφορές ΙΚΑ, με αναστολή: €4.700.000
ΕΦΚΑ (Ιαν-Φεβ): €4.800.000
ΕΦΚΑ (Μαρ-Απρ): €2.500.000
Παρακρατούμενοι φόροι 2017: €711.000
ΦΠΑ Μαρτίου: €2.000.000
Προμηθευτές: €3.700.000
Συμβάσεις λεωφορείων: €4.900.000
Αποζημειώσεις Απολυμένων: €240.000
Ενοίκια: €3.484.000
Εισφορες Σωματείων: €4.200.000
Μερίσματα Μετόχων: €7.900.000
Εξοφληση δανείου Ηρακλη €2.900.000 («να μας το εξηγήσετε αυτό, τι αφορά;», σχολίασε χαρακτηριστικά ο Χρ. Σπίρτζης]
Δάνειο από ΕτΕ: €9.500.000 κ.λπ., κ.λπ.
Ο Χρ. Σπίρτζης έκανε μια ακόμη χαρακτηριστική σύγκριση, μεταξύ των ποσών που λαμβάνουν από το κράτος ο ΟΑΣΘ και ο ΟΑΣΑ, όπου παρ'όλη τη διαφορά πληθυσμού, λεωφορείων κ.λπ, «είναι σταθερά μπροστά ο ΟΑΣΘ. Σταθερά», όπως τόνισε, προσθέτοντας: «Πώς το καταφέρνει αυτό ο "υγιής ιδιωτικός τομέας" που επικαλείται και υπερασπίζεται η Νέα Δημοκρατία ή όποιος άλλος, ας μας το πει να το καταλάβουμε κι εμείς».
«Τι εννοείται ως ιδιωτικούς φορείς; Αυτούς που αναπαράγουν τον παλαιοκομματισμό στη Θεσσαλονίκη;», ήταν η καταληκτική, εύγλωττη, φράση του υπ. Μεταφορών.