to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:51 | 12.07.2017

πηγή: Στο Κόκκινο

Οικονομία

Χρ. Σπίρτζης: Ανοίγει η συζήτηση με κάθε περιοχή για τις υποδομές που απαιτεί η παραγωγική ανασυγκρότηση

Οι υποδομές που λείπουν από κάθε περιοχή της χώρας πρέπει να σχεδιαστούν με στόχο την παραγωγική ανασυγκρότηση και να έχουν την αποδοχή της κοινωνίας και των παραγωγικών φορέων, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης μιλώντας Στο Κόκκινο και το Στάθη Σχινά. Εγκαινιάζεται την Παρασκευή το τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας από τη Φλώρινα προς τη Νίκη.


Ο κ. Σπίρζτης ανέφερε ότι «υπήρχε ένας σχεδιασμός από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι σήμερα, που έγινε από τις συντηρητικές δυνάμεις της χώρας και βασιζόταν στο δίπολο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Αυτό το μοντέλο μας οδήγησε σε μία στρεβλή ανάπτυξη, ανάπτυξη υπηρεσιών ... μέχρι και τη δεκαετία του 2000 πολλές πολιτικές δυνάμεις έλεγαν ότι "είμαστε χώρα υπηρεσιών" ... Αυτό το πρότυπο ανάπτυξης μας έφερε την κρίση που βιώνουμε σήμερα και πρέπει να αλλάξει».
 
Το πρώτο δεδομένο, όπως είπε, είναι ότι «δεν μπορούμε να φτιάξουμε παραγωγική δομή, να πάμε σε εποχές δίκαιης ανάπτυξης και ανακατανομής του πλούτου, αν δεν μπορούμε να παράγουμε. Και δεν μπορούμε να παράγουμε αν είμαστε βασισμένοι σε ένα δίπολο, σε δύο μεγάλα μητροπολιτικά κέντρα, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, χωρίς συγκεκριμένες προσεγγίσεις και ολιστικό σχεδιασμό για τη χώρα, εκμεταλλευόμενοι τα πλεονεκτήματα κάθε περιοχής».
 
Το δεύτερο δεδομένο, κατά τον υπουργό, είναι ότι «στις μεταφορές και τις υποδομές, πρέπει να ξεπεράσουμε άλλου είδους σύνδρομα από το παρελθόν, που βάζουν τη Θράκη, τη Μακεδονία, την Ήπειρο, στις εσχατιές της χώρας μας, αντί να είναι τα σημεία μέσω των οποίων συνδέεται η χώρα μας με την ενδοχώρα των Βαλκανίων».
 
Η σημασία των σύγχρονων και σωστά σχεδιασμένων αξόνων
 
Ο κ. Σπίρτζης στη συνέχεια αναφέρθηκε εκτενώς στο αναπτυσσόμενο δίκτυο μεταφορών, ξεκινώντας από την σημασία της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων της, ένας από τους οποίους «εγκαινιάζεται την Παρασκευή και δίνεται στην κυκλοφορία ... στο τμήμα Φλώρινα-Νίκη, ολοκληρωμένος δρόμος. Έχουμε πολύ δουλειά ακόμη να κάνουμε στους κάθετους άξονες».
 
«Δεν είναι όμως μόνο οι οδικοί άξονες, αλλά όλος ο σχεδιασμός που πρέπει να έχουμε προκειμένου και στις μεταφορές η Βόρεια Ελλάδα να παίξει το στρατηγικό ρόλο που πρέπει να παίξει. Είναι οι συνδέσεις που πρέπει να έχουμε με τη Σερβία, με τη Βουλγαρία, η σύνδεση του Αιγαίου με τον Εύξεινο Πόντο, η σύνδεση της Αδριατικής με το Αιγαίο, με σιδηροδρομικούς άξονες και αρκετούς κάθετους οδικούς άξονες», όπως υπογράμμισε.
 
Σήμερα, κατά τον ίδιο, «πολλά από αυτά είναι στη φάση της υλοποίησης ... οι δύο κάθετοι οδικοί άξονες στη Θράκη έχουν ολοκληρωθεί και μένει ο τρίτος από την Ξάνθη στη Βουλγαρία. Ο κάθετος οδικός άξονας από τη Φλώρινα στη Νίκη επίσης παραδίδεται. Μένει να συμπληρωθεί ο κάθετος οδικός άξονας από την Ήπειρο προς την Αλβανία, για να έχουμε κι εκεί ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο, που θα ξεκινά από το Ρίο-Αντίρριο, φτάνει στα Ιωάννινα και την Εγνατία και μετά θα συνεχίζει».
 
Τοπικές υποδομές με αποδοχή κοινωνίας και παραγωγικών δυνάμεων και στόχο την παραγωγική ανασυγκρότηση
 
«Πέρα από αυτές τις απαραίτητες υποδομές που πρέπει να έχουμε, πρέπει να δούμε ποιες υποδομές λείπουν σε κάθε περιοχή. Αυτές δεν πρέπει να σχεδιαστούν ή να ιεραρχηθούν προκειμένου μία κυβέρνηση ή ένας υπουργός ή βουλευτές να επικαλούνται ότι "κάναμε αυτό το έργο", χωρίς να εξυπηρετούν την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας», συνέχισε ο κ. Σπίρτζης.
 
«Αυτή είναι η συζήτηση που πρέπει να γίνει με τις τοπικές κοινωνίες, τις Περιφέρειες, τους Δήμους, τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, προκειμένου ανά περιοχή αυτός ο σχεδιασμός να μην γίνει και ερήμην της Περιφέρειας. Μόνο έτσι μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τα πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής και να φύγουμε από το μοντέλο του διπόλου Αθήνας-θεσσαλονίκης για να αναπτύξουμε παραγωγικά και δίκαια όλη τη χώρα, όχι μόνο τα δύο μητροπολιτικά κέντρα».
 
Όπως υπογράμμισε, αναφορικά και με το συνέδριο στην Κοζάνη όπου και ο ίδιος θα μιλούσε αμέσως μετά την συνέντευξη Στο Κόκκινο, «αυτός είναι ο σχεδιασμός και η προσπάθεια που κάνουμε ξεκινά από τη Δυτική Μακεδονία, μία περιοχή επιβαρυμένη προς όφελος της χώρας όλες τις προηγούμενες δεκαετίες, που έχει δεχθεί μεγάλο περιβαλλοντικό βάρος προκειμένου να ηλεκτροδοτηθεί η χώρα και να έχουμε παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από το λιγνίτη. Αυτά πρέπει να τα δούμε άμεσα, η χώρα βγαίνει από την κρίση και πρέπει πλέον ο σχεδιασμός για τον επόμενο αρκετό χρόνο να είναι και συγκεκριμένος και να έχει την αποδοχή της ελληνικής κοινωνίας και των παραγωγικών δυνάμεων».
 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)