to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:42 | 18.01.2018

Πολιτική

Χρ. Σπίρτζης: Έως 1,3 δισ. ευρώ το κόστος των δύο επεκτάσεων του μετρό Θεσσαλονίκης προς τα Δυτικά

Στο ποσό του 1 με 1,3 δισ. ευρώ, υπολογίζεται το κόστος κατασκευής των δύο επεκτάσεων του μετρό Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά, μαζί με την επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», που θα αφορά σε υπέργειο Project, επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης


Στο ποσό του 1 με 1,3 δισ. ευρώ, υπολογίζεται το κόστος κατασκευής των δύο επεκτάσεων του μετρό Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά, μαζί με την επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», που θα αφορά σε υπέργειο Project, επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, παρουσία του οποίου έφτασε σήμερα ο μετροπόντικας «Φρίξος» στον σταθμό «Καλαμαριά». Παρά τη δίωρη καθυστέρηση έλευσης του «Φρίξου» στο σταθμό, λόγω των καιρικών συνθηκών που είχε ως αποτέλεσμα να πέσει κολώνα της ΔΕΗ που τροφοδοτεί με ρεύμα την περιοχή, ο μετροπόντικας, λίγο πριν τις 14.30, κατέληξε στο σταθμό.

   Οπως σημείωσε ο κ. Σπίρτζης, με την άφιξη του «Φρίξου» έχει επιτευχθεί η διάνοιξη του 60% των δίδυμων σηράγγων της επέκτασης προς την Καλαμαριά, που αναμένεται να δοθεί στους πολίτες τον Ιανουάριο του 2021. Για την επέκταση του μετρό μάλιστα προς Καλαμαριά, ο κ. Σπίρτζης εξέφρασε την πεποίθησή του ότι εντός του καλοκαιριού, νωρίτερα έναντι του αρχικού σχεδιασμού για τον Σεπτέμβριο, θα είναι ολοκληρωμένες οι δίδυμες σήραγγες.

   Σε ό,τι αφορά τη βασική γραμή, ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε ότι τον Νοέμβριο του 2020 το έργο θα δοθεί στους πολίτες και υπενθύμισε ότι το 2019 η βασική γραμμή (έως το Συντριβάνι) και η επέκταση προς Καλαμαριά θα μπουν σε δοκιμαστική λειτουργία.

   «Μέχρι τότε ο ΟΑΣΘ θα έχει μπορέσει να ξεπεράσει τα προβλήματα που παρέλαβε από την προηγούμενη διοίκηση, θα έχει εκσυγχρονίσει το στόλο του και το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης θα έχει ττις αστικές συγκοινωνίες που όφειλε να έχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια», υπογράμμισε.

   Λέγοντας, πάντως, ότι το μετρό Θεσσαλονίκης από «ανέκδοτο, επιτέλους ολοκληρώνεται», ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι «και για να μην διαψεύσουμε τον βουλευτή των ΑΝΕΛ, Κώστα Ζουράρι, ξεκινάμε και τις επεκτάσεις προς τη δυτική πλευρά της πόλης». Συγκεκριμένα, τόνισε, ότι οι πρόδρομες εργασίες, για τους σταθμούς της Δυτικής Θεσσαλονίκης, ξεκινούν στο πρώτο εξάμηνο φέτος, ενώ ταυτόχρονα, όπως έκανε γνωστό η «Αττικό Μετρό», θα προχωρήσει τις μελέτες και για την επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

   Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι ακόμη δεν έχει αποφασιστεί εάν οι νέες επεκτάσεις θα γίνουν με τη μέθοδο της μελετο-κατασκευής, βάσει του νέου θεσμικού πλαισίου, ή εάν θα ωριμάσουν τα έργα μελετητικά και μετά θα γίνει δημοπράτηση, ή, ακόμα, αν θα κατασκευαστούν με ΣΔΙΤ.

   Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι τα προαναφερόμενα έργα, θα «τρέξουν» με τις απαραίτητες κυκλοφοριακές μελέτες για τη φάση της κατασκευής, «έτσι ώστε να μην καταγραφεί η ταλαιπωρία που σημειώθηκε με την υλοποίηση της βασικής γραμμής», όπως επισήμανε.

   Εξάλλου, σε ερώτηση για το πότε εκτιμά να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη ολοκληρωμένο δίκτυο μετρό, ο κ. Σπίτζης χαμογελώντας σημείωσε ότι «αυτό να το ρωτήσετε αυτούς που έκαναν τις συμβάσεις και προέβλεπαν ότι η σύμβαση του παλαιού ΟΑΣΘ θα ισχύει μέχρι και δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση των επεκτάσεων του μετρό» και πρόσθεσε: «στόχος μας είναι ένα πιο εκτεταμένο και βιώσιμο μέσο σταθερής τροχιάς για το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης». Καταλήγοντας, χαρακτήρισε «λάθος» τη μη ένταξη, στο βασικό σχεδιασμό υλοποίησης του μετρό στην πόλη και στις Δυτικές συνοικίες Θεσσαλονίκης. «Υπήρχε ένα μεγάλο πρόβλημα με τις δυνάμεις του παλαιοκομματισμού σε σχέση με τις Δυτικές συνοικίες και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, τις ξεχνούσαν. Εμείς δεν είμαστε σε αυτήν την λογική», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

ΑΠΕ-ΜΠΕ



 Αναλυτικά οι δηλώσεις υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.

Ο μετροπόντικας φτάνει στον σταθμό της Καλαμαριάς, στην επέκταση της κύριας γραμμής του Μετρό στην Θεσσαλονίκη. Αυτό σημαίνει ότι το 60% των σηράγγων έχουν ολοκληρωθεί, το 2019 ξεκινάει η δοκιμαστική λειτουργία της κύριας γραμμής του Μετρό, το 2020 δίνεται στους πολίτες, 2 μήνες αργότερα θα δοθεί και η επέκταση για Καλαμαριά. Μέχρι τότε ο ΟΑΣΘ θα έχει μπορέσει να έχει ξεπεράσει τα προβλήματα που έχει παραλάβει από τις προηγούμενες διοικήσεις, θα έχει εκσυγχρονίσει τα λεωφορεία και το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης επιτέλους να έχει τις αστικές συγκοινωνίες που όφειλε εδώ και πάρα πολλά χρόνια να έχει. Πιστεύουμε ότι το έργο του Μετρό, από ανέκδοτο, επιτέλους ολοκληρώνεται. Άρα για να μην διαψεύσουμε τον κ. Ζουράρη, θα ξεκινήσουμε τις επεκτάσεις για τη δυτική Θεσσαλονίκη. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο ξεκινάνε οι πρόδρομες εργασίες για τους σταθμούς δυτικής Θεσσαλονίκης και η Αττικό Μετρό θα ξεκινήσει τη διαδικασία και τις απαραίτητες μελέτες προκειμένου να επεκταθεί και στο αεροδρόμιο. Άρα πιστεύουμε ότι το χρονοδιάγραμμα τηρείται, μάλλον θα είμαστε νωρίτερα – μέσα στο καλοκαίρι – με ολοκληρωμένες τις δίδυμες σήραγγες στην επέκταση για Καλαμαριά, αντί για τον Σεπτέμβριο που είναι το χρονοδιάγραμμα. Οπότε να δώσουμε συγχαρητήρια και στην Αττικό Μετρό και σε όσους εμπλέκονται στο έργο και κυρίως όσους δουλεύουν, για να έχει επιτέλους η Θεσσαλονίκη σοβαρές αστικές συγκοινωνίες, σύγχρονες και έξω από την λογική του χθες.

Δημοσιογράφος:  Κύριε υπουργέ, βασική γραμμή και Καλαμαριά έγιναν με τη μέθοδο της μελέτης-κατασκευής. Οι επεκτάσεις πώς θα γίνουν; Θα γίνουν οι μελέτες από την Αττικό Μετρό για να ωριμάσει το έργο και να βγει, ας πούμε στην δημοπράτηση, ή με τον γνωστό τρόπο;

Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών:  Όπως γνωρίζετε, υπάρχει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τα έργα και η χώρα είναι σε θέση πλέον, να μπορεί να βρει χρηματοδότηση, το έργο του Μετρό στην Θεσσαλονίκη δε χρησιμοποιεί τις παλιές τεχνολογίες. Όπως ξέρετε, θα έχουμε συρμούς χωρίς οδηγό με πολύ σύγχρονα συστήματα. Όλα αυτά θα συνεκτιμηθούν από τις υπηρεσίες για να δούμε αν θα συνεχίσουμε το έργο να βγει ως μελέτη-κατασκευή με το νέο τρόπο, όμως, της μελέτης-κατασκευής που ορίζεται στο θεσμικό πλαίσιο, ή αν θα έχουμε προχωρημένες μελέτες για να γίνει η δημοπράτηση ή για να γίνουν, πιθανά, συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, όπως προβλέπεται στη δεύτερη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Αυτό θα το εκτιμήσουμε την ώρα που πρέπει.

Δημοσιογράφος: Ακόμη μία ερώτηση, αυτές οι δύο επεκτάσεις προς τα δυτικά και η επέκταση μέχρι το αεροδρόμιο, το κόστος τους σε τι ύψος προϋπολογίζεται;

Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών:  Αν θυμάμαι καλά κοντά στο 1 δις είναι; Και τα 2;

Πρόεδρος της Αττικός Μετρό Α.Ε καθηγητής, Γιάννης Μυλόπουλος: Πολύ καλά το λέτε, οι δύο επεκτάσεις στις δυτικές συνοικίες είναι περίπου της τάξης της επέκτασης της γραμμής Καλαμαριάς, η γραμμή Καλαμαριάς είναι 5 χλμ με μία επέκταση 4,5 και η άλλη είναι 5,5, άρα τα 2 έργα είναι σαν 2 γραμμές Καλαμαριάς. Το αεροδρόμιο είναι ίσης απόστασης έργο, αλλά επειδή σχεδιάζουμε αυτή τη στιγμή να το κάνουμε υπέργειο, να κάνουμε ένα «ελαφρύ έργο», το οποίο δεν θα είναι υπόγειο, να έχει το μεγάλο κόστος της διάνοιξης σηράγγων, δεν θα είναι επίγειο να έχει απαλλοτριώσεις. Άρα, εκτιμούμε, ότι θα έχει ένα κόστος της τάξεως του 1 προς 2, 1 προς 3 σε σχέση με αυτό που θα είχε αν ήταν υπόγειο.

Δημοσιογράφος: Δηλαδή μιλάμε και για τα 3 αυτά, γύρω στο 1, 3 δις;

Πρόεδρος της Αττικός Μετρό Α.Ε καθηγητής, Γιάννης Μυλόπουλος: είναι μια καλή εκτίμηση.

Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: Μπορεί να είναι και λίγο χαμηλότερα γιατί θα έχουν προηγηθεί οι πρόδρομες εργασίες και ένα μεγάλο κομμάτι θα είναι υπέργειο, προς αεροδρόμιο. Το σημαντικό και για τα 2 έργα είναι άλλο. Είναι ότι θα υπάρχουν οι απαραίτητες κυκλοφοριακές μελέτες για τη φάση της κατασκευής για να μην υποστεί η πόλη την ταλαιπωρία που είχε υποστεί με τη βασική γραμμή. Ιδιαίτερα η επέκταση για Καλαμαριά.

Δημοσιογράφος: Οι πρόδρομες πότε ολοκληρώνονται;

Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: Οι πρόδρομες θα ξεκινήσουνε μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018, τώρα… θα ολοκληρωθούνε, εξαρτάται τι θα βρούμε…

Πρόεδρος της Αττικός Μετρό Α.Ε καθηγητής, Γιάννης Μυλόπουλος: όταν μιλάει κανείς για αρχαιολογικά…

Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: Φαντάζομαι να μην βρούμε πάλι…, δεν πιθανολογείται να βρούμε τόσο σημαντικά ευρήματα προς τις δυτικές συνοικίες, αλλά είναι ευπρόσδεκτο άμα βρούμε κάτι αντίστοιχο, να το προστατέψουμε, να το αναδείξουμε… Ο,τι κάναμε δηλαδή μέχρι τώρα.

Δημοσιογράφος: Αν μιλήσουμε, έτσι για να βάλουμε έναν στόχο, πότε θα θέλατε ή θεωρείτε ας πούμε εφικτό να έχει η Θεσσαλονίκη το δίκτυο Μετρό; Ολοκληρωμένο.

Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: Το δίκτυο Μετρό … Αυτό θα ρωτήσετε όσους έκαναν συμβάσεις που προέβλεπαν ότι η σύμβαση του παλιού ΟΑΣΘ θα είναι 2 χρόνια μετά την ολοκλήρωση των έργων του Μετρό και των επεκτάσεών του. Δεν ολοκληρώνονται αυτά τα πράγματα. Ο στόχος είναι να έχουμε όσο το δυνατόν πιο εκτεταμένο δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς, το οποίο όμως θα είναι βιώσιμο. Πραγματικά είναι λάθος να μην έχουν ενταχθεί μέχρι τώρα στο βασικό σχεδιασμό συνοικίες σαν της δυτικής Θεσσαλονίκης. Υπήρχε ένα μεγάλο πρόβλημα με τις δυνάμεις του παλαιοκομματισμού σε σχέση με τις δυτικές συνοικίες γενικότερα, και στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, τις ξεχνούσαν. Δεν είμαστε σε αυτή τη λογική και το σκεπτικό μας είναι ότι πάνω στους σταθμούς του Μετρό και στην λειτουργία του Μετρό θα έρχεται να μεταφέρεται ο πολίτης με σύγχρονα λεωφορεία από τις γειτονιές της Θεσσαλονίκης στους σταθμούς του Μετρό. Επομένως, μιλάμε για μία τελείως διαφορετική λογική που θα αναβαθμίσει και την πόλη, το αστικό περιβάλλον, και την καθημερινότητα των πολιτών. Αυτό είναι πολύ κοντά.

Δημοσιογράφος: κ. Υπουργέ, για τον ΟΑΣΘ, υπάρχει κάποια δυσαρέσκεια με τους χειρισμούς;

Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών:  Υπάρχει μεγάλη δυσαρέσκεια για τη στάση συγκεκριμένων κύκλων που έχουν καθυστερήσει την εκκαθάριση. Πιστεύουμε, από ό,τι ξέρω, μέσα στην επόμενη εβδομάδα συζητείται στο ΣτΕ η μία προσφυγή, υπάρχει δυσαρέσκεια από αυτά που έχουμε βρει, που είναι έξω από την φαντασία και θα τα αναδείξει η διοίκηση του ΟΑΣΘ, και υπάρχει και δυσαρέσκεια για διάφορες αθλιότητες που διακινούνται στα ΜΜΕ σε σχέση με την διοίκηση του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ.

Δημοσιογράφος: για κάποιους δημάρχους που γκρινιάζουν…

Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών:  τι εννοείτε;

Δημοσιογράφος: όπως αυτό που βγήκε από τον Δήμο Νεάπολης Συκεών

Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: Ακούστε, ο Σίμος Δανιηλίδης είναι ένας δήμαρχος που έχει στηρίξει το να έχουμε δημόσιες αστικές συγκοινωνίες. Θα πρέπει όμως όλοι να γνωρίζουμε τις διαδικασίες. Ο ΟΑΣΘ δεν έχει και δεν είχε ποτέ 520 λεωφορεία, όπως οριζόταν στο νόμο για να εξυπηρετήσει τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, θα σας τα πει και ο Στέλιος και ο διευθύνων σύμβουλος.  Το σύστημα της τηλεματικής δε λειτουργούσε όπως έπρεπε να λειτουργεί, επομένως δεν δίνει φερέγγυα στοιχεία στους πολίτες και στους χρήστες των λεωφορείων. Αυτό, τους επόμενους μήνες θα διορθωθεί από τις προσπάθειες που έχει ήδη κάνει η διοίκηση του ΟΑΣΘ και θα έχουμε ένα νέο σχεδιασμό και μια άλλη λειτουργία πολλών συστημάτων, με τις δυνάμεις του ΟΑΣΘ, εσωτερικά, προκειμένου οι πολίτες να έχουν μια αξιόπιστη ενημέρωση για τα δρομολόγια των λεωφορείων. Από κει και πέρα, ο στόχος ο δικός μας είναι ο ΟΑΣΘ να σταματήσει να έχει τον εξοπλισμό που παρέλαβε. Να πάμε σε αναβάθμιση και της κινητής και της ακίνητης περιουσίας του προκειμένου να μπορέσει να εξυπηρετήσει τους πολίτες. Αυτά τα πράγματα δεν είναι εύκολο να γίνουν, με την κατάσταση ειδικά που έχουν να αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι που υπηρετούν αυτήν τη στιγμή στον ΟΑΣΘ.

Δημοσιογράφος: Αυτό με τα λεωφορεία, με τον στόλο, είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, πότε εκτιμάτε….

Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: Είναι ένα μεγάλο πρόβλημα γιατί οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν έλεγχαν ποτέ τον ΟΑΣΘ, άρα δεν έλεγχαν το αποθεματικό, δεν έλεγχαν την ανανέωση του στόλου παρά τη σύμβαση που υπήρχε. Δεν έλεγχαν πώς λειτουργούν τα συστήματα. Μπορεί η διοίκηση του ΟΑΣΘ να μην τα λέει στον κόσμο της Θεσσαλονίκης, γιατί η καθημερινότητα είναι πολύ σκληρή, και να μην της δίνεται η ευκαιρία να παρουσιάζει τα προβλήματα που βρίσκει, εγώ δεν έχω καμία τέτοια διάθεση να μη γνωρίζει ο λαός της Θεσσαλονίκης τι υπήρχε. Ο ΟΑΣΘ δεν είχε ούτε τους κωδικούς από τα ηλεκτρονικά τους συστήματα. Τώρα τα έχει. Δεν είχε έναν υπάλληλο, έναν συνεργάτη του μέσα στον ΟΑΣΘ, για να μπορεί να χειρίζεται αν θέλετε και να ενημερώνει τον κόσμο της Θεσσαλονίκης για την καθημερινότητα και τα καθημερινά δρομολόγια. Παρότι είχε 6 συμβάσεις συντήρησης μόνο για την τηλεματική. Αυτά διορθώνονται με πολύ μεγάλο κόπο και με ανθρώπους που δεν έχουν πάρει ένα ευρώ ή δεν παίρνουν ένα ευρώ, σαν τον Στέλιο τον Παππά, και υπηρετούν αυτό τον οργανισμό και την ιδέα ή όραμα αν θέλετε για να έχουμε σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες στην Θεσσαλονίκη. Θα προχωρήσουμε και θα το υλοποιήσουμε.

Δημοσιογράφος: Διαψεύδετε, με λίγα λόγια, κατηγορηματικά αυτά που γράφηκαν και ακούστηκαν ότι είσαστε δυσαρεστημένος με τις κινήσεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ και με το τι συμβαίνει με τον φορέα;

Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: Η αλήθεια είναι με τον Στέλιο τον Παππά έχουμε πολύ μεγάλες διαφωνίες, αλλά οι μεγάλες διαφωνίες είναι σε άλλα θέματα. Έχουν να κάνουν με το ποδόσφαιρο, κυρίως…

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)