to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:12 | 26.08.2016

πηγή: Στο Κόκκινο

Πολιτική

Χρ. Σπίρτζης για ΟΑΣΘ: Αναδείξαμε σκανδαλώδεις συμβάσεις που θίγουν το Δημόσιο και την ποιότητα του συγκοινωνιακού έργου

«Υπήρχε πάρτι για πολλά χρόνια, έχει τελειώσει αυτό το πάρτι» στον ΟΑΣΘ, τόνισε ο υπουργός Επικοινωνιών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ.Σπίρτζης μιλώντας Στο Κόκκινο και την Φυλή των Φίλων του Κ.Αρβανίτη. Ορόσημο ο επόμενος Μάρτιος για απτές παρεμβάσεις στα διόδια. Τι είπε για την συμμετοχή εργολάβων στο διαγωνισμό για τις άδειες.


Το τι γίνεται στον ΟΑΣΘ το ξέρει καλύτερα από όλους ο λαός της Θεσσαλονίκης, εμείς αυτό που έχουμε αναδείξει είναι σκανδαλώδεις συμβάσεις που θίγουν το Δημόσιο και την ποιότητα του συγκοινωνιακού έργου, μέσα από δισεκατομμύρια που έχουν δοθεί στον ιδιωτικό ΟΑΣΘ από το 1957 μέχρι σήμερα.

Θα πρέπει π.χ. να μας πει ο κ.Τζιτζικώστας με ποια διαδικασία έδωσε παράταση στα λεωφορεία που κυκλοφορούν σήμερα, ενώ δεν έπρεπε να κυκλοφορούν, υπογράμμισε.

Στη Θεσσαλονίκη έχουμε ένα ιδιότυπο καθεστώς, δεν τόλμησε ούτε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ούτε άλλοι να το θίξει ... αν διαβάσει κανείς την ιστορία των αστικών συγκοινωνιών της πόλης, καταλαβαίνει ποια συμφέροντα έχουν κυριαρχήσει εξήντα χρόνια τώρα εις βάρος του ελληνικού λαού. Αυτή την ιστορία δεν πρόκειται εμείς τουλάχιστον να την συνεχίσουμε.

Δεν έχουμε κανένα δογματισμό, αν θα είναι ιδιωτική μία δραστηριότητα, δημόσια, ή ακόμα καλύτερα σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα ... αυτά πρέπει να τα δουν όσοι δογματικά υπερασπίζουν τον ιδιωτικό τομέα εις βάρος του δημοσίου, τόνισε ο κ.Σπίρτζης και ζήτησε να γίνει η σύγκριση με την Αθήνα, που οι συγκοινωνίες δεν είναι αυτές που είναι επιθυμητό να είναι, μετά τις μεγάλες περικοπές

Παρά ταύτα, οι «κακές» αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα, με τον κόπο των εργαζόμενων, είναι σε ένα επίπεδο ... στη Θεσσαλονίκη έχουμε ακριβώς το ανάποδο. Δίνουμε ακριβώς τα ίδια λεφτά που δίνουμε και στην Αθήνα ... μόνο που εκεί έχουμε πενταπλάσιο πληθυσμό, πενταπλάσια λεωφορεία και πενταπλάσιους εργαζόμενους. Εχουμε στοιχεία που δεν δίνονται από τον ΟΑΣΘ εδώ και πολλά χρόνια, έχουμε συνεχείς εκβιασμούς, αλλά και συνεχείς συμβάσεις, που ανανεώθηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ.

Ο κ.Σπίρτζης αναφέρθηκε επίσης στο ιδιότυπο καθεστώς που διέπει τη σχέση ΟΑΣΘ και Δημοσίου. «Επί 60 χρόνια, όταν το Δημόσιο δεν αποδέχεται τις διεκδικήσεις του ΟΑΣΘ υπάρχει μία "πρωτότυπη" διαδικασία διαιτησίας, δεν είναι η συνήθης, που δεν έχει δικαιώσει ποτέ το Δημόσιο, μόνο τον ΟΑΣΘ», όπως ανέφερε.

Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης να συνεχίσουν όπως είναι σήμερα ... τα είπαν οι δήμαρχοι και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, θα τα κάνει πράξη η κυβέρνηση ... δεν θα αφήσουμε κανέναν απολύτως χώρο που να μην εξυγιανθεί και να μην έχει διαφάνεια. «Εκεί γινόταν ένα πάρτι πάρα πολλά χρόνια, το οποίο έχει τελειώσει», ξεκαθάρισε ο υπουργός.
 

Οπως είπε σε άλλο σημείο ο κ.Σπίρτζης, αφενός η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζόμενων είναι οι ίδιοι μέτοχοι του ΟΑΣΘ, αφετέρου, στη μισθοδοσία εμφανίζεται το παράδοξο οι μισθοί να είναι χαμηλοί και πολλαπλάσιες να είναι οι επιδοτήσεις και πριμοδοτήσεις ... έχουμε ένα εργασιακό κόστος που δεν δικαιολογείται να αποδίδει το ελληνικό Δημόσιο στον ΟΑΣΘ και αυτός να μην τους πληρώνει. Οπως δεν δικαιολογείται να έχουν μοιραστεί μερίσματα στους μετόχους τον Ιούνιο και τον Ιούλιο στους μετόχους, ενώ δεν έχουν πληρωθεί οι εργαζόμενοι.

Αναφέρθηκε επίσης στο θέμα των διοδίων και έθεσε ως ορόσημο την ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών έργων ως τον επόμενο Μάρτιο, προκειμένου να αρχίσει να αποδίδει απτά αποτελέσματα ο διάλογος με τους κατασκευαστές και τις δανειοδότριες τράπεζες, για σημαντικές παρεμβάσεις στο κόστος των διοδίων, εφαρμογή αναλογικού διοδίου κτλ.

Ο κ.Σπίρτζης αναφέρθηκε επίσης εκτενώς στο σκάνδαλο της Digea, σημειώνοντας ότι αυτή τη στιγμή γεωγραφικά το μεγαλύτερο μέρος της χώρας δεν έχει κάλυψη, ειδικά δε συγκεκριμένες, ευαίσθητες εθνικά, περιοχές δεν μπορούν να παρακολουθήσουν ελληνική τηλεόραση.

Για το θέμα των τηλεοπτικών αδειών, σημείωσε ότι δεν θα ήταν δυνατός ο αποκλεισμός επιχειρηματικών συμφερόντων που έχουν εργολαβικές σχέσεις με το δημόσιο, καθώς κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε ακύρωση του διαγωνισμού στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, στο πρότυπο του «βασικού μετόχου».

Κανένας πολιτικός και κανένας πολιτικός οργανισμός δεν μπορεί να έχει θέση για τη συμμετοχή συγκεκριμένου επιχειρηματικού σχήματος σε διαγωνισμό, χωρίς γνωμοδότηση των συντεταγμένων οργάνων της πολιτείας, ξεκαθάρισε.

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)